Po velkém úspěchu levných, nízkonákladových automobilů by na tomto trhu rád participoval i Opel. Uvažuje proto o vzkříšení staré značky Wartburg.
Pro českého motoristu je značka vzpomínkou na éru východního bloku, kdy Wartburg tvořil jeden z vrcholů omezené nabídky vozů na východě.
Tento kdysi relativně luxusní vůz se dnes má vrátit. Továrnu v Eisenachu pod hradem Watrburg, kde se dříve dvoutaktní sedany a kombíky vyráběly, nyní vlastní Opel a vyrábí v ní Corsu. Vlastní také značku Watrburg.
Poslední Wartburg 1.3 se čtyřtaktním motorem Volkswagen vyjel z bran závodu v dubnu roku 1991.
Opel údajně zvažuje vytvoření levné značky po vzoru rumunské Dacie, kterou vlastní francouzský Renault. Wartburg ji prý přijde jako vhodné jméno.
Kandidátem na výrobu by prý byl brazilský Chevrolet Corsa, tedy minulá a zvětšená generace Opelu Corsa prodávaná i jako sedan.
Do fotogalerie jsem připravil několik dobových a vzpomínkových fotek na starý dobrý Wartburg 353.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?