Minsiterstvo vážně zvažuje řidičáky na zkoušku od sedmnácti let

Marek Litzman, 23. září 2010, 09:41 Google+

Expertní komise Ministerstva dopravy, kterou vede poslanec VV Huml zvažuje, že zavede řidičské průkazy na zkoušku. Byly by dostupné od sedmnáct let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Mercedes-Benz

Mercedes-Benz | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Informaci, se kterou přišel zpravodajský server ihned.cz, potvrdil i Stanislav Huml, který komisi vede. V praxi by takový řidičák na zkoušku znamenal, že takovýto řidič benjamínek by mohl jezdit jen za dohledu jiné osoby, která řidičský průkaz má. Obvykle je stanoven i jistý limit na minimální zkušenost druhého řidiče, například tři roky.

Ministerstvo si od nové úpravy slibuje to, že by mohla klesnout nepříznivá statistika nových řidičů. Ti, kteří mají řidičák po dobu kratší jednoho roku, způsobí téměř desetinu všech nehod.

Řidičák na zkoušku by mohlo být možné získat od sedmnácti let, podobně jako dnes řidičák na vůz B1, tedy malé auto s hmotností do 550 kilo a nízkým výkonem. Podobná specifická vozidla vyrábí například Jawa a jsou velmi vzácná. Zde ale není zkušenější osoba nutná.

Pro získání definitivního řidičáku by bylo nutné něco najet pod dohledem. Zkušební doba je v Evropě obvykle půl roku až dva roky. Během zkušební doby obvykle nesmí řidič spáchat žádné závažné přestupky, případně je mu za ně zkušební doba prodlužována. Na řidiče na zkoušku platívá přísnější metr, například ve Francii mají k vyčerpání jen polovinu trestných bodů, v jiných zemích, kde je povolena jistá hranice alkoholu v krvi, platí pro mladé nulová tolerance. Některé země vyžadují i dodatečné přezkoušení, například Estonsko dokonce i školu smyku.

Jak tomu bude u nás, zatím není jasné. Leoš tržil pro ihned.cz připomněl i další problém tohoto plán - řidičák na zkoušku by si vyžádal poměrně komplexní reformu autoškol.

Vytisknout

Diskuze: Minsiterstvo vážně zvažuje řidičáky na zkoušku od sedmnácti let

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Speedster

Porsche 911 Speedster: legenda je zpět

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud