Čierny Mercedes-Benz Viano s naftovým agregátom 3.0 CDI pre zákazníka z Holandska zišiel začiatkom decembra 2008 ako 500-tisíce vozidlo radu Mercedes-Benz Vito a Viano z výrobného pásu automobilky Daimler AG v španielskom meste Vitoria.
Ako jedna z prvých vzniknutých v Európe zúročuje táto päťdesiatštyriročná automobilka svoje bohaté skúsenosti z produkcie transportérov. V roku 2003 bola automobilka pri nábehu nových generácií modelov Vito a Viano úplne rekonštruovaná. Dnes je príkladom modernej výroby transportérov a veľkoobjemových nákladných automobilov, pričom zamestnáva vyše tri tisíc osôb. Šesť subdodávateľských firiem na území automobilky zabezpečuje až okolo 80percent dielcov potrebných pre jej výrobu priamo v súlade s poradím krokov montáže produkovaných automobilov.
Hrubá konštrukcia transportérov Mercedes-Benz Vito a Viano sa z vyše 90-percent vyrába bez zásahu ľudskej ruky a pozostáva z viac ako 400 častí. Pri rezaní a zváraní týchto častí sa uplatňujú najmodernejšie postupy, napríklad laserová technika. Používané roboty pritom vykonávajú skutočne precíznu prácu, napríklad pri osadzovaní do auta prístrojovej dosky a okien, vrátane ich vlepenia. Povolená odchýlka robotov od nastavenej hodnoty nepresiahne ani pri ich opakovanom použití 0,2 mm.
Mercedes-Benz Vito a Viano druhej generácie ponúkajú alternatívne päť motorov, tri dĺžky karosérie, dve výšky strechy a jeden variant pohonu všetkých kolies. Medzi rôznymi alternatívami vyhotovenia je i rekreačný automobil Viano Marco Polo so zdvíhacou strechou, miestom na spanie a kuchynskou linkou.
Vito i Viano poskytujú pre tento druh vozidiel vysoký štandard bezpečnosti jazdy a ochrany cestujúcich. Okrem iného ponúkajú karosériu s extra pevným rámom priestoru pre cestujúcich, airbagy i systém ESP, ktorý obsahuje brzdový asistent i elektronickú stabilizáciu prívesu.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.