Vedení francouzské automobilky Renault se v sobotu poprvé vyjádřilo ke špionážní aféře, jejímž předmětem byl podle posledních informací vývoj elektromobilů. Top manažer společnosti Patrick Pelata v rozhovoru pro Le Monde prohlásil, že se Renault stal obětí organizované mezinárodní sítě.
Pelata zároveň ujistil, že neunikly žádné kriticky důležité informace týkající se programu vývoje elektrických automobilů. V sobotním rozhovoru řekl, že informace, které mohly uniknout, se týkaly hlavně nákladů a ekonomického modelu programu elektromobilů.
Kvůli úniku informací už byli odvoláni tři členové vedení francouzské automobilky včetně jednoho člena řídícího výboru Renaultu. Ti jsou nyní vyšetřování francouzskými úřady a policií. Případem se tento týden dokonce zabývala i francouzská špionážní služba i francouzská vláda. Francouzský ministr průmyslu Eric Besson už ve čtvrtek oznámil, že případ průmyslové špionáže otřásající automobilkou Renault, je vážný a je výrazem ekonomické války.
Pelata v sobotu upřesnil, že se určitě jedná o práci odborníků. Spekulace, že by za útokem stála Čína, však nepotvrdil.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?