Expertní komise Ministerstva dopravy, kterou vede poslanec VV Huml zvažuje, že zavede řidičské průkazy na zkoušku. Byly by dostupné od sedmnáct let.
Informaci, se kterou přišel zpravodajský server ihned.cz, potvrdil i Stanislav Huml, který komisi vede. V praxi by takový řidičák na zkoušku znamenal, že takovýto řidič benjamínek by mohl jezdit jen za dohledu jiné osoby, která řidičský průkaz má. Obvykle je stanoven i jistý limit na minimální zkušenost druhého řidiče, například tři roky.
Ministerstvo si od nové úpravy slibuje to, že by mohla klesnout nepříznivá statistika nových řidičů. Ti, kteří mají řidičák po dobu kratší jednoho roku, způsobí téměř desetinu všech nehod.
Řidičák na zkoušku by mohlo být možné získat od sedmnácti let, podobně jako dnes řidičák na vůz B1, tedy malé auto s hmotností do 550 kilo a nízkým výkonem. Podobná specifická vozidla vyrábí například Jawa a jsou velmi vzácná. Zde ale není zkušenější osoba nutná.
Pro získání definitivního řidičáku by bylo nutné něco najet pod dohledem. Zkušební doba je v Evropě obvykle půl roku až dva roky. Během zkušební doby obvykle nesmí řidič spáchat žádné závažné přestupky, případně je mu za ně zkušební doba prodlužována. Na řidiče na zkoušku platívá přísnější metr, například ve Francii mají k vyčerpání jen polovinu trestných bodů, v jiných zemích, kde je povolena jistá hranice alkoholu v krvi, platí pro mladé nulová tolerance. Některé země vyžadují i dodatečné přezkoušení, například Estonsko dokonce i školu smyku.
Jak tomu bude u nás, zatím není jasné. Leoš tržil pro ihned.cz připomněl i další problém tohoto plán - řidičák na zkoušku by si vyžádal poměrně komplexní reformu autoškol.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.