Ministerstvo průmyslu a obchodu navrhuje úplné zrušení knihy jízd výměnou za paušální měsíční odpočet. Doopravdy tedy zmizí strašák mnoha podnikatelů a živnostníků?
Kniha jízd se musí v současné době vést tehdy, je-li vozidlo v nájmu, vypůjčené, pořízené na leasing či pouze evidováno v majetku firmy. Problém nastává, je-li k podnikání využíváno soukromého vozu. I v tom případě totiž existuje povinnost knihu jízd vlastnit a zapisovat do ní jízdy pro firmu, které se následně zpětně účtují podle ujeté vzdálenosti a sazby za každý kilometr.
Nejen tuto absurditu by měl pomoci vyřešit návrh ministra průmyslu a obchodu v demisi Martina Římana: „Připravili jsme návrh na zrušení knihy jízd a teď už záleží jen na vůli poslanců, zda mu dají ve sněmovně zelenou,“ Už vloni přitom Říman prohlásil, že chce snížit byrokratickou zátěž podnikatelů o pětinu. Po pádu vlády se prý bude jednat pouze o necelou desetinu, přesto má odepsání knihy jízd šanci na úspěch.
Jestliže bude návrh schválen, budou si podnikatelé účtovat pouze paušální měsíční odečet ve výši 5000 Kč bez složité evidence každé jízdy, z čehož by měli profitovat především živnostníci a malé firmy. Pokud ale podnikatel zjistí, že je pro něj výhodnější knihu jízd i nadále vést, bude u ní moci zůstat.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.