Může tuning snížit spotřebu?

Jan Fiala, 27. června 2008, 15:50 Google+

Podle známého tunera vozů Mercedes, firmy Brabus, je to za určitých okolností docela dobře možné. Konkrétním důkazem je test, který Brabus zorganizoval, a v jehož rámci bylo prokázáno snížení spotřeby o litr nafty na 100 kilometrů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Brabus

Brabus | foto: Brabus

Sdílejte článek

Konkrétní důkaz skutečnosti, že kvalitní tutning nejen zvyšuje výkon motoru, ale rovněž při stejném stylu jízdy snižuje spotřebu paliva proti sériovému provedení, podal Brabus s modelem Mercedes ML 320 CDI, vybaveným přídavnou řídící jednotkou BRABUS ECO PowerXtra D6. Na testu spolupracovala i německá televizní stanice n-tv Motor.

Kanál n-tv je zpravodajským kanálem, který týdně produkuje pořad n-tv Motor, což je automobilový magazín. A právě tento pořad si najal Klause Niedzwiedze, aby celý test provedl. Niedzwiedz přitom není jen uznávaným expert, ale má zkušenosti také na poli automobilových závodů a například v roce 1987 skončil na celkovém 2. místě ve světovém šampionátu cestovních vozů.

Niedzwiedz nejprve řídil sériový Mercedes ML 320 CDI (jedinou změnou proti standardu bylo použití tuningových kol BRABUS Monoblock VI) na specifické trati o délce 94 kilometrů. Na tom to okruhu byla zastoupena jak jízda městem, tak jízda po okresních silnicích a jízda po dálnici. Úkolem přitom bylo jet co nejekonomičtěji.

Po dojezdu se sériovým provedením vozu Mercedes byl ten stejný vůz vybaven přídavnou jednotkou BRABUS ECO PowerXtra D6 (III) - celá operace trvala méně než 30 minut. Přídavná jednotka navyšuje výkon motoru 320 CDI o 48 koní/35,3 kW proti standardním hodnotám 224 koní/165 kW. Současně vzrůstá rovněž maximum točivého momentu, a to z 510 na 590 Nm.

Po absolvování stejného okruhu o délce 94 kilometrů byl Niedzwiedz překvapen nejen znatelným nárůstem síly motoru a skutečností, že vůz léoe "táhne" v nižších otáčkách, ale také spotřebou paliva. Zatímco sériové provedení Mercedesu ML 320 CDI dosáhlo spotřeby 11,1 litru nafty na 100 km, výkonnější upravená verze s jednotkou BRABUS na stejném okruhu dosáhla průměrné spotřeby 9,4 litru na 100 km - to je rozdíl neuvěřitelných 1,7 litru na 100 km! Průměrná rychlost při druhém průjezdu přitom byla o 75 km/h, což bylo o 9 km/h více (jízda trvala o 10 minut kratší doby) než při jízdě se sériovou verzí. Sám Niedzwiedz k tomu uvádí: "při prvním okruhu jsem častěji musel zastavit na červenou, přičemž jsem nevypínal motor. Přesto však i po započtení tohoto vlivu klesla průměrná spotřeba paliva v porovnání se sériovým provedením vozu nejméně o litr nafty na 100 kilometrů."

Přídavnou jednotku BRABUS ECO PowerXtra(R) lze objednat takřka pro všechny vozy Mercedes s motory CDI, a to za cenu od 1290 euro. Všechny upravené motory přitom nadále plní stejnou emisní normu Euro IV jako sériová provedení. Navíc je na jednotku poskytována záruka BRABUS na až tři roky nebo 100000 kilometrů.

Zdroj: Brabus

Vytisknout

Diskuze: Může tuning snížit spotřebu?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

A3

Audi A3: nižší spotřeba a emise CO2

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud