Dnes se podíváme na speciál postavený Toyotou pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu.
Slavný závod na Norschliefe proběhl tento víkend. Toyota, potažmo Lexus se ho zůčastnila prostřednictvím týmu Gazoo Racing již potřetí. Jejich speciál Lexus LF-A je postaven pro divizi takzvaných produkčních vozů - divize 2/SP8. Účast dvou speciálů LF-A je součástí vývojesupersportu než přijde koncem roku do výroby. To dokazuje že tým vede vedoucí testman Toyoty Hiromu Naruse.Od sériové podoby LF-A se vozy odlišují pouze povinnou bezpečnostní výbavou a závodním aerokitem. LF-A využívá vidlicový desetiválec objemu 4,8 litru o výkonu rovných 500 koní.Za volantem Lexusů se objevila japonská posádka ve složení Kinoshita, Iida, Ohshima, Jasuharu a německá posádka ve složení Hahne, Krumbach, Lotterer.V celkovém pořadí skončila japonská posádka na slušné 19. pozici a zvítězila ve své třídě SP8.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?