Auto roku 2009 zná své finalisty

Marek Litzman, 6. října 2008, 09:43 Google+

Každoroční prestižní anketa Car of the year, tedy COTY neboli Auto roku již zná své finalisty. Skupinka sedmi aut se utká o celkové vítězství a to již brzy, výsledek bude znám ještě koncem autosalonu v Paříži.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Loga

Loga | foto: COTY

Sdílejte článek

Pojďme si finalisty představit v krátkých medailoncích. Všechna auta jsme podrobně rozebrali v dřívějších článcích, odkazy na ně najdete v každém medailonku. Jejich pořadí v článku je abecední, nikoliv průběžné.

Alfa Romeo MiTo
Tento malý hatchback je jednou ze dvou náhrad zastarávající Alfy 147. Malý sportovní hatchback se vyznačuje okouzlujícím designem a podle všech zpráv i sportovně naladěným podvozkem. Slunná Itálie má zase po čem toužit.

Citroën C5
Dlouholetý zástupce Citroenu ve střední třídě se letos dočkal své nejnovější inkarnace. Přinesl nový, svěži design a k houpavým a pohodovým jízdním vlastnostem přidal trochu sportovnějšího koření.

Ford Fiesta
Čerstvý závan do stojatých vod malých aut. Oproti MiTu by měl být levnější, ale nabízí přinejmenším stejně pěkný design. Půjde o jeden z nejkrásnějších malých hatchbacků.

Vauxhall/Opel Insignia
Velká naděje Opelu přináší zbrusu nové designové pojetí. Trochu nijaká starší Vectra čekala na svého nástupce jako na smilování a ten přišel se jménem Insignia.  Právě on ovlivní i vzhled nové Astry.

Renault Mégane
I nová generace Méganu je speciální pro svůj inovativné design. Zásadní model Renaultu hraje na úplně jinou notu než jeho předchůdce, oproti dřívejším hranám je mnohem oblejší. Ladnsot se táhne i interiérem.

Škoda Superb (test naleznete zde)
Škoda vkládá do svého nového manažerského modelu velké naděje. Neokoukaný design, zajímavá řešení, z nichž nejproflánkutější je dvojité otevírání dveří a přinejmenším stejný prostor jako v minulé generaci, je tohle recept na úspěch?

Volkswagen Golf VI
Asi nejočekávanější novinka tohoto roku. Od předchozí geenrace se neliší o nic víc než sám musí, to ale při kvalitnách "pětky" není na škodu. Designová řešení přebírá ze sportovního Scirocca.

Vytisknout

Diskuze: Auto roku 2009 zná své finalisty

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ZE

Renault Kangoo Be Bop a koncept ZE

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud