Francúzka automobilka Renault nechce nič nechať na náhodu a snaží sa obsadiť každé voľné miesto na trhu. Teraz však nemáme namysli žiaden nový model, ale úžitkovú verziu obľúbeného malého kombi Renault Clio Grandtour.
Malé kombi od Renaultu, Clio Grandtour, je už k dispozícii aj na našom trhu ako verzia N1 s možnosťou odpočtu DPH. Clio Grandtour už v základe ponúka výbornú variabilitu batožinového priestoru, kvalitné spracovanie a komfort pre posádku, k tomu sa najnovšie pridáva aj lákavá cena verzie N1. Bez dane sa cena nového Clia Grandtour začína na hodnote veľmi príjemných 247 815 Sk (8225,95 €).
Ponuka motorizácií, ktoré sú k dispozícii pre verziu s odpočtom DPH sa začína so základnou benzínovou pohonnou jednotkou 1,2 16V s výkonom 75 konských síl. K dispozícii je taktiež silnejší preplňovaný agregát 1,2 TCE, ktorý ponúka výkon rovných 100 koní. Naftovú alternatívu reprezentuju úsporné štvorvalcové agregáty 1,5 dCi vo dvoch výkonových verziách s výkonom 70 a 85 koní.
Clio Grandtour vo verzii N1 je k dispozícii so štyroma úrovňami výbavy – Authentique, Ice, Expression a Dynamique.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?