Jaguar se až donedávna používání dieselů ve svých modelech bránil. Nová doba ovšem vyžaduje něco jiného a po šestiválci 2,7 nyní pod kapotu slavné značky míří sofistikovaný šestiválec 3,0 s úctyhodnými parametry.
Současný diesel 2,7 byl hodnocen jako jeden z nejlepších dieselů na trhu. Jeho výkon 207 koní sice nebyl úplně špičkový, ale byl sametový a poměrně úsporný. Vše nyní přebíjí nový třílitr.
Tato novinka totiž bude nabízena ve dvou výkonových variantách. Ta slabší bude mít výkon 240, tak silnější ale dokonce 275 koní. To vše díky dvojitému přeplňování nestejnými turbodmychadly, přičemž malé turbodmychadlo pro nízké otáčky je vybaveno variabilní geometrií lopatek.
K výkonu 275 koní přísluší nemalý točivý moment 600 Nm, což dává dost síly na zdolání stovky za 5,9, o 0,3 sekundy rychleji než to zvládne atmosférický osmiválec 4,2. Maximální rychlost je obligátních 250 km/h.
To vše díky supermoderní technologii, která odstraňuje maximum ztrát. Čerpadlo je schopno vstřikovat palivo tlakem až 200 MPa.
Co je ovšem důležité, Jaguaru se i přes výkon o 70 koní vyšší podařilo srazit spotřebu téměř o litr, z 7,5 na 6,7 oproti menšímu dieselu.
Zkrátka takto se na ty Němce musí.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.