V aukci se objevilo velmi zajímavé vozidlo ze 40. let. Zajímavé ani ne tak motoricky, jako spíše svojí karoserií - je průhledná.
Psal se konec 30. let a vozidla byla tradičně z plechu. Plech má mnoho výhod, zejména je možné jej díky dobré opracovatelnosti tvarovat do nejrůznějších tvarů. Plastové karoserie se tou dobou neobjevovaly.
Na konci 30. let však přišel dnes již notoricky známý materiál, plexisklo. Přirozeně nešlo o materiál, který by byl vhodný primárně pro automobily. Nicméně aby bylo možné demonstrovat vlastnosti plexiskla, byl pro propagační účely sestrojen právě průhledný automobil. Vznikl v roce 1939 a přišel na 25 tisíc dolarů, což byla tehdy astronomická suma.
Průhledné auto je plně provozuschopné, byť samozřejmě k ježdění není určeno. Tachometr tak ukazuje pouhých 86 najetých mil (140 km). Pod kapotou Pontiacu je šestiválec o objemu 3,7 litru, který dává výkon 85 koní.
Očekává se, že kupec zaplatí za tento unikát mezi 4,6-8 miliony korun. Aukce proběhne na přehlídce krásy Concours d'Elegance of America v Plymothu, která se uskuteční za měsíc.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?