Expertní komise Ministerstva dopravy, kterou vede poslanec VV Huml zvažuje, že zavede řidičské průkazy na zkoušku. Byly by dostupné od sedmnáct let.
Informaci, se kterou přišel zpravodajský server ihned.cz, potvrdil i Stanislav Huml, který komisi vede. V praxi by takový řidičák na zkoušku znamenal, že takovýto řidič benjamínek by mohl jezdit jen za dohledu jiné osoby, která řidičský průkaz má. Obvykle je stanoven i jistý limit na minimální zkušenost druhého řidiče, například tři roky.
Ministerstvo si od nové úpravy slibuje to, že by mohla klesnout nepříznivá statistika nových řidičů. Ti, kteří mají řidičák po dobu kratší jednoho roku, způsobí téměř desetinu všech nehod.
Řidičák na zkoušku by mohlo být možné získat od sedmnácti let, podobně jako dnes řidičák na vůz B1, tedy malé auto s hmotností do 550 kilo a nízkým výkonem. Podobná specifická vozidla vyrábí například Jawa a jsou velmi vzácná. Zde ale není zkušenější osoba nutná.
Pro získání definitivního řidičáku by bylo nutné něco najet pod dohledem. Zkušební doba je v Evropě obvykle půl roku až dva roky. Během zkušební doby obvykle nesmí řidič spáchat žádné závažné přestupky, případně je mu za ně zkušební doba prodlužována. Na řidiče na zkoušku platívá přísnější metr, například ve Francii mají k vyčerpání jen polovinu trestných bodů, v jiných zemích, kde je povolena jistá hranice alkoholu v krvi, platí pro mladé nulová tolerance. Některé země vyžadují i dodatečné přezkoušení, například Estonsko dokonce i školu smyku.
Jak tomu bude u nás, zatím není jasné. Leoš tržil pro ihned.cz připomněl i další problém tohoto plán - řidičák na zkoušku by si vyžádal poměrně komplexní reformu autoškol.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.