V Evropě se nedávno představil Golf již šesté generace. To ovšem neznamená, že by dřívější verze tohoto slavného lidového vozítka stále nebyly v prodeji.
Například v Jihoafrické republice (JAR) se až dosud prodává úplně první generace Volkswagenu Golf. Prošla samozřejmě určitými změnami, například palubní deska se původní na nazvat stěží (ve skutečnosti pochází z první generace Škody Fabia), ale základ zůstává.
Především zůstal klasický vzhled subtilního vozu s převratnou konstrukcí. CitiGolf se prodává s motory 1,4 a 1,6. Oba plní Euro2 a díky své lehkosti jsou poměrně svižné. Ceny začínají na 190 tisících korunách (v přepočtu)
Golf první generace se začala vyrábět v roce 1974. Ve výrobě setrvala deset let a ukázala se mimo jiné i jako sedan a kabriolet. Poté se linka přesunula do Afriky a název se změnil na CitiGolf, aby se odlišil od novějších modelů.
Takováto dlouhověkost není ničím neobvyklým. Například teprve před pár lety skončila výroba klasického Volkswagenu Type 1, Beetle, tedy brouka. Po neuvěřitelných 65 letech se přestal vyrábět, když v Mexiku změnili zákony ohledně taxikářů, které od té doby musejí mít čtvery dveře. Bylo jich vyrobeno 21,5 milionů.
Podobně dlouho se v Indii vyrábí i Hindustan Ambassador a to od roku 1957. Vychází z Morissu Oxford III, který se vyráběl v letech 1956-1959.
Na obrázcích je ostrá verze CitiGolfu, která se v Evropě prodávala jako GTI.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!