Každoroční prestižní anketa Car of the year, tedy COTY neboli Auto roku již zná své finalisty. Skupinka sedmi aut se utká o celkové vítězství a to již brzy, výsledek bude znám ještě koncem autosalonu v Paříži.
Pojďme si finalisty představit v krátkých medailoncích. Všechna auta jsme podrobně rozebrali v dřívějších článcích, odkazy na ně najdete v každém medailonku. Jejich pořadí v článku je abecední, nikoliv průběžné.
Alfa Romeo MiTo Tento malý hatchback je jednou ze dvou náhrad zastarávající Alfy 147. Malý sportovní hatchback se vyznačuje okouzlujícím designem a podle všech zpráv i sportovně naladěným podvozkem. Slunná Itálie má zase po čem toužit.
Citroën C5 Dlouholetý zástupce Citroenu ve střední třídě se letos dočkal své nejnovější inkarnace. Přinesl nový, svěži design a k houpavým a pohodovým jízdním vlastnostem přidal trochu sportovnějšího koření.
Ford Fiesta Čerstvý závan do stojatých vod malých aut. Oproti MiTu by měl být levnější, ale nabízí přinejmenším stejně pěkný design. Půjde o jeden z nejkrásnějších malých hatchbacků.
Vauxhall/Opel Insignia Velká naděje Opelu přináší zbrusu nové designové pojetí. Trochu nijaká starší Vectra čekala na svého nástupce jako na smilování a ten přišel se jménem Insignia. Právě on ovlivní i vzhled nové Astry.
Renault Mégane I nová generace Méganu je speciální pro svůj inovativné design. Zásadní model Renaultu hraje na úplně jinou notu než jeho předchůdce, oproti dřívejším hranám je mnohem oblejší. Ladnsot se táhne i interiérem.
Škoda Superb (test naleznete zde) Škoda vkládá do svého nového manažerského modelu velké naděje. Neokoukaný design, zajímavá řešení, z nichž nejproflánkutější je dvojité otevírání dveří a přinejmenším stejný prostor jako v minulé generaci, je tohle recept na úspěch?
Volkswagen Golf VI Asi nejočekávanější novinka tohoto roku. Od předchozí geenrace se neliší o nic víc než sám musí, to ale při kvalitnách "pětky" není na škodu. Designová řešení přebírá ze sportovního Scirocca.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?