Covini C6W - šest kol v supersportu bude

Marek Litzman, 10. prosince 2008, 12:08 Google+

Naprosto slepá ulička nebo budoucnost průmyslu? V osmdesátých letech to byla jistě ta první možnost, Ital Ferruccio Covini ovšem tvrdí naprostý opak a demonstruje to na svém výtvoru, C6W které dokonce hodlá vyrábět.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
C6S

C6S | foto: Covini

Sdílejte článek

Proč právě šest kol? Ono to pod sluncem není nic nového, s takovýmto uspořádáním se experimentovalo i ve slavné Formuli 1, konkrétně vůz Tyrrell P34, jehož video najdete níže na stránce.

Jaké má šestice kol výhody? Konstruktér Ferruccio Covini tvrdí, že to přináší samé výhody. Auto má lepší stabilitu ve vyšších rychlostech, lépe drží v zatáčkách, je méně náchylné k aquaplanningu a v případě defektu jde o menší riziko pro posádku.

Covini má vzadu řádné "sudy" o dvaceti palcích průměru, dvě natáčecí přední nápravy obstarávají mnohem menší 16palcová kola. Zajímavá je i nízká hmotnost 1150 kg.

Pod kapotou je motor o objemu 4,2 od Audi, přičemž jeho výkon je 380 koní.

Auto bylo představeno ji roku 2004, jenže technické problémy s podvozkem, přesněji s jeho pružením, přineslo čtyřletý odklad. Sériový výroba by měla začít v příštím roce a koupě takto zajímavého vozu bude jistě zajímavou investicí. O výrobě otevřené verze C6S nevíme.

Vytisknout

Diskuze: Covini C6W - šest kol v supersportu bude

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Focus ST X

TEST: Modernizovaný Ford Focus ST X – nejlepší "daily hothatch" na trhu?

HONDA CRF125F

HONDA CRF125F, modelový rok 2023

Porsche Taycan

Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

HONDA CRF110F

HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

Honda CRF50F

Honda CRF50F, modelový rok 2023

ford fiesta

TEST: Ford Fiesta ST-line X – hravý prcek (nejen) do města, který jezdí do 5 l/100km

Toyota Mirai

Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

peugeot 408

Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

on-line prodej

Ceny ojetých aut v červenci výrazněji klesly

NIO ES6

Značka Nio otevře závod v Maďarsku. Auta tam ale vyrábět nebude

lexus es

TEST: Lexus ES 300H F Sport - ostře vypadající limuzína, se kterou je jízda relax

Offroad Obytný speciál Liaz 4×4 300PS

Chtěli byste Offroad obytný speciál Liaz 4×4 300PS? Může být váš

Ilustrační foto

Škoda řeší nový design a růst cen energií

IONITY spolupracuje s OMV a otevřela na dálnici D1 další dvě rychlodobíjecí stanice

Mění Češi názor na auta s elektrickým pohonem?

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz

Mercedes Benz třídy E nečekaně na webu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Překvapivá rotující prezentace nového modelu Peugeot 408

  2. Toyota se podílí na vývoji užitkových vozů na elektřinu a vodík

  3. Honda CRF50F, modelový rok 2023

  4. Podívejte se na sestřih nejzajímavějších momentů ze severní smyčky Nürburgring

  5. Nový rekord na Nürburgringu pro Porsche Taycan

  6. HONDA CRF110F, modelový rok 2023

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud