Francúzka automobilka Renault nechce nič nechať na náhodu a snaží sa obsadiť každé voľné miesto na trhu. Teraz však nemáme namysli žiaden nový model, ale úžitkovú verziu obľúbeného malého kombi Renault Clio Grandtour.
Malé kombi od Renaultu, Clio Grandtour, je už k dispozícii aj na našom trhu ako verzia N1 s možnosťou odpočtu DPH. Clio Grandtour už v základe ponúka výbornú variabilitu batožinového priestoru, kvalitné spracovanie a komfort pre posádku, k tomu sa najnovšie pridáva aj lákavá cena verzie N1. Bez dane sa cena nového Clia Grandtour začína na hodnote veľmi príjemných 247 815 Sk (8225,95 €).
Ponuka motorizácií, ktoré sú k dispozícii pre verziu s odpočtom DPH sa začína so základnou benzínovou pohonnou jednotkou 1,2 16V s výkonom 75 konských síl. K dispozícii je taktiež silnejší preplňovaný agregát 1,2 TCE, ktorý ponúka výkon rovných 100 koní. Naftovú alternatívu reprezentuju úsporné štvorvalcové agregáty 1,5 dCi vo dvoch výkonových verziách s výkonom 70 a 85 koní.
Clio Grandtour vo verzii N1 je k dispozícii so štyroma úrovňami výbavy – Authentique, Ice, Expression a Dynamique.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?