Absolutní rekord v maximální rychlosti, které kdy které "auto" dosáhlo se drží už zatraceně dlouho, téměř 11 let. Je tedy nejvyšší čas aby člověk zdolal další metu a to rychlost jednoho tisíce mil v hodině.
Však to znáte, lidé mají neustálou tendenci přijímat a zdolávat výzvy. Jedné takové se chytil tým pojmenovaný Bloodhound (jde mimochodem o rasu psa), který se rozhodl zbořit dosavadní rychlostí rekordy. A když o tom píšeme na auto-news.cz, půjde o rekordy v rychlostní pohybu po povrchu zemském.
V současné době drží rekord vůz pojmenovaný Thrust SCC, který roku 1997 dosáhl na rychlost 1228 km/h. Jen tak pro zajímavost, Wikipedie nabízí zajímavé číslo, při rekordním pokusu se údajně spotřeba dvou tryskových motorů vyšplhala na 5 500 l/100 km. Jde pro takovouto příležitost přirozeně o nepodstatné číslo.
Bloodhound by měl Thrust roznést na kopytech hned zahřívací jízdou. Již v prvních ostrých jízdách chtějí vývojáři dosáhnout rychlosti 800 mil za hodinu, tedy 1288 km/h a to v roce 2009. O rok později by měla být zdolána meta 900 mil za hodinu, tedy 1448 km/h a konečně v roce 2011 zahájí Bloodhoud atak na maximální dosažitelnou rychlost, tedy na 1050 mil za hodinu, tedy téměř 1700 km/h nebo chcete-li 1,4 machu.
Bloodhound pohání trojice motorů. Na začátek, pro pomalou jízdu a jako startér pro další motory bude použit dvanáctiválcový motor o výkonu 800 koní. Výkon dodá i tryskový motor ze stíhačky Eurojet EJ200 a zbytek výkonu dodá klasický raketový motor.
Hmotnost pohonnými látkami naplněného stroje je šest a půl tuny, jeho délka je 12,8 metru. Zrychlení z klidu na 1700 km/h bude trvat pouhých 40 sekund.
Kola se při maximální rychlostí otočí 10 000x za minutu, přičemž na ně působí síla 50 000 G, musí proto být z kovu, tradiční pneumatika by neměla šanci něco takového vydržet.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.