Organizace Euro NCAP testuje auta na bezpečnost při nárazu v rychlosti 40 mil v hodině tedy 64 km/h. Německá zkušebna ADAC světu ukázala, proč by stálo za to dělat testy i při rychlostech o něco vyšších.
EuroNCAP si může připisovat obří zásluhu ve zvyšování bezpečnosti aut. Faktem je, že dnes jsou hvězdičky udělované touto nezávislou zkušebnou pro mnoho lidí dobrým důvodem proč si koupit nebo nekoupit ono auto.
Na druhou stranu tato renomovaná organizace zaspala dobu. Konstruktéři dnes vědí jak moc jsou tyto testy důležité a auta se snaží vyvíjet s důrazem na úspěch. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že je bezpečnost naplánována prvoplánově na tento test, to už je snad ale příliš přehnaně řečeno.
Standardem je dnes dosažení maximálního počtu bodů a už to samo o sobě je paradoxem. Jaké je to pak maximum když ho lze nejen dosáhnout, ale v podstatě i překonat a jeho dosažení je dnes téměř povinností a nedosažení zase ostudou.
ADAC, německá zkušebna, kterou někteří viní z určité tendenčnosti (převrácení Dacie Logan, příšerné výsledky při crash-testu čínského auta Landwind, u obou případů se nakonec ukázalo, že auta nepostupovala podle regulí nebo jako v druhém případě použil ADAC auto určené pro čínský, méně náročný trh bez bezpečnostních výztuh), předvedla proč by Euro NCAP měl zavést testy i při vyšší rychlosti.
Renault Laguna, jeden z lídrů v oblasti bezpečnosti dle Euro NCAP, při nehodě v rychlosti 50 mil v hodině tedy 80 km/h, o 16 km/h vyšší rychlosti než ve standardním testu, dostal za úkol pojmout o polovinu větší energii, kterou při této rychlosti auto má.
Laguna, jak jistě všichni čekáte, nedopadla nejlépe. I přes pásy a airbag narazil řidičův hrudník do volantu. Vysoké riziko zranění hrozilo i v oblasti kolenou.
Také děti na zadních sedadlech v předpisových sedačkách by nedopadly nejlépe.
Jde zkrátka o jasný, stručný, ale zároveň výstižný signál EuroNCAPu, aby začal zkoušet auta i při vyšších rychlostech. Bezpečnost aut by zase o nějaký ten kus vzrostla a to je vždy jen dobře.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?