V Evropě se nedávno představil Golf již šesté generace. To ovšem neznamená, že by dřívější verze tohoto slavného lidového vozítka stále nebyly v prodeji.
Například v Jihoafrické republice (JAR) se až dosud prodává úplně první generace Volkswagenu Golf. Prošla samozřejmě určitými změnami, například palubní deska se původní na nazvat stěží (ve skutečnosti pochází z první generace Škody Fabia), ale základ zůstává.
Především zůstal klasický vzhled subtilního vozu s převratnou konstrukcí. CitiGolf se prodává s motory 1,4 a 1,6. Oba plní Euro2 a díky své lehkosti jsou poměrně svižné. Ceny začínají na 190 tisících korunách (v přepočtu)
Golf první generace se začala vyrábět v roce 1974. Ve výrobě setrvala deset let a ukázala se mimo jiné i jako sedan a kabriolet. Poté se linka přesunula do Afriky a název se změnil na CitiGolf, aby se odlišil od novějších modelů.
Takováto dlouhověkost není ničím neobvyklým. Například teprve před pár lety skončila výroba klasického Volkswagenu Type 1, Beetle, tedy brouka. Po neuvěřitelných 65 letech se přestal vyrábět, když v Mexiku změnili zákony ohledně taxikářů, které od té doby musejí mít čtvery dveře. Bylo jich vyrobeno 21,5 milionů.
Podobně dlouho se v Indii vyrábí i Hindustan Ambassador a to od roku 1957. Vychází z Morissu Oxford III, který se vyráběl v letech 1956-1959.
Na obrázcích je ostrá verze CitiGolfu, která se v Evropě prodávala jako GTI.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.