Velmi zajímavé výsledky přinesl nárazový test novinky od Dacie, extrémně levného Sandera. Bylo zde vidět, že se opravdu šetřilo, Sandero však podstoupilo testy dvojí a to s různými výbavami a děly se divy.
Dacia Sandero je jedním z nejlevnějších aut prodávaných u nás a z tohoto titulu není tak úplně divu, že výsledky nárazových testů nejsou úplně nejlepší. Ostatně i Logan dosáhl podprůměrného hodnocení.
Sandero není v základní výbavě vybaveno bočními airbagy, test proto probíhal bez nich, EuroNCAP totiž ze zásady testuje co možná nejhůře vybavené varianty. Ovšem Dacia se rozhodla, že chce provést test druhý, tentokrát i s bočními airbagy, ke kterým se pojí předpínače pásů. Na našem trhu tato výbava stojí 4500 Kč a podle čísel se tato investice věru vyplatí.
Ve standardním testu dosáhlo Sandero na pouhé tři hvězdičky za 24 bodů. Dvanáct si odneslo z předního nárazu, když přední airbagy dobře zachytily těla cestujících a karoserie zůstala stabilní, přístrojová deska však figurínám způsobila nepříjemná zranění dolních končetin.
Vzhledem k absenci bočních airbagů se nemůžeme nijak divit tomu, že boční náraz dopadl špatně, riziko zranění hrudníku bylo vyhodnoceno jako velmi vysoké. Dvanáct bodů. Test nárazu na kůl nebyl kvůli absenci hlavového airbagu proveden, připomínače pásů taktéž nečekejme.
Ochrana dětí byla ohodnocena poměrně vysokým skóre 38 bodů (čtyři hvězdičky z pěti), nejvíce vadilo laxní označení. Nejmenší radost budou mít z nárazu chodci, jejich ochrana je totiž velmi slabá, při šesti bodech to stačí na jedinou hvězdičku.
Test s příplatkovou výbavou dopadl o mnoho lépe. Kromě bočních airbagů přibyly i hlavové, které ovšem podle oficiálního katalogu nejsou v ČR nabízeny.
Díky implementaci předpínače bezpečnostních pásů a vylepšeného omezovače síly byl zlepšen také výsledek čelního nárazu, hlavní posun ovšem je v nárazu bočním. Hodnocení poskočilo z 24 na 31 bodů, což by znamenalo optimističtější výsledek čtyř hvězdiček. Výsledky v hodnocení chodců a bezpečnosti dětí se nezměnil.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.