Top ten od General Motors se nezastavila na nejlepších vozech. Koncern vypustil do světa další žebříček vozů, kterých si nejvíce cení. Tentokrát jde o ty nejlepší koncepty. Asi nebude divu, že prim hraje Chevrolet Volt
Asi nebude s podivem, že na prvním místě se umístil poměrně čerstvý koncept Chevroletu Volt. Do tohoto stroje vkládá celý koncern obrovskou horu nadějí na znovuvzkříšení, je to důležitý bod restrukturalizace výrobního programu. Kompaktní plug-in hybrid, tedy hybrid do zásuvky, se ukáže i v sériové verzi, tento koncept je jejím přímým předobrazem.
Koncept AUTOnomy je zajímavý především svojí naditostí technologiemi než potenciálem k výrobě. Řízení probíhá "po drátě", tedy bez přímé mechanické vazby. Vůz pohání vodíkový systém. Vše je potom zabezpečeno mnoha patenty,
Na třetím místě se umístil koncept Impact, jde přitom o přímého předchůdce či spíše o přímý předobraz vozu EV1, který se umístil i v minulém žebříčku nejlepších vozů. Je to koncept plně elektrického vozu. Považuje se za zakladatele linie, kterou nyní bude nést Chevrolet Volt.
Další z řady elektrických konceptů se umístil na čtvrtém místě. Jak už sám název Sunraycer napovídá, jde o solární vozidlo. GM si ho cení, protože ve své době porazil ostatní konkurenty v prvním závodě solárních vozidel.
Zajímavý koncept Vauxhall SRV ukazoval sportovní vůz své doby. I přes výšku pouhého metru dokázal pohodlně usadit čtyři cestující. Za jeho úchvatný design se zde právem umístil.
Experimental Opel GT, ot je název konceptu z roku 1965. Opel s ním objel všechny důležité autosalony své doby a všude sklidil úspěch. Bylo jen otázkou času, kdy se tento skvost dostane do výroby. Stalo se tak o 3 roky později.
Sedmé místo si uzmul Chevrolet XP-755 Mako Shark. Tohle auto s nezapamatovatelným názvem má zajímavou historii. Design byl jasný v tu chvíli, kdy Bill Mitchell, designer, vylovil z moře žraloka. Úchvatný koncept zkrátka musí mít svoji legendu.
Zajímavé koncepty Firebird series z let 1954, 1956 a 1958 ukazovaly možnou budoucnost sportovních aut poháněných turbínou. Poslední z konceptů měl kupříkladu takovou vychytávku, jakou bezpochyby je ovládání... no něčím, co by se dalo nazvat dobovým joystickem.
Deváté místo obsadil LeSabre, zajímavý koncept z roku 1951. Krom krásného designu můžeme obdivovat takovou srandu, jako například senzor deště. Pokud začalo pršet, střecha byla stažena a majitel pryč, vůz ji automaticky zatáhl. Motor potom uměl běžet jak na benzín, tak i na alkohol.
Poslední v tomto výběru, přitom asi nejdůležitější koncept je Buick Y Job. Proč nejdůležitější? Protože bez něj by možná žádné koncepty nebyly. Ano, tohle pravděpodobně byl první automobilový koncept.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).