BMW 7 se nám představuje i jako hybridní limuzína, která zaútočí na důležitého konkurenta z Japonska. Lexus LS 600h dostane první opravdu vážnou konkurenci, do hledáčku ale jistě spadne i nový hybrid ze Stuttgartu.
BMW 7 ActiveHybrid je zatím pouhým konceptem, který se má dočkat výroby v průběhu příštích dvou let. Co je zde zajímavého?
Sedmička používá silné pohonné ústrojí, totiž přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 407 koní. Z lithium-Ionových baterií čerpá energii malý elektromotor o výkonu 20 koní.
Nový hybrid si přímo žádá o srovnání s konkurencí. Před několika dny jsme představili sériový Mercedes Benz S350 hybrid. Mercedes vsadil na jinou strategii. Místo dopomoci silnému motoru použil motor základní, finální výkon je tak o 130 koní nižší. Princip je ovšem stejný, auto neumí jet výhradně na baterie.
Oproti tomu Lexus LS 600h, který jsme měli i na test, jde cestou podobnou. I u něj je totiž hybridem ta nejvýkonnější verze. U BMW to sice nebude úplný vrchol nabídky, bude se mu ale značně blížit.
Lexus má pod kapotou osmiválcový pětilitr o výkonu téměř 400 koní, ovšem samotný elektromotor dodává dalších 222 koní a to je oproti dvacítce koníků BMW hodně. Však také umí Lexus jet jen na elektrický pohon. Oproti BMW mu ovšem chybí moderní Li-Ion baterie.
BMW navíc vypustilo zajímavou zprávu o tom, že hodlá navyšovat kapacity výroby nové sedmičky. Samotné auto bylo projektováno tak, aby jeho kompletace zabrala co možná nejméně času a toho je teď na rozdíl od generace minulé třeba o 7-8% méně.
V továrně Dingolfing se nyní vyrábí 160 sedmiček denně. Továrna se ovšem upravuje a díky úpravám a onoho zkrácení času bude produkce navýšena na 300 a později dokonce na 330 aut denně. Teď ještě aby byl adekvátní i odbyt.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.