Záväzok Renaultu vyvíjať ekologické a úsporné automobily pre trhy po celom svete viedol k pretaveniu tohto záväzku do nízkych nákladov na prevádzku, ktoré okrem iného symbolizujú aj charakter novej Thalie.
Tri vozidlá nového Renaultu Thalia, ktoré sa zúčastnili testu, boli automobilmi štandardnej výroby a neboli žiadnym spôsobom upravené. Na konci cesty v nádrži nového Renaultu Thalia zostalo ešte 8 litrov nafty, čo by vystačilo na ďalších 250 km, a tak by dosiahol celkovú vzdialenosť 1 700 km. Tieto výsledky boli pod dozorom nezávislého rozhodcu a potvrdené OTAM, nezávislým Tureckým orgánom pre certifikáciu.
Počas Renault Thalia Eco-Challenge Tri automobily Renault Thalia s motorom 1,5 dCi 85k vyštartovali z Istambulu 5. septembra s oficiálne zapečatenými palivovými nádržami s cieľom prejsť 1 430 km dlhý okruh s čo najmenším množstvom spotrebovaného paliva vďaka metóde známej ako ekoriadenie motorového vozidla.
Renault Thalia Eco-Challenge sa konal na vozovke rôznych povrchov, ktorá bola otvorená pre bežnú prevádzku. Dvojdňová akcia skončila v noci v tureckom letovisku Cesme, viedla cez mestá Bursa a Izmir a posledná etapa Thaliu vrátila opäť do Istambulu. Vodiči naplno využili techniku jazdy nazývanú eko-riadenie vozidla. Tento spôsob jazdy vyžaduje myslieť dopredu, predvídať čo by mohli urobiť ostatní účastníci dopravy a optimalizovať radenie rýchlostných stupňov podľa situácie na ceste a rýchlosti. Eko-riadenie motorového vozidla môže znamenať výraznú úsporu pohonných hmôt.
Renault Thalia Eco-Challenge dovoľuje Renaultu demonštrovať mimoriadne vlastnosti nového Renaultu Thalia v oblasti spotreby vďaka použitiu jasných pravidiel eko-riadenia motorového vozidla.
Nový Renault Thalia je sedan, ktorý vyžaruje vycibrenosť a eleganciu, a dovoľuje tak rodinám profitovať s vysokého komfortu a v rovnakom čase sa správať úsporne a šetrne k životnému prostrediu. Nový Renault Thalia je pripravený vymeniť starú Thaliu v Turecku, Rusku, v krajinách Stredomoria ako aj Strednej a Východnej Európy od októbra 2008.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.