Čierny Mercedes-Benz Viano s naftovým agregátom 3.0 CDI pre zákazníka z Holandska zišiel začiatkom decembra 2008 ako 500-tisíce vozidlo radu Mercedes-Benz Vito a Viano z výrobného pásu automobilky Daimler AG v španielskom meste Vitoria.
Ako jedna z prvých vzniknutých v Európe zúročuje táto päťdesiatštyriročná automobilka svoje bohaté skúsenosti z produkcie transportérov. V roku 2003 bola automobilka pri nábehu nových generácií modelov Vito a Viano úplne rekonštruovaná. Dnes je príkladom modernej výroby transportérov a veľkoobjemových nákladných automobilov, pričom zamestnáva vyše tri tisíc osôb. Šesť subdodávateľských firiem na území automobilky zabezpečuje až okolo 80percent dielcov potrebných pre jej výrobu priamo v súlade s poradím krokov montáže produkovaných automobilov.
Hrubá konštrukcia transportérov Mercedes-Benz Vito a Viano sa z vyše 90-percent vyrába bez zásahu ľudskej ruky a pozostáva z viac ako 400 častí. Pri rezaní a zváraní týchto častí sa uplatňujú najmodernejšie postupy, napríklad laserová technika. Používané roboty pritom vykonávajú skutočne precíznu prácu, napríklad pri osadzovaní do auta prístrojovej dosky a okien, vrátane ich vlepenia. Povolená odchýlka robotov od nastavenej hodnoty nepresiahne ani pri ich opakovanom použití 0,2 mm.
Mercedes-Benz Vito a Viano druhej generácie ponúkajú alternatívne päť motorov, tri dĺžky karosérie, dve výšky strechy a jeden variant pohonu všetkých kolies. Medzi rôznymi alternatívami vyhotovenia je i rekreačný automobil Viano Marco Polo so zdvíhacou strechou, miestom na spanie a kuchynskou linkou.
Vito i Viano poskytujú pre tento druh vozidiel vysoký štandard bezpečnosti jazdy a ochrany cestujúcich. Okrem iného ponúkajú karosériu s extra pevným rámom priestoru pre cestujúcich, airbagy i systém ESP, ktorý obsahuje brzdový asistent i elektronickú stabilizáciu prívesu.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.