Po velkém úspěchu levných, nízkonákladových automobilů by na tomto trhu rád participoval i Opel. Uvažuje proto o vzkříšení staré značky Wartburg.
Pro českého motoristu je značka vzpomínkou na éru východního bloku, kdy Wartburg tvořil jeden z vrcholů omezené nabídky vozů na východě.
Tento kdysi relativně luxusní vůz se dnes má vrátit. Továrnu v Eisenachu pod hradem Watrburg, kde se dříve dvoutaktní sedany a kombíky vyráběly, nyní vlastní Opel a vyrábí v ní Corsu. Vlastní také značku Watrburg.
Poslední Wartburg 1.3 se čtyřtaktním motorem Volkswagen vyjel z bran závodu v dubnu roku 1991.
Opel údajně zvažuje vytvoření levné značky po vzoru rumunské Dacie, kterou vlastní francouzský Renault. Wartburg ji prý přijde jako vhodné jméno.
Kandidátem na výrobu by prý byl brazilský Chevrolet Corsa, tedy minulá a zvětšená generace Opelu Corsa prodávaná i jako sedan.
Do fotogalerie jsem připravil několik dobových a vzpomínkových fotek na starý dobrý Wartburg 353.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?