Ministerstvo průmyslu a obchodu navrhuje úplné zrušení knihy jízd výměnou za paušální měsíční odpočet. Doopravdy tedy zmizí strašák mnoha podnikatelů a živnostníků?
Kniha jízd se musí v současné době vést tehdy, je-li vozidlo v nájmu, vypůjčené, pořízené na leasing či pouze evidováno v majetku firmy. Problém nastává, je-li k podnikání využíváno soukromého vozu. I v tom případě totiž existuje povinnost knihu jízd vlastnit a zapisovat do ní jízdy pro firmu, které se následně zpětně účtují podle ujeté vzdálenosti a sazby za každý kilometr.
Nejen tuto absurditu by měl pomoci vyřešit návrh ministra průmyslu a obchodu v demisi Martina Římana: „Připravili jsme návrh na zrušení knihy jízd a teď už záleží jen na vůli poslanců, zda mu dají ve sněmovně zelenou,“ Už vloni přitom Říman prohlásil, že chce snížit byrokratickou zátěž podnikatelů o pětinu. Po pádu vlády se prý bude jednat pouze o necelou desetinu, přesto má odepsání knihy jízd šanci na úspěch.
Jestliže bude návrh schválen, budou si podnikatelé účtovat pouze paušální měsíční odečet ve výši 5000 Kč bez složité evidence každé jízdy, z čehož by měli profitovat především živnostníci a malé firmy. Pokud ale podnikatel zjistí, že je pro něj výhodnější knihu jízd i nadále vést, bude u ní moci zůstat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?