Vedení francouzské automobilky Renault se v sobotu poprvé vyjádřilo ke špionážní aféře, jejímž předmětem byl podle posledních informací vývoj elektromobilů. Top manažer společnosti Patrick Pelata v rozhovoru pro Le Monde prohlásil, že se Renault stal obětí organizované mezinárodní sítě.
Pelata zároveň ujistil, že neunikly žádné kriticky důležité informace týkající se programu vývoje elektrických automobilů. V sobotním rozhovoru řekl, že informace, které mohly uniknout, se týkaly hlavně nákladů a ekonomického modelu programu elektromobilů.
Kvůli úniku informací už byli odvoláni tři členové vedení francouzské automobilky včetně jednoho člena řídícího výboru Renaultu. Ti jsou nyní vyšetřování francouzskými úřady a policií. Případem se tento týden dokonce zabývala i francouzská špionážní služba i francouzská vláda. Francouzský ministr průmyslu Eric Besson už ve čtvrtek oznámil, že případ průmyslové špionáže otřásající automobilkou Renault, je vážný a je výrazem ekonomické války.
Pelata v sobotu upřesnil, že se určitě jedná o práci odborníků. Spekulace, že by za útokem stála Čína, však nepotvrdil.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?