Organizace Euro NCAP testuje auta na bezpečnost při nárazu v rychlosti 40 mil v hodině tedy 64 km/h. Německá zkušebna ADAC světu ukázala, proč by stálo za to dělat testy i při rychlostech o něco vyšších.
EuroNCAP si může připisovat obří zásluhu ve zvyšování bezpečnosti aut. Faktem je, že dnes jsou hvězdičky udělované touto nezávislou zkušebnou pro mnoho lidí dobrým důvodem proč si koupit nebo nekoupit ono auto.
Na druhou stranu tato renomovaná organizace zaspala dobu. Konstruktéři dnes vědí jak moc jsou tyto testy důležité a auta se snaží vyvíjet s důrazem na úspěch. Zlí jazykové dokonce tvrdí, že je bezpečnost naplánována prvoplánově na tento test, to už je snad ale příliš přehnaně řečeno.
Standardem je dnes dosažení maximálního počtu bodů a už to samo o sobě je paradoxem. Jaké je to pak maximum když ho lze nejen dosáhnout, ale v podstatě i překonat a jeho dosažení je dnes téměř povinností a nedosažení zase ostudou.
ADAC, německá zkušebna, kterou někteří viní z určité tendenčnosti (převrácení Dacie Logan, příšerné výsledky při crash-testu čínského auta Landwind, u obou případů se nakonec ukázalo, že auta nepostupovala podle regulí nebo jako v druhém případě použil ADAC auto určené pro čínský, méně náročný trh bez bezpečnostních výztuh), předvedla proč by Euro NCAP měl zavést testy i při vyšší rychlosti.
Renault Laguna, jeden z lídrů v oblasti bezpečnosti dle Euro NCAP, při nehodě v rychlosti 50 mil v hodině tedy 80 km/h, o 16 km/h vyšší rychlosti než ve standardním testu, dostal za úkol pojmout o polovinu větší energii, kterou při této rychlosti auto má.
Laguna, jak jistě všichni čekáte, nedopadla nejlépe. I přes pásy a airbag narazil řidičův hrudník do volantu. Vysoké riziko zranění hrozilo i v oblasti kolenou.
Také děti na zadních sedadlech v předpisových sedačkách by nedopadly nejlépe.
Jde zkrátka o jasný, stručný, ale zároveň výstižný signál EuroNCAPu, aby začal zkoušet auta i při vyšších rychlostech. Bezpečnost aut by zase o nějaký ten kus vzrostla a to je vždy jen dobře.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).