Držiteľ Guinnessového rekordu z roku 2007 Matthias Jeschke v dosiahnutí najvyššie položeného miesta na svete sériovým automobilom Jeep Wrangler Unlimited (6.646 mnm) sa opäť odhodlal na ďalšiu zo svojich extrémnych expedícií.
Spolu so svojím tímom 12 ľudí a v sprievode 3 špeciálne upravených modelov Jeep Wrangler Unlimited sa odhodlal na nezvyčajnú cestu autom okolo sveta dlhú 43.000km. Za štart si vybral Paríž a popri 16 európskych zastávkach (vrátane Bratislavy) pokračuje jeho výprava cez ruskú Sibír, Kanadu a Aljašku až do New Yorku.
Kritickým bude prechod cez Beringov prieliv, ktorý sa doteraz nepodaril úspešne zvládnuť ešte žiadnej výprave. Na prechod tohto bodu má expedícia vyvinutý špeciálny plávací systém, ktorý umožní posádke v prípade prelomenia sa ľadu preplávať tento úsek priamo na používaných autách. Okrem toho má Jeschkeho expedícia aj ekologický podtón, keďže jeho snahou je čo najnižšia produkcia CO2 a to použitím biopalív a bioolejov druhej generácie pochádzajúcich z obnoviteľných a ľahkoodbúrateľných zdrojov spolu s efektívnym využitím ich energie. Expedícia má zároveň v pláne sadiť stromy vždy v spolupráci so zástupcami danej krajiny, cez ktorú budú prechádzať a napomáhať tak znižovaniu CO2.
Spomínané vozidlá Jeep poháňa štandardný zážihový šesťvalec s objemom 3,8 litra s pohonom na bioetanol, ktorý bude mať expedícia po celý čas k dispozícii.
Medzinárodný tím expedície vyráža 3.októbra a do cieľa by mal doraziť na prelome mesiaca máj/jún 2009. Zimné obdobie na expedíciu bolo vybrané zámerne, nakoľko cieľom je tiež čo najmenej narúšať prírodu a zanechávať stopy a tak hlavná časť trasy vedie práve po zamrznutých a ľadom pokrytých územiach, kde teplota bežne klesá aj na mínus 60C.
Viac informácii ako aj priebeh tejto dobrodružnej výpravy môžete sledovať na web stránke www.pny2009.com.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.