Velmi zajímavé výsledky přinesl nárazový test novinky od Dacie, extrémně levného Sandera. Bylo zde vidět, že se opravdu šetřilo, Sandero však podstoupilo testy dvojí a to s různými výbavami a děly se divy.
Dacia Sandero je jedním z nejlevnějších aut prodávaných u nás a z tohoto titulu není tak úplně divu, že výsledky nárazových testů nejsou úplně nejlepší. Ostatně i Logan dosáhl podprůměrného hodnocení.
Sandero není v základní výbavě vybaveno bočními airbagy, test proto probíhal bez nich, EuroNCAP totiž ze zásady testuje co možná nejhůře vybavené varianty. Ovšem Dacia se rozhodla, že chce provést test druhý, tentokrát i s bočními airbagy, ke kterým se pojí předpínače pásů. Na našem trhu tato výbava stojí 4500 Kč a podle čísel se tato investice věru vyplatí.
Ve standardním testu dosáhlo Sandero na pouhé tři hvězdičky za 24 bodů. Dvanáct si odneslo z předního nárazu, když přední airbagy dobře zachytily těla cestujících a karoserie zůstala stabilní, přístrojová deska však figurínám způsobila nepříjemná zranění dolních končetin.
Vzhledem k absenci bočních airbagů se nemůžeme nijak divit tomu, že boční náraz dopadl špatně, riziko zranění hrudníku bylo vyhodnoceno jako velmi vysoké. Dvanáct bodů. Test nárazu na kůl nebyl kvůli absenci hlavového airbagu proveden, připomínače pásů taktéž nečekejme.
Ochrana dětí byla ohodnocena poměrně vysokým skóre 38 bodů (čtyři hvězdičky z pěti), nejvíce vadilo laxní označení. Nejmenší radost budou mít z nárazu chodci, jejich ochrana je totiž velmi slabá, při šesti bodech to stačí na jedinou hvězdičku.
Test s příplatkovou výbavou dopadl o mnoho lépe. Kromě bočních airbagů přibyly i hlavové, které ovšem podle oficiálního katalogu nejsou v ČR nabízeny.
Díky implementaci předpínače bezpečnostních pásů a vylepšeného omezovače síly byl zlepšen také výsledek čelního nárazu, hlavní posun ovšem je v nárazu bočním. Hodnocení poskočilo z 24 na 31 bodů, což by znamenalo optimističtější výsledek čtyř hvězdiček. Výsledky v hodnocení chodců a bezpečnosti dětí se nezměnil.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.