Nissan představil vrcholný motor pro svůj malý hatchback Micra. Je malý a velice úsporný, využívá totiž nepříliš okoukaného Millerova cyklu.
Pod kapotou Nissanu Micra se objeví dva motory 1,2. Základem již je klasická a standardní 1,2 o výkonu 80 koní. Tu doplní mnohem zajímavější motor 1,2 DIG-S.
Tento motor má poměrně zvláštní konstrukci, je totiž vybaven takzvaným Millerovým cyklem. Ten není příliš okoukaný a asi nejznámější je jeho použití v Mazdě Xedos 9 z 90. let. Jak tomu tak bývá, tato technologie má zvyšovat účinnost motoru, které není nikdy dost. Princip není nikterak složitý.
Zatímco u obvyklého čtyřdobého rytmu se sací ventil zavírá téměř synchronně se započetím kompresní fáze, u Millerova motoru tomu tak není. Sací ventil zůstává otevřený i v době, kdy v motoru již probíhá komprese a sací ventil se uzavírá se zpožděním. V motoru tak dochází k menším ztrátám, které jsou zaviněné odporem při kompresi. Tlak ve válci kompenzuje přeplňování kompresorem.
Díky tomu dokázal Nissan sestrojit vůz s kombinovanou spotřebou 4,1 litru, která je o celý litr nižší než u slabší atmosférické 1,2, výkon je přesto slušných 100 koní. Napomáhá i systém zhasínání motorů na křižovatkách.
Novinka se ukáže v Ženevě.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?