Absolutní rekord v maximální rychlosti, které kdy které "auto" dosáhlo se drží už zatraceně dlouho, téměř 11 let. Je tedy nejvyšší čas aby člověk zdolal další metu a to rychlost jednoho tisíce mil v hodině.
Však to znáte, lidé mají neustálou tendenci přijímat a zdolávat výzvy. Jedné takové se chytil tým pojmenovaný Bloodhound (jde mimochodem o rasu psa), který se rozhodl zbořit dosavadní rychlostí rekordy. A když o tom píšeme na auto-news.cz, půjde o rekordy v rychlostní pohybu po povrchu zemském.
V současné době drží rekord vůz pojmenovaný Thrust SCC, který roku 1997 dosáhl na rychlost 1228 km/h. Jen tak pro zajímavost, Wikipedie nabízí zajímavé číslo, při rekordním pokusu se údajně spotřeba dvou tryskových motorů vyšplhala na 5 500 l/100 km. Jde pro takovouto příležitost přirozeně o nepodstatné číslo.
Bloodhound by měl Thrust roznést na kopytech hned zahřívací jízdou. Již v prvních ostrých jízdách chtějí vývojáři dosáhnout rychlosti 800 mil za hodinu, tedy 1288 km/h a to v roce 2009. O rok později by měla být zdolána meta 900 mil za hodinu, tedy 1448 km/h a konečně v roce 2011 zahájí Bloodhoud atak na maximální dosažitelnou rychlost, tedy na 1050 mil za hodinu, tedy téměř 1700 km/h nebo chcete-li 1,4 machu.
Bloodhound pohání trojice motorů. Na začátek, pro pomalou jízdu a jako startér pro další motory bude použit dvanáctiválcový motor o výkonu 800 koní. Výkon dodá i tryskový motor ze stíhačky Eurojet EJ200 a zbytek výkonu dodá klasický raketový motor.
Hmotnost pohonnými látkami naplněného stroje je šest a půl tuny, jeho délka je 12,8 metru. Zrychlení z klidu na 1700 km/h bude trvat pouhých 40 sekund.
Kola se při maximální rychlostí otočí 10 000x za minutu, přičemž na ně působí síla 50 000 G, musí proto být z kovu, tradiční pneumatika by neměla šanci něco takového vydržet.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?