Dacia Sandero - další pán na rozbití

Marek Litzman, 27. listopadu 2008, 09:54 Google+

Velmi zajímavé výsledky přinesl nárazový test novinky od Dacie, extrémně levného Sandera. Bylo zde vidět, že se opravdu šetřilo, Sandero však podstoupilo testy dvojí a to s různými výbavami a děly se divy.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Sandero

Sandero | foto: Euro NCAP

Sdílejte článek

Dacia Sandero je jedním z nejlevnějších aut prodávaných u nás a z tohoto titulu není tak úplně divu, že výsledky nárazových testů nejsou úplně nejlepší. Ostatně i Logan dosáhl podprůměrného hodnocení.

Sandero není v základní výbavě vybaveno bočními airbagy, test proto probíhal bez nich, EuroNCAP totiž ze zásady testuje co možná nejhůře vybavené varianty. Ovšem Dacia se rozhodla, že chce provést test druhý, tentokrát i s bočními airbagy, ke kterým se pojí předpínače pásů. Na našem trhu tato  výbava stojí 4500 Kč a podle čísel se tato investice věru vyplatí.

Ve standardním testu dosáhlo Sandero na pouhé tři hvězdičky za 24 bodů. Dvanáct si odneslo z předního nárazu, když přední airbagy dobře zachytily těla cestujících a karoserie zůstala stabilní, přístrojová deska však figurínám způsobila nepříjemná zranění dolních končetin.

Vzhledem k absenci bočních airbagů se nemůžeme nijak divit tomu, že boční náraz dopadl špatně, riziko zranění hrudníku bylo vyhodnoceno jako velmi vysoké. Dvanáct bodů. Test nárazu na kůl nebyl kvůli absenci hlavového airbagu proveden, připomínače pásů taktéž nečekejme.

Ochrana dětí byla ohodnocena poměrně vysokým skóre 38 bodů (čtyři hvězdičky z pěti), nejvíce vadilo laxní označení. Nejmenší radost budou mít z nárazu chodci, jejich ochrana je totiž velmi slabá, při šesti bodech to stačí na jedinou hvězdičku.

Test s příplatkovou výbavou dopadl o mnoho lépe. Kromě bočních airbagů přibyly i hlavové, které ovšem podle oficiálního katalogu nejsou v ČR nabízeny.

Díky implementaci předpínače bezpečnostních pásů a vylepšeného omezovače síly byl zlepšen také výsledek čelního nárazu, hlavní posun ovšem je v nárazu bočním. Hodnocení poskočilo z 24 na 31 bodů, což by znamenalo optimističtější výsledek čtyř hvězdiček. Výsledky v hodnocení chodců a bezpečnosti dětí se nezměnil.

Vytisknout

Diskuze: Dacia Sandero - další pán na rozbití

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

XC60

Volvo XC60 také prošlo crashtestem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud