BMW 7 se nám představuje i jako hybridní limuzína, která zaútočí na důležitého konkurenta z Japonska. Lexus LS 600h dostane první opravdu vážnou konkurenci, do hledáčku ale jistě spadne i nový hybrid ze Stuttgartu.
BMW 7 ActiveHybrid je zatím pouhým konceptem, který se má dočkat výroby v průběhu příštích dvou let. Co je zde zajímavého?
Sedmička používá silné pohonné ústrojí, totiž přeplňovaný osmiválec o objemu 4,4 litru a výkonu 407 koní. Z lithium-Ionových baterií čerpá energii malý elektromotor o výkonu 20 koní.
Nový hybrid si přímo žádá o srovnání s konkurencí. Před několika dny jsme představili sériový Mercedes Benz S350 hybrid. Mercedes vsadil na jinou strategii. Místo dopomoci silnému motoru použil motor základní, finální výkon je tak o 130 koní nižší. Princip je ovšem stejný, auto neumí jet výhradně na baterie.
Oproti tomu Lexus LS 600h, který jsme měli i na test, jde cestou podobnou. I u něj je totiž hybridem ta nejvýkonnější verze. U BMW to sice nebude úplný vrchol nabídky, bude se mu ale značně blížit.
Lexus má pod kapotou osmiválcový pětilitr o výkonu téměř 400 koní, ovšem samotný elektromotor dodává dalších 222 koní a to je oproti dvacítce koníků BMW hodně. Však také umí Lexus jet jen na elektrický pohon. Oproti BMW mu ovšem chybí moderní Li-Ion baterie.
BMW navíc vypustilo zajímavou zprávu o tom, že hodlá navyšovat kapacity výroby nové sedmičky. Samotné auto bylo projektováno tak, aby jeho kompletace zabrala co možná nejméně času a toho je teď na rozdíl od generace minulé třeba o 7-8% méně.
V továrně Dingolfing se nyní vyrábí 160 sedmiček denně. Továrna se ovšem upravuje a díky úpravám a onoho zkrácení času bude produkce navýšena na 300 a později dokonce na 330 aut denně. Teď ještě aby byl adekvátní i odbyt.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.