Jaguar se až donedávna používání dieselů ve svých modelech bránil. Nová doba ovšem vyžaduje něco jiného a po šestiválci 2,7 nyní pod kapotu slavné značky míří sofistikovaný šestiválec 3,0 s úctyhodnými parametry.
Současný diesel 2,7 byl hodnocen jako jeden z nejlepších dieselů na trhu. Jeho výkon 207 koní sice nebyl úplně špičkový, ale byl sametový a poměrně úsporný. Vše nyní přebíjí nový třílitr.
Tato novinka totiž bude nabízena ve dvou výkonových variantách. Ta slabší bude mít výkon 240, tak silnější ale dokonce 275 koní. To vše díky dvojitému přeplňování nestejnými turbodmychadly, přičemž malé turbodmychadlo pro nízké otáčky je vybaveno variabilní geometrií lopatek.
K výkonu 275 koní přísluší nemalý točivý moment 600 Nm, což dává dost síly na zdolání stovky za 5,9, o 0,3 sekundy rychleji než to zvládne atmosférický osmiválec 4,2. Maximální rychlost je obligátních 250 km/h.
To vše díky supermoderní technologii, která odstraňuje maximum ztrát. Čerpadlo je schopno vstřikovat palivo tlakem až 200 MPa.
Co je ovšem důležité, Jaguaru se i přes výkon o 70 koní vyšší podařilo srazit spotřebu téměř o litr, z 7,5 na 6,7 oproti menšímu dieselu.
Zkrátka takto se na ty Němce musí.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.