Jaguar se až donedávna používání dieselů ve svých modelech bránil. Nová doba ovšem vyžaduje něco jiného a po šestiválci 2,7 nyní pod kapotu slavné značky míří sofistikovaný šestiválec 3,0 s úctyhodnými parametry.
Současný diesel 2,7 byl hodnocen jako jeden z nejlepších dieselů na trhu. Jeho výkon 207 koní sice nebyl úplně špičkový, ale byl sametový a poměrně úsporný. Vše nyní přebíjí nový třílitr.
Tato novinka totiž bude nabízena ve dvou výkonových variantách. Ta slabší bude mít výkon 240, tak silnější ale dokonce 275 koní. To vše díky dvojitému přeplňování nestejnými turbodmychadly, přičemž malé turbodmychadlo pro nízké otáčky je vybaveno variabilní geometrií lopatek.
K výkonu 275 koní přísluší nemalý točivý moment 600 Nm, což dává dost síly na zdolání stovky za 5,9, o 0,3 sekundy rychleji než to zvládne atmosférický osmiválec 4,2. Maximální rychlost je obligátních 250 km/h.
To vše díky supermoderní technologii, která odstraňuje maximum ztrát. Čerpadlo je schopno vstřikovat palivo tlakem až 200 MPa.
Co je ovšem důležité, Jaguaru se i přes výkon o 70 koní vyšší podařilo srazit spotřebu téměř o litr, z 7,5 na 6,7 oproti menšímu dieselu.
Zkrátka takto se na ty Němce musí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.