Porsche vystavilo v Ženevě koncept 918 Spyder. Model má odkazovat na slavnou devětsetsedmnáctku a zároveň ukázat možnosti jak postavit ekologický sporťák.
Koncepce modelu 918 využívá nepřeberných zkušeností firmy získaných v motoristickém sportu. Vůz je postaven na karbonovém monokoku. Karoserie je otevřená dvoumístná, pohonná jednotka je umístěna před zadní nápravou. Agregát V8 3,4 litru je postaven na základě nefalšovaného závodního motoru z RS Spyder, z něj technici vydolovali výkon 368kW (500 koní). Osmiválec dosahuje maximálních otáček 9200min-1, to nepotřebuje komentář.
V duchu ekologie byla zážehová jednotka doplněna dvěma elektromotory umístěnými na obou nápravách. Elektromotory vivinou dalších 160kW (280 koní). Energie do elektromotorů proudí z lithiových baterií umístěných v zadní části vozu. Baterie se dobíjejí rekuperací při brzdění, ale lze je dobít i z běžné elektrické sítě.
Jako převodové ústrojí bylo zvoleno sedmistupňové dvouspojkové PDK. Celý systém pracuje ve 4 variantách. První E-Drive používá pouze elektrického pohonu, při dojezdu pouhých 25km. V režimu Hybrid spolupracují všechny motory, ale je kladen důraz na minimalizaci spotřeby paliva. Ve variantě Sport Hybrid je vše podřízeno maximálnímu výkonu dodanému na zadní nápravu. Špičková varianta pohonu Race Hybrid je určena pro okruhové dovádění.
Dynamické parametry 918 Spyder jsou skvělé: maximální rychlost 320km/h, zrychlení z nuly na stovku za 3,2 sekundy a Nordschleife pod 7,5 minuty! A to dokáže dosáhnout spotřeby 3 litry na 100km a emisí CO2 70g/km. Hmotnost vozu je 1490kg.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?