Bloodhound SSC - stvořen k překonání rekordu

Marek Litzman, 24. října 2008, 07:00 Google+

Absolutní rekord v maximální rychlosti, které kdy které "auto" dosáhlo se drží už zatraceně dlouho, téměř 11 let. Je tedy nejvyšší čas aby člověk zdolal další metu a to rychlost jednoho tisíce mil v hodině.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
SSC

SSC | foto: Bloodhound

Sdílejte článek

Však to znáte, lidé mají neustálou tendenci přijímat a zdolávat výzvy. Jedné takové se chytil tým pojmenovaný Bloodhound (jde mimochodem o rasu psa),  který se rozhodl zbořit dosavadní rychlostí rekordy. A když o tom píšeme na auto-news.cz, půjde o rekordy v rychlostní  pohybu po povrchu zemském.

V současné době drží rekord vůz pojmenovaný Thrust SCC, který roku 1997 dosáhl na rychlost 1228 km/h. Jen tak pro zajímavost, Wikipedie nabízí zajímavé číslo, při rekordním pokusu se údajně spotřeba dvou tryskových motorů vyšplhala na 5 500 l/100 km. Jde pro takovouto příležitost přirozeně o nepodstatné číslo.

Bloodhound by měl Thrust roznést na kopytech hned zahřívací jízdou. Již v prvních ostrých jízdách chtějí vývojáři dosáhnout rychlosti 800 mil za hodinu, tedy 1288 km/h a to v roce 2009. O rok později by měla být zdolána meta 900 mil za hodinu, tedy 1448 km/h a konečně v roce 2011 zahájí Bloodhoud atak na maximální dosažitelnou rychlost, tedy na 1050 mil za hodinu, tedy téměř 1700 km/h nebo chcete-li 1,4 machu.

Bloodhound pohání trojice motorů. Na začátek, pro pomalou jízdu a jako startér pro další motory bude použit dvanáctiválcový motor o výkonu 800 koní. Výkon dodá i tryskový motor ze stíhačky Eurojet EJ200 a zbytek výkonu dodá klasický raketový motor.

Hmotnost pohonnými látkami naplněného stroje je šest a půl tuny, jeho délka je 12,8 metru. Zrychlení z klidu na 1700 km/h bude trvat pouhých 40 sekund.

Kola se při maximální rychlostí otočí 10 000x za minutu, přičemž na ně působí síla 50 000 G, musí proto být z kovu, tradiční pneumatika by neměla šanci něco takového vydržet.

 

Vytisknout

Diskuze: Bloodhound SSC - stvořen k překonání rekordu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Bridgestone

Zimní pneumatiky nejsou jen na led a sníh

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud