Sériu prvých nárazových crash testov spoločnosti Euro NCAP má už zopár vozidiel za sebou. Veľmi príjemnou správou pre Mitsubishi je zisk maximálneho počtu piatich hviezdičiek za bezpečnosť, a to už podľa nových, prísnejších kritérií hodnotenia.
V prvom tohtoročnom kole nárazových testov spoločnosti Euro NCAP sa proti múru postavila šestica noviniek. Vynikajúce najvyššie ohodnotenie si okrem Mazdy 6, Toyoty iQ a novej Toyoty Avensis odnieslo aj nové Mitsubishi Lancer Sportback, ktorého výsledky vám prinášame v priloženej tlačovej správe. So štvorhviezdičkovým ohodnotením sa musela uspokojiť dvojica modelov, Subaru Impreza a Citroen C3 Picasso.
Tlačová správa Mitsubishi Motors:
Nezávislý európsky inštitút EuroNCAP, ktorý hodnotí bezpečnosť vozidiel už od roku 1997, uviedol do praxe nové oveľa prísnejšie pravidlá nárazových testov. Medzi zmeny v metodike EuroNCAP patria bonusové body za rôzne typy bezpečnostných systémov na palube vozidla, ktoré napomáhajú predchádzať nehodám, či fakt, že celkové hodnotenie hviezdičkami bude vychádzať zo súčtu získaných bodov v jednotlivých disciplínach. Okrem troch doteraz známych hodnotených kategóriách ako je ochrana pasažierov, ochrana detí a ochrana chodcov, pribudla nová kategória bezpečnostných systémov vo vozidle. Od roku 2009 tak budú môcť dosiahnuť maximálny počet päť hviezdičiek iba tie modely, ktoré budú vybavené Elektronickým stabilizačným systémom (pozn: ESP v prípade Mitsubishi označené ako MASTC). Jedným z prvých vozidiel, ktoré prešlo novým hodnotiacim systémom, je Mitsubishi Lancer Sportback. Vďaka vysokým bezpečnostným štandardom na palube získal maximálny počet päť hviezdičiek.
Ochrana pasažierov
Priestor posádky zostal počas čelného nárazu nepoškodený. Hlava vodiča netrafila airbag úplne ideálne, čo bol jediný dôvod, prečo nebol v ochrane vodiča dosiahnutý plný počet bodov. V oblasti kolien a stehien vodiča ako aj spolujazdca test preukázal maximálnu ochranu. Rovnaká miera ochrany bola preukázateľne dosiahnutá pri pasažieroch rôznych výšok ako aj pri rôznych polohách sedenia. Počas bočného nárazu bola zaznamenaná dobrá ochrana všetkých častí tela pasažierov, aj keď prišlo k uvoľneniu úchytov dverí vodiča, čo viedlo k strhnutiu bodov. Pri náraze do stĺpa bola ochrana hrudníka hodnotená ako slabá s ohrozením rebier figuríny, pričom ochrana brušnej dutiny bola nízka. Pri náraze zozadu bolo dosiahnuté nižšie hodnotenie ochrany krčnej chrbtice.
Ochrana detí
Vozidlo pri náraze spredu a z boku dosiahlo maximálne hodnotenie bezpečnosti detí do 3 rokov. Airbag spolujazdca je vypínateľný, čo umožňuje umiestnenie dieťaťa do detskej sedačky na mieste spolujazdca v opačnom smere jazdy.
Ochrana chodcov
Neboli udelené žiadne body pri ochrane nôh chodca v oblasti prednej časti kapoty. Hodnotenie bezpečnosti prednej kapoty bolo slabé aj pri náraze ostatných častí tela chodca ako je napr. hlava.
Bezpečnostné prvky
Z dôsledku zmeny a sprísnenia metodiky hodnotenia EuroNCAP pristúpilo Mitsubishi k zvýšeniu dostupnosti elektronického stabilizačného systému. Od polovice februára 2009 je Aktívny Systém Regulácie Stability a Trakcie Mitsubishi (MASTC) dostupný v štandardnej výbave pre väčšinu modelov Lancer a ako príplatková výbava v niektorých krajinách Európy.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.