Naprosto slepá ulička nebo budoucnost průmyslu? V osmdesátých letech to byla jistě ta první možnost, Ital Ferruccio Covini ovšem tvrdí naprostý opak a demonstruje to na svém výtvoru, C6W které dokonce hodlá vyrábět.
Proč právě šest kol? Ono to pod sluncem není nic nového, s takovýmto uspořádáním se experimentovalo i ve slavné Formuli 1, konkrétně vůz Tyrrell P34, jehož video najdete níže na stránce.
Jaké má šestice kol výhody? Konstruktér Ferruccio Covini tvrdí, že to přináší samé výhody. Auto má lepší stabilitu ve vyšších rychlostech, lépe drží v zatáčkách, je méně náchylné k aquaplanningu a v případě defektu jde o menší riziko pro posádku.
Covini má vzadu řádné "sudy" o dvaceti palcích průměru, dvě natáčecí přední nápravy obstarávají mnohem menší 16palcová kola. Zajímavá je i nízká hmotnost 1150 kg.
Pod kapotou je motor o objemu 4,2 od Audi, přičemž jeho výkon je 380 koní.
Auto bylo představeno ji roku 2004, jenže technické problémy s podvozkem, přesněji s jeho pružením, přineslo čtyřletý odklad. Sériový výroba by měla začít v příštím roce a koupě takto zajímavého vozu bude jistě zajímavou investicí. O výrobě otevřené verze C6S nevíme.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?