V aukci se objevilo velmi zajímavé vozidlo ze 40. let. Zajímavé ani ne tak motoricky, jako spíše svojí karoserií - je průhledná.
Psal se konec 30. let a vozidla byla tradičně z plechu. Plech má mnoho výhod, zejména je možné jej díky dobré opracovatelnosti tvarovat do nejrůznějších tvarů. Plastové karoserie se tou dobou neobjevovaly.
Na konci 30. let však přišel dnes již notoricky známý materiál, plexisklo. Přirozeně nešlo o materiál, který by byl vhodný primárně pro automobily. Nicméně aby bylo možné demonstrovat vlastnosti plexiskla, byl pro propagační účely sestrojen právě průhledný automobil. Vznikl v roce 1939 a přišel na 25 tisíc dolarů, což byla tehdy astronomická suma.
Průhledné auto je plně provozuschopné, byť samozřejmě k ježdění není určeno. Tachometr tak ukazuje pouhých 86 najetých mil (140 km). Pod kapotou Pontiacu je šestiválec o objemu 3,7 litru, který dává výkon 85 koní.
Očekává se, že kupec zaplatí za tento unikát mezi 4,6-8 miliony korun. Aukce proběhne na přehlídce krásy Concours d'Elegance of America v Plymothu, která se uskuteční za měsíc.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?