Pod kapotou Nissanu Micra se objeví dva motory 1,2. Základem již je klasická a standardní 1,2 o výkonu 80 koní. Tu doplní mnohem zajímavější motor 1,2 DIG-S.
Tento motor má poměrně zvláštní konstrukci, je totiž vybaven takzvaným Millerovým cyklem. Ten není příliš okoukaný a asi nejznámější je jeho použití v Mazdě Xedos 9 z 90. let. Jak tomu tak bývá, tato technologie má zvyšovat účinnost motoru, které není nikdy dost. Princip není nikterak složitý.
Zatímco u obvyklého čtyřdobého rytmu se sací ventil zavírá téměř synchronně se započetím kompresní fáze, u Millerova motoru tomu tak není. Sací ventil zůstává otevřený i v době, kdy v motoru již probíhá komprese a sací ventil se uzavírá se zpožděním. V motoru tak dochází k menším ztrátám, které jsou zaviněné odporem při kompresi. Tlak ve válci kompenzuje přeplňování kompresorem.
Díky tomu dokázal Nissan sestrojit vůz s kombinovanou spotřebou 4,1 litru, která je o celý litr nižší než u slabší atmosférické 1,2, výkon je přesto slušných 100 koní. Napomáhá i systém zhasínání motorů na křižovatkách.
Novinka se ukáže v Ženevě.