Volkwagen uvolnil ceníky nového Phaetonu. Silně faceliftovaný model je nově poměrně levný, začíná totiž pod milionem a půl.
Volkswagen Phaeton, to je velmi luxusní vůz, který ale přinejmenším v prodejích na svou konkurenci nestačí. Proto se Volkswagen rozhodl nasadit na zastarávající vůz velmi atraktivní cenu. Revize ceníku po faceliftu, který jen zmírnil stárnutí vozu představeného v roce 2002, přinesla příjemné překvapení, základní cena se totiž dostala na 1 446 tisíc korun se šestiválcovým turbodieselem.
Podíváme-li se na konkurenci, zjistíme, že tato nejnižší cena je opravdu příznivá. BMW nabídne svoji sedmu s podobným motorem za 1 647 tisíc, Mercedes nabídne třílitrový diesel za 1 805 tisíc.
Volkswagen nezahálí ani výbavou ta je, na vlajkovou loď jak se sluší a patří rozsáhlá. Zahrnuje pohon všech kol, šestici airbagů, ESP, čtyřzónovou klimatizaci, desítireproduktorový audiosystém, tempomat, ve dvanácti směrech stavitelná přední sedadla a další řadu prvků. Pozadu není ani kvantum příplatkové výbavy.
Volkswagen svůj Phaeton pro tuzemský trh nabízí s dieselem V6 TDi, který tvoří s výkonem 240 koní základ nabídky, a benzíny V6, V8 a W12 o výkonech 280, 335 a 450 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.