Světem se šíří zajímavá spekulace. Symbol luxusu na kolech, Rolls Royce Phantom by mohl dostat pohon elektromotorem. Je to vůbec možné?
Proč zrovna elektricky? Důvodů je více, jedním z nich je snaha části zámožné klientely vypadat módně, tedy zeleně. Právě koupě elektřinou poháněného Phantomu by mohla přinést kýženou ekologickou notu na rozdíl od rozežraného benzínového dvanáctiválce.
Vlastník Rolls Royce, BMW, má elektrickou technologii připravenou, použil ji totiž v Mini E, tedy Mini na elektřinu. Právě tento základ by mohl docela dobře posloužit i v luxusní limuzíně, přirozeně v mnohem pompéznějším vydání.
Energie by se uchovávala v moderním typu akumulátoru - Li-Ion.
Spekulace o nasazení elektřiny u Rolly Royce už tu byla, přibližně před rokem proběhla světem informace o hybridním voze. Primární ale měla být elektrická soustava a až v případ vybití baterií by dodatečnou "šťávu" dodal benzínový motor. Podobně funguje například Chevrolet Volt.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?