Každoroční prestižní anketa Car of the year, tedy COTY neboli Auto roku již zná své finalisty. Skupinka sedmi aut se utká o celkové vítězství a to již brzy, výsledek bude znám ještě koncem autosalonu v Paříži.
Pojďme si finalisty představit v krátkých medailoncích. Všechna auta jsme podrobně rozebrali v dřívějších článcích, odkazy na ně najdete v každém medailonku. Jejich pořadí v článku je abecední, nikoliv průběžné.
Alfa Romeo MiTo Tento malý hatchback je jednou ze dvou náhrad zastarávající Alfy 147. Malý sportovní hatchback se vyznačuje okouzlujícím designem a podle všech zpráv i sportovně naladěným podvozkem. Slunná Itálie má zase po čem toužit.
Citroën C5 Dlouholetý zástupce Citroenu ve střední třídě se letos dočkal své nejnovější inkarnace. Přinesl nový, svěži design a k houpavým a pohodovým jízdním vlastnostem přidal trochu sportovnějšího koření.
Ford Fiesta Čerstvý závan do stojatých vod malých aut. Oproti MiTu by měl být levnější, ale nabízí přinejmenším stejně pěkný design. Půjde o jeden z nejkrásnějších malých hatchbacků.
Vauxhall/Opel Insignia Velká naděje Opelu přináší zbrusu nové designové pojetí. Trochu nijaká starší Vectra čekala na svého nástupce jako na smilování a ten přišel se jménem Insignia. Právě on ovlivní i vzhled nové Astry.
Renault Mégane I nová generace Méganu je speciální pro svůj inovativné design. Zásadní model Renaultu hraje na úplně jinou notu než jeho předchůdce, oproti dřívejším hranám je mnohem oblejší. Ladnsot se táhne i interiérem.
Škoda Superb (test naleznete zde) Škoda vkládá do svého nového manažerského modelu velké naděje. Neokoukaný design, zajímavá řešení, z nichž nejproflánkutější je dvojité otevírání dveří a přinejmenším stejný prostor jako v minulé generaci, je tohle recept na úspěch?
Volkswagen Golf VI Asi nejočekávanější novinka tohoto roku. Od předchozí geenrace se neliší o nic víc než sám musí, to ale při kvalitnách "pětky" není na škodu. Designová řešení přebírá ze sportovního Scirocca.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.