Tata Nano. Kdysi považován za revoluční vůz, který dokáže postavit celou Indii na čtyři kola. Dnes se neví, jestli vůbec bude rentabilní.
Ford T, Volkswagen Beetle, Fiat 500 nebo Austin 7. Legendární lidová vozítka, která dokázala rozhýbat celý trh ve své tehdejší domovině a stala se základem tamního motorismu. Tata doufala, že se do tohoto historického seznamu zařadí také. Její iluze se ale možné rozplyne.
Za poslední měsíce se totiž poptávka po maličkých autíčkách Nano snížila na pouhých 15 %. Může za to vícero věcí, především pravděpodobně to, že banky již nejsou ochotny půjčovat nemajetným na sice levná, vzhledem k tamním mzdám přesto relativně drahá auta.
Tata navíc byla nucena upravit ceníky směrem vzhůru. Přestože šlo jen o pár procent, nevyslalo to zrovna dobrý signál ke kupujícím. Další potíž je v tom, že některé vozy začaly kvůli nepodařené kabeláži hoře.
Součtem všech těchto faktorů dospějeme k tomu, že předpokládaný prodej čtvrt milionu těchto vozů ročně se asi nenaplní. A Tata bude ráda, když naplní alespoň desetinu, vždyť v listopadu se prodalo pouhopouhých 509 kusů.
Bude jistě zajímavé sledovat, jak dopadne expanze Taty na trhy v Evropě.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.