ADAC - crash test při vyšší rychlosti

Marek Litzman, 22. srpna 2008, 07:00 Google+

Organizace Euro NCAP testuje auta na bezpečnost při nárazu v rychlosti 40 mil v hodině tedy 64 km/h. Německá zkušebna ADAC světu ukázala, proč by stálo za to dělat testy i při rychlostech o něco vyšších.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Loga

Loga | foto: ADAC

Sdílejte článek

EuroNCAP si může připisovat obří zásluhu ve zvyšování bezpečnosti aut. Faktem je, že dnes jsou hvězdičky udělované touto nezávislou zkušebnou pro mnoho lidí dobrým důvodem proč si koupit nebo nekoupit ono auto.

Na druhou stranu tato renomovaná organizace zaspala dobu. Konstruktéři dnes vědí jak moc jsou tyto testy důležité a auta se snaží vyvíjet s důrazem na úspěch. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že je bezpečnost naplánována prvoplánově na tento test, to už je snad ale příliš přehnaně řečeno.

Standardem je dnes dosažení maximálního počtu bodů a už to samo o sobě je paradoxem. Jaké je to pak maximum když ho lze nejen dosáhnout, ale v podstatě i překonat a jeho dosažení je dnes téměř povinností a nedosažení zase ostudou.

ADAC, německá zkušebna, kterou někteří viní z určité tendenčnosti (převrácení Dacie Logan, příšerné výsledky při crash-testu čínského auta Landwind, u obou případů se nakonec ukázalo, že auta nepostupovala podle regulí nebo jako v druhém případě použil ADAC auto určené pro čínský, méně náročný trh bez bezpečnostních výztuh), předvedla proč by Euro NCAP měl zavést testy i při vyšší rychlosti.

Renault Laguna, jeden z lídrů v oblasti bezpečnosti dle Euro NCAP, při nehodě v rychlosti 50 mil v hodině tedy 80 km/h, o 16 km/h vyšší rychlosti než ve standardním testu, dostal za úkol pojmout o polovinu větší energii, kterou při této rychlosti auto má.

Laguna, jak jistě všichni čekáte, nedopadla nejlépe. I přes pásy a airbag narazil řidičův hrudník do volantu. Vysoké riziko zranění hrozilo i v oblasti kolenou.

Také děti na zadních sedadlech v předpisových sedačkách by nedopadly nejlépe.

Jde zkrátka o jasný, stručný, ale zároveň výstižný signál EuroNCAPu, aby začal zkoušet auta i při vyšších rychlostech. Bezpečnost aut by zase o nějaký ten kus vzrostla a to je vždy jen dobře.

Vytisknout

Diskuze: ADAC - crash test při vyšší rychlosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

308

Soutěž Design Peugeot 2008

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud