Nissan zahájil výrobu svého malého modelu Micra. Ten bude vyráběn v továrně v Indii, odkud bude exportován i do Evropy.
Indie se pomalu stává automobilovou velmocí. Kromě velkých domácích fabrik (zvláště automobilky Tata), se sem stahují i další značky z celého světa. Je to logické, zatím nenasycený trh má obrovský potenciál jak pro spotřebu, tak i pro levnou výrobu.
Výrobní kapacita závodu Oragadam v Chennai by měla být 200 tisíc vozů ročně, po úplném dokončení továrny bude výroba dvojnásobná, přičemž další kapacity dodá výroba v Thajsku, Číně a Mexiku. Továrna by měla zaměstnat 6000 Indů.
Továrna zatím začne prvními kusy uspokojovat poptávku přímo na místě, v Indii. Od července budou vyráběna i auta na export, která bude možné v Evropě koupit v září.
Micra je tradičním malým vozem Nissanu. Ve své poslední generaci ji pohání tříválec 1,2 o výkonech 80 a 98 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?