VIDEO: Německá zkušebna ADAC prověřila stabilitu tří osobních minivanů, v poslední době velmi oblíbených aut, která nabízejí na malém půdorysu bohatý vnitřní prostor. Nový Renault Kangoo ovšem zaváhal.
Renault Kangoo se nechal zahanbit Citroenem Berlingo a Volkswagenem Caddy v disciplíně zvané losí test. Simuluje náhlý úhybný manévr před zvířetem, které vběhlo do vozovky a to v rychlosti kolem 90 km/h.
Zatímco Caddy a Berlingo test bez problémů zvládli, Kangoo propružilo a hrozivě nadzvedlo pravou stranu tak, že hrozilo převrácení.
Podle všeho je na vině nedokonalý software ESP, který se Renault rozhodl vylepšit a zdarma jej do všech prodaných vozů dohrát.
Vše má jediný malý háček. Na tuzemském trhu není Kangoo s ESP vůbec dostupné.
Losí testy jsou problémem automobilek už delší dobu. Slavný je případ převrácení Mercedesu Benz třídy A, kvůli kterému musela automobilka přepracovat podvozek a do jako vůbec prvního auta sériově montovat ESP. Neméně známý je potom případ Smartu, který se taktéž převrátil. Špatnou vizitku si zase ADAC udělal při testu Dacie Logan, který sice také převrátil, ovšem při vyšší než standardní testovací rychlosti. Dříve než tohle vysvětlení světem kolovala série fotek a Dacia měla co vysvětlovat. Později samozřejmě padl černý Petr na ADAC.
Na celou situaci s Berlingem se podívejte na videu.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.