Každoroční prestižní anketa Car of the year, tedy COTY neboli Auto roku již zná své finalisty. Skupinka sedmi aut se utká o celkové vítězství a to již brzy, výsledek bude znám ještě koncem autosalonu v Paříži.
Pojďme si finalisty představit v krátkých medailoncích. Všechna auta jsme podrobně rozebrali v dřívějších článcích, odkazy na ně najdete v každém medailonku. Jejich pořadí v článku je abecední, nikoliv průběžné.
Alfa Romeo MiTo Tento malý hatchback je jednou ze dvou náhrad zastarávající Alfy 147. Malý sportovní hatchback se vyznačuje okouzlujícím designem a podle všech zpráv i sportovně naladěným podvozkem. Slunná Itálie má zase po čem toužit.
Citroën C5 Dlouholetý zástupce Citroenu ve střední třídě se letos dočkal své nejnovější inkarnace. Přinesl nový, svěži design a k houpavým a pohodovým jízdním vlastnostem přidal trochu sportovnějšího koření.
Ford Fiesta Čerstvý závan do stojatých vod malých aut. Oproti MiTu by měl být levnější, ale nabízí přinejmenším stejně pěkný design. Půjde o jeden z nejkrásnějších malých hatchbacků.
Vauxhall/Opel Insignia Velká naděje Opelu přináší zbrusu nové designové pojetí. Trochu nijaká starší Vectra čekala na svého nástupce jako na smilování a ten přišel se jménem Insignia. Právě on ovlivní i vzhled nové Astry.
Renault Mégane I nová generace Méganu je speciální pro svůj inovativné design. Zásadní model Renaultu hraje na úplně jinou notu než jeho předchůdce, oproti dřívejším hranám je mnohem oblejší. Ladnsot se táhne i interiérem.
Škoda Superb (test naleznete zde) Škoda vkládá do svého nového manažerského modelu velké naděje. Neokoukaný design, zajímavá řešení, z nichž nejproflánkutější je dvojité otevírání dveří a přinejmenším stejný prostor jako v minulé generaci, je tohle recept na úspěch?
Volkswagen Golf VI Asi nejočekávanější novinka tohoto roku. Od předchozí geenrace se neliší o nic víc než sám musí, to ale při kvalitnách "pětky" není na škodu. Designová řešení přebírá ze sportovního Scirocca.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.