Dnes se podíváme na speciál postavený Toyotou pro letošní čtyřiadvacetihodinovku na Nürburgringu.
Slavný závod na Norschliefe proběhl tento víkend. Toyota, potažmo Lexus se ho zůčastnila prostřednictvím týmu Gazoo Racing již potřetí. Jejich speciál Lexus LF-A je postaven pro divizi takzvaných produkčních vozů - divize 2/SP8. Účast dvou speciálů LF-A je součástí vývojesupersportu než přijde koncem roku do výroby. To dokazuje že tým vede vedoucí testman Toyoty Hiromu Naruse.Od sériové podoby LF-A se vozy odlišují pouze povinnou bezpečnostní výbavou a závodním aerokitem. LF-A využívá vidlicový desetiválec objemu 4,8 litru o výkonu rovných 500 koní.Za volantem Lexusů se objevila japonská posádka ve složení Kinoshita, Iida, Ohshima, Jasuharu a německá posádka ve složení Hahne, Krumbach, Lotterer.V celkovém pořadí skončila japonská posádka na slušné 19. pozici a zvítězila ve své třídě SP8.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?