V záplavě všech elektrických, vodíkových, methanolových a já nevím jakých ještě konceptů, která ještě velmi dlouho neuvidí světlo světa, se objevují i mnohem reálnější vozy blízké budoucnosti. Například ty od Daihatsu.
Dva koncepty se jmenují Basket a Deca Deca. oba vycházejí ze stejného pera, jejich design je přísně hranatý a chtělo by se říct až pravoúhlý. Jen občasné oblinky zjemňují jinak ostré linie.
Basket je koncept otevřeného vozu. V případě nepřízně počasí je ho možné překrýt pevnou střechou, ale automobilka navrhuje i stylové plátěné překrytí zadních sedadel.
Záď je koncipována v podstatě jako pick-up, je vyřešena užitkově a prakticky, tedy bez čalounění, jen s plasty. Sedadla z textílií mají být podle automobilky relaxační.
Koncept klasické městské krabice tak, jak to v Japonsku milují, to je Deca Deca. Dvojice proti sobě se otevírajících dveří nabízí ohromující přístup do interiéru. Zajímavé je, že zadní dveře jsou jen na jedné straně.
Maximální obestavění prostoru můžete sami vidět na přiložených snímcích.
Oba koncepty vypadají docela svěže a připraveně i do sériové výroby, u nás se jich ale s vysokou pravděpodobností nedočkáme.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.