Volkwagen uvolnil ceníky nového Phaetonu. Silně faceliftovaný model je nově poměrně levný, začíná totiž pod milionem a půl.
Volkswagen Phaeton, to je velmi luxusní vůz, který ale přinejmenším v prodejích na svou konkurenci nestačí. Proto se Volkswagen rozhodl nasadit na zastarávající vůz velmi atraktivní cenu. Revize ceníku po faceliftu, který jen zmírnil stárnutí vozu představeného v roce 2002, přinesla příjemné překvapení, základní cena se totiž dostala na 1 446 tisíc korun se šestiválcovým turbodieselem.
Podíváme-li se na konkurenci, zjistíme, že tato nejnižší cena je opravdu příznivá. BMW nabídne svoji sedmu s podobným motorem za 1 647 tisíc, Mercedes nabídne třílitrový diesel za 1 805 tisíc.
Volkswagen nezahálí ani výbavou ta je, na vlajkovou loď jak se sluší a patří rozsáhlá. Zahrnuje pohon všech kol, šestici airbagů, ESP, čtyřzónovou klimatizaci, desítireproduktorový audiosystém, tempomat, ve dvanácti směrech stavitelná přední sedadla a další řadu prvků. Pozadu není ani kvantum příplatkové výbavy.
Volkswagen svůj Phaeton pro tuzemský trh nabízí s dieselem V6 TDi, který tvoří s výkonem 240 koní základ nabídky, a benzíny V6, V8 a W12 o výkonech 280, 335 a 450 koní.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?