Nad knihou jízd se stahují mračna

ar7, 29. dubna 2009, 15:22 Google+

Ministerstvo průmyslu a obchodu navrhuje úplné zrušení knihy jízd výměnou za paušální měsíční odpočet. Doopravdy tedy zmizí strašák mnoha podnikatelů a živnostníků?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
ilustrační foto

ilustrační foto | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Kniha jízd se musí v současné době vést tehdy, je-li vozidlo v nájmu, vypůjčené, pořízené na leasing či pouze evidováno v majetku firmy. Problém nastává, je-li k podnikání využíváno soukromého vozu. I v tom případě totiž existuje povinnost knihu jízd vlastnit a zapisovat do ní jízdy pro firmu, které se následně zpětně účtují podle ujeté vzdálenosti a sazby za každý kilometr.

Nejen tuto absurditu by měl pomoci vyřešit návrh ministra průmyslu a obchodu v demisi Martina Římana: „Připravili jsme návrh na zrušení knihy jízd a teď už záleží jen na vůli poslanců, zda mu dají ve sněmovně zelenou,“ Už vloni přitom Říman prohlásil, že chce snížit byrokratickou zátěž podnikatelů o pětinu. Po pádu vlády se prý bude jednat pouze o necelou desetinu, přesto má odepsání knihy jízd šanci na úspěch.

Jestliže bude návrh schválen, budou si podnikatelé účtovat pouze paušální měsíční odečet ve výši 5000 Kč bez složité evidence každé jízdy, z čehož by měli profitovat především živnostníci a malé firmy. Pokud ale podnikatel zjistí, že je pro něj výhodnější knihu jízd i nadále vést, bude u ní moci zůstat.

Vytisknout

Diskuze: Nad knihou jízd se stahují mračna

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Eos

Volkswagen mění nejvyšší motorizaci v Eos

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud