Světem se šíří zajímavá spekulace. Symbol luxusu na kolech, Rolls Royce Phantom by mohl dostat pohon elektromotorem. Je to vůbec možné?
Proč zrovna elektricky? Důvodů je více, jedním z nich je snaha části zámožné klientely vypadat módně, tedy zeleně. Právě koupě elektřinou poháněného Phantomu by mohla přinést kýženou ekologickou notu na rozdíl od rozežraného benzínového dvanáctiválce.
Vlastník Rolls Royce, BMW, má elektrickou technologii připravenou, použil ji totiž v Mini E, tedy Mini na elektřinu. Právě tento základ by mohl docela dobře posloužit i v luxusní limuzíně, přirozeně v mnohem pompéznějším vydání.
Energie by se uchovávala v moderním typu akumulátoru - Li-Ion.
Spekulace o nasazení elektřiny u Rolly Royce už tu byla, přibližně před rokem proběhla světem informace o hybridním voze. Primární ale měla být elektrická soustava a až v případ vybití baterií by dodatečnou "šťávu" dodal benzínový motor. Podobně funguje například Chevrolet Volt.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?