Naprosto slepá ulička nebo budoucnost průmyslu? V osmdesátých letech to byla jistě ta první možnost, Ital Ferruccio Covini ovšem tvrdí naprostý opak a demonstruje to na svém výtvoru, C6W které dokonce hodlá vyrábět.
Proč právě šest kol? Ono to pod sluncem není nic nového, s takovýmto uspořádáním se experimentovalo i ve slavné Formuli 1, konkrétně vůz Tyrrell P34, jehož video najdete níže na stránce.
Jaké má šestice kol výhody? Konstruktér Ferruccio Covini tvrdí, že to přináší samé výhody. Auto má lepší stabilitu ve vyšších rychlostech, lépe drží v zatáčkách, je méně náchylné k aquaplanningu a v případě defektu jde o menší riziko pro posádku.
Covini má vzadu řádné "sudy" o dvaceti palcích průměru, dvě natáčecí přední nápravy obstarávají mnohem menší 16palcová kola. Zajímavá je i nízká hmotnost 1150 kg.
Pod kapotou je motor o objemu 4,2 od Audi, přičemž jeho výkon je 380 koní.
Auto bylo představeno ji roku 2004, jenže technické problémy s podvozkem, přesněji s jeho pružením, přineslo čtyřletý odklad. Sériový výroba by měla začít v příštím roce a koupě takto zajímavého vozu bude jistě zajímavou investicí. O výrobě otevřené verze C6S nevíme.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?