Americký miliardář se skandální pověstí, ruský oligarcha, kterého se nedávno pokusili zavraždit, a čínský státní podnik. To jsou zájemci o ztrátovou švédskou automobilku Saab, píše ve čtvrtek švédský server SvD.se.
Poté, co ve středu General Motors (GM) odmítla americkou investiční společnost Merbanco a kdy o Saab projevila zájem nizozemská automobilka Spyker, má švédská značka tři vážné zájemce. Státní čínskou automobilku Beijing Automotive (BAIC), americkou finanční skupinu Renco a nizozemského výrobce luxusních aut Spyker.
BAIC se měla původně stát minoritním akcionářem Saabu po akvizici automobilky švédským Koenigseggem, který ale minulý týden od převzetí odstoupil. Vzhledem k tomu, že čínská automobilka nedisponuje dostatečnými finančními prostředky, spekuluje se, že od Saabu odkoupí pouze vybavení na výrobu starších modelů 9-3 a 9-5 v Číně.
Dalším subjektem, který se o koupi Saabu zajímal už dříve, je americká společnost Renco finančníka Iry Rennerta. Pětasedmdesátiletý miliardář je také podílníkem ve společnosti General AM, která vyrábí vojenská vozidla značky Humvee, a patří mu několik dalších podniků v těžkém průmyslu.
Zcela novým zájemcem je od středy nizozemský výrobce sportovních vozů Spyker. Většinovým vlastníkem je ruský miliardář Alexander Antonov, kterého se někdo pokusil na jaře zavraždit před jeho domem v Moskvě. Spyker je malý a ztrátový podnik s pouhými 100 zaměstnanci, který podle agentury Reuters nikdy nevykázal zisk. Loni vyrobil 42 vozů, jejich cena se pohybuje od 200 tisíc eur výše.
Saab se snaží pochyby o svých zájemcích rozptýlit tvrzením, že všechny tři subjekty schválila Deutsche Bank, finanční poradce GM. To znamená, že všichni mohou vykázat jistou finanční sílu.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?