Nissan představil vrcholný motor pro svůj malý hatchback Micra. Je malý a velice úsporný, využívá totiž nepříliš okoukaného Millerova cyklu.
Pod kapotou Nissanu Micra se objeví dva motory 1,2. Základem již je klasická a standardní 1,2 o výkonu 80 koní. Tu doplní mnohem zajímavější motor 1,2 DIG-S.
Tento motor má poměrně zvláštní konstrukci, je totiž vybaven takzvaným Millerovým cyklem. Ten není příliš okoukaný a asi nejznámější je jeho použití v Mazdě Xedos 9 z 90. let. Jak tomu tak bývá, tato technologie má zvyšovat účinnost motoru, které není nikdy dost. Princip není nikterak složitý.
Zatímco u obvyklého čtyřdobého rytmu se sací ventil zavírá téměř synchronně se započetím kompresní fáze, u Millerova motoru tomu tak není. Sací ventil zůstává otevřený i v době, kdy v motoru již probíhá komprese a sací ventil se uzavírá se zpožděním. V motoru tak dochází k menším ztrátám, které jsou zaviněné odporem při kompresi. Tlak ve válci kompenzuje přeplňování kompresorem.
Díky tomu dokázal Nissan sestrojit vůz s kombinovanou spotřebou 4,1 litru, která je o celý litr nižší než u slabší atmosférické 1,2, výkon je přesto slušných 100 koní. Napomáhá i systém zhasínání motorů na křižovatkách.
Novinka se ukáže v Ženevě.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.