Po velkém úspěchu levných, nízkonákladových automobilů by na tomto trhu rád participoval i Opel. Uvažuje proto o vzkříšení staré značky Wartburg.
Pro českého motoristu je značka vzpomínkou na éru východního bloku, kdy Wartburg tvořil jeden z vrcholů omezené nabídky vozů na východě.
Tento kdysi relativně luxusní vůz se dnes má vrátit. Továrnu v Eisenachu pod hradem Watrburg, kde se dříve dvoutaktní sedany a kombíky vyráběly, nyní vlastní Opel a vyrábí v ní Corsu. Vlastní také značku Watrburg.
Poslední Wartburg 1.3 se čtyřtaktním motorem Volkswagen vyjel z bran závodu v dubnu roku 1991.
Opel údajně zvažuje vytvoření levné značky po vzoru rumunské Dacie, kterou vlastní francouzský Renault. Wartburg ji prý přijde jako vhodné jméno.
Kandidátem na výrobu by prý byl brazilský Chevrolet Corsa, tedy minulá a zvětšená generace Opelu Corsa prodávaná i jako sedan.
Do fotogalerie jsem připravil několik dobových a vzpomínkových fotek na starý dobrý Wartburg 353.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?