ŽENEVA: Porsche 918 Spyder – eco supersport

Jan Ševčík, 2. března 2010, 15:48 Google+

Porsche vystavilo v Ženevě koncept 918 Spyder. Model má odkazovat na slavnou devětsetsedmnáctku a zároveň ukázat možnosti jak postavit ekologický sporťák.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
918 Spyder

918 Spyder | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Koncepce modelu 918 využívá nepřeberných zkušeností firmy získaných v motoristickém sportu. Vůz je postaven na karbonovém monokoku. Karoserie je otevřená dvoumístná, pohonná jednotka je umístěna před zadní nápravou. Agregát V8 3,4 litru je postaven na základě nefalšovaného závodního motoru z RS Spyder, z něj technici vydolovali výkon 368kW (500 koní). Osmiválec dosahuje maximálních otáček  9200min-1, to nepotřebuje komentář.


V duchu ekologie byla zážehová jednotka doplněna dvěma elektromotory umístěnými na obou nápravách. Elektromotory vivinou dalších  160kW (280 koní). Energie do elektromotorů proudí z lithiových baterií umístěných v zadní části vozu. Baterie se dobíjejí rekuperací při brzdění, ale lze je dobít i z běžné elektrické sítě.


Jako převodové ústrojí bylo zvoleno sedmistupňové dvouspojkové PDK. Celý systém pracuje ve 4 variantách. První E-Drive používá pouze elektrického pohonu, při dojezdu pouhých 25km. V režimu Hybrid spolupracují všechny motory, ale je kladen důraz na minimalizaci spotřeby paliva. Ve variantě Sport Hybrid je vše podřízeno maximálnímu výkonu dodanému na zadní nápravu. Špičková varianta pohonu Race Hybrid je určena pro okruhové dovádění.


Dynamické parametry 918 Spyder jsou skvělé: maximální rychlost 320km/h, zrychlení z nuly na stovku za 3,2 sekundy a Nordschleife pod 7,5 minuty! A to dokáže dosáhnout spotřeby 3 litry na 100km a emisí CO2 70g/km. Hmotnost vozu je 1490kg.

Vytisknout

Diskuze: ŽENEVA: Porsche 918 Spyder – eco supersport

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Survolt

ŽENEVA: Citroën Survolt - agresivní koncept z Francie

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud