VIDEO: Německá zkušebna ADAC prověřila stabilitu tří osobních minivanů, v poslední době velmi oblíbených aut, která nabízejí na malém půdorysu bohatý vnitřní prostor. Nový Renault Kangoo ovšem zaváhal.
Renault Kangoo se nechal zahanbit Citroenem Berlingo a Volkswagenem Caddy v disciplíně zvané losí test. Simuluje náhlý úhybný manévr před zvířetem, které vběhlo do vozovky a to v rychlosti kolem 90 km/h.
Zatímco Caddy a Berlingo test bez problémů zvládli, Kangoo propružilo a hrozivě nadzvedlo pravou stranu tak, že hrozilo převrácení.
Podle všeho je na vině nedokonalý software ESP, který se Renault rozhodl vylepšit a zdarma jej do všech prodaných vozů dohrát.
Vše má jediný malý háček. Na tuzemském trhu není Kangoo s ESP vůbec dostupné.
Losí testy jsou problémem automobilek už delší dobu. Slavný je případ převrácení Mercedesu Benz třídy A, kvůli kterému musela automobilka přepracovat podvozek a do jako vůbec prvního auta sériově montovat ESP. Neméně známý je potom případ Smartu, který se taktéž převrátil. Špatnou vizitku si zase ADAC udělal při testu Dacie Logan, který sice také převrátil, ovšem při vyšší než standardní testovací rychlosti. Dříve než tohle vysvětlení světem kolovala série fotek a Dacia měla co vysvětlovat. Později samozřejmě padl černý Petr na ADAC.
Na celou situaci s Berlingem se podívejte na videu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.