Podle známého tunera vozů Mercedes, firmy Brabus, je to za určitých okolností docela dobře možné. Konkrétním důkazem je test, který Brabus zorganizoval, a v jehož rámci bylo prokázáno snížení spotřeby o litr nafty na 100 kilometrů.
Konkrétní důkaz skutečnosti, že kvalitní tutning nejen zvyšuje výkon motoru, ale rovněž při stejném stylu jízdy snižuje spotřebu paliva proti sériovému provedení, podal Brabus s modelem Mercedes ML 320 CDI, vybaveným přídavnou řídící jednotkou BRABUS ECO PowerXtra D6. Na testu spolupracovala i německá televizní stanice n-tv Motor.
Kanál n-tv je zpravodajským kanálem, který týdně produkuje pořad n-tv Motor, což je automobilový magazín. A právě tento pořad si najal Klause Niedzwiedze, aby celý test provedl. Niedzwiedz přitom není jen uznávaným expert, ale má zkušenosti také na poli automobilových závodů a například v roce 1987 skončil na celkovém 2. místě ve světovém šampionátu cestovních vozů.
Niedzwiedz nejprve řídil sériový Mercedes ML 320 CDI (jedinou změnou proti standardu bylo použití tuningových kol BRABUS Monoblock VI) na specifické trati o délce 94 kilometrů. Na tom to okruhu byla zastoupena jak jízda městem, tak jízda po okresních silnicích a jízda po dálnici. Úkolem přitom bylo jet co nejekonomičtěji.
Po dojezdu se sériovým provedením vozu Mercedes byl ten stejný vůz vybaven přídavnou jednotkou BRABUS ECO PowerXtra D6 (III) - celá operace trvala méně než 30 minut. Přídavná jednotka navyšuje výkon motoru 320 CDI o 48 koní/35,3 kW proti standardním hodnotám 224 koní/165 kW. Současně vzrůstá rovněž maximum točivého momentu, a to z 510 na 590 Nm.
Po absolvování stejného okruhu o délce 94 kilometrů byl Niedzwiedz překvapen nejen znatelným nárůstem síly motoru a skutečností, že vůz léoe "táhne" v nižších otáčkách, ale také spotřebou paliva. Zatímco sériové provedení Mercedesu ML 320 CDI dosáhlo spotřeby 11,1 litru nafty na 100 km, výkonnější upravená verze s jednotkou BRABUS na stejném okruhu dosáhla průměrné spotřeby 9,4 litru na 100 km - to je rozdíl neuvěřitelných 1,7 litru na 100 km! Průměrná rychlost při druhém průjezdu přitom byla o 75 km/h, což bylo o 9 km/h více (jízda trvala o 10 minut kratší doby) než při jízdě se sériovou verzí. Sám Niedzwiedz k tomu uvádí: "při prvním okruhu jsem častěji musel zastavit na červenou, přičemž jsem nevypínal motor. Přesto však i po započtení tohoto vlivu klesla průměrná spotřeba paliva v porovnání se sériovým provedením vozu nejméně o litr nafty na 100 kilometrů."
Přídavnou jednotku BRABUS ECO PowerXtra(R) lze objednat takřka pro všechny vozy Mercedes s motory CDI, a to za cenu od 1290 euro. Všechny upravené motory přitom nadále plní stejnou emisní normu Euro IV jako sériová provedení. Navíc je na jednotku poskytována záruka BRABUS na až tři roky nebo 100000 kilometrů.
Zdroj: Brabus
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).