Vývojová laboratoř v Idaho se snaží vyvinout zajímavý vynález. Jde o solární silnice. Silnice, které jsou tvořeny solárními panely.
Silnice jsou dlouhé, táhnou se po tisíce kilometrů a přitom zabírají půdu. Proč je tedy nevyužít i k něčemu jinému, než "jen" k provozu?
Vynálezce Scott Brusaw pracuje na tom, aby se silnice mohly přeměnit v solární panely. Myšlenka je to krásná. Černé pásy silnice, které jsou na místě tak jako tak, by mohly generovat proud namísto zastavování nových polí. Zároveň by mohly vyrábět elektřinu pro infrastrukturu a například z akumulované elektřiny by se v zimě daly silnice vytápět namísto solení.
Brusaw věří, že se mu časem podaří překonat i zásadní problém - jak udělat sklo dost tvrdé na to, aby po ně mohl jezdit i řádně naložený kamion. A to dlouhodobě. Podle něj by míle takové silnice mohla stát 4,4 milionu dolarů, tedy asi 50 milionů korun na kilometr.
Futuristická myšlenka má ale pořád pár pořádných háčků. Aby solární panel fungoval, musí být sklo relativně čisté a nepoškrábané. Jak by chtěl vynálezce zamezit tomu, aby se sklo obrušovalo a usazovaly se na něm nečistoty, to je stále záhadou.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?