Nissan zahájil výrobu svého malého modelu Micra. Ten bude vyráběn v továrně v Indii, odkud bude exportován i do Evropy.
Indie se pomalu stává automobilovou velmocí. Kromě velkých domácích fabrik (zvláště automobilky Tata), se sem stahují i další značky z celého světa. Je to logické, zatím nenasycený trh má obrovský potenciál jak pro spotřebu, tak i pro levnou výrobu.
Výrobní kapacita závodu Oragadam v Chennai by měla být 200 tisíc vozů ročně, po úplném dokončení továrny bude výroba dvojnásobná, přičemž další kapacity dodá výroba v Thajsku, Číně a Mexiku. Továrna by měla zaměstnat 6000 Indů.
Továrna zatím začne prvními kusy uspokojovat poptávku přímo na místě, v Indii. Od července budou vyráběna i auta na export, která bude možné v Evropě koupit v září.
Micra je tradičním malým vozem Nissanu. Ve své poslední generaci ji pohání tříválec 1,2 o výkonech 80 a 98 koní.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?