VIDEO: Německá zkušebna ADAC prověřila stabilitu tří osobních minivanů, v poslední době velmi oblíbených aut, která nabízejí na malém půdorysu bohatý vnitřní prostor. Nový Renault Kangoo ovšem zaváhal.
Renault Kangoo se nechal zahanbit Citroenem Berlingo a Volkswagenem Caddy v disciplíně zvané losí test. Simuluje náhlý úhybný manévr před zvířetem, které vběhlo do vozovky a to v rychlosti kolem 90 km/h.
Zatímco Caddy a Berlingo test bez problémů zvládli, Kangoo propružilo a hrozivě nadzvedlo pravou stranu tak, že hrozilo převrácení.
Podle všeho je na vině nedokonalý software ESP, který se Renault rozhodl vylepšit a zdarma jej do všech prodaných vozů dohrát.
Vše má jediný malý háček. Na tuzemském trhu není Kangoo s ESP vůbec dostupné.
Losí testy jsou problémem automobilek už delší dobu. Slavný je případ převrácení Mercedesu Benz třídy A, kvůli kterému musela automobilka přepracovat podvozek a do jako vůbec prvního auta sériově montovat ESP. Neméně známý je potom případ Smartu, který se taktéž převrátil. Špatnou vizitku si zase ADAC udělal při testu Dacie Logan, který sice také převrátil, ovšem při vyšší než standardní testovací rychlosti. Dříve než tohle vysvětlení světem kolovala série fotek a Dacia měla co vysvětlovat. Později samozřejmě padl černý Petr na ADAC.
Na celou situaci s Berlingem se podívejte na videu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.