Kia Motors Corporation získala dva mezinárodní certifikáty, které potvrzují skutečnost, že návrh i výrobní procesy, které se týkají modelu Kia cee’d, jsou přátelské a ohleduplné k životnímu prostředí. Certifikáty udělila německá agentura TÜV NORD,
která pro automobilku Kia přiznává splnění podmínek
pro získání ocenění DFE (Design for Environment) a LCA (Life Cycle Assessment) - oba cerftifikáty byly předány zástupcům automobilky při speciálním ceremoniálu v jihokorejském Soulu minulý pátek, tedy 25. dubna. Při procesu ověřování splnění podmnínek byla provedena hloubková inspekce patřičných procesů v továrně Kia ve slovenské Žilině. Kia cee’d, která byla navržena a je vyráběna pro potřeby evropských trhů právě v Žilině, je přitom prvním korejským vozem, který získal tyto certifikáty.
“Získ obou mezinárodních certifikátů pro model Kia cee’d i její skvělý výsledek, zisk pěti hvězdiček v nárazovém testu EuroNCAP, jsou nejlepším výsledkem pro jakýkoliv vůz z korejské produkce v historii, a jsme na to náležitě hrdi” řekl pan Hyoung-Keun Lee, výkonný viceprezident mezinárodní obchodní divize společnosti Kia Motors Corporation.
“Naše továrna v Žilině získala certifikát o šetrnosti k životnímu prostředí již v roce 2007 a v průběhu tohoto roku začneme vyrábět vozy Cee’d s nižší spotřebou paliva i nižšími emisemi oxidu uhličitého za využití technologií, představených při vývoji konceptu eco_cee’d, a dále tak zdůraznit přístup automobilky Kia k minimalizaci dopadů na životní prostředí” pokračoval pan Lee.
Certifikát DFE (ISO 14062) zkoumá a potvrzuje ohleduplnost k životnímu prostředí při návrhu a vývoji vozu, a dále snadnost, se kterou lze vůz po skončení životnosti rozebrat a recyklovat. DFE také obsahuje požadavek, aby továrna, ve které se vůz vyrábí, byla v souladu s normou ISO 14001.
Certifikát LCA (ISO 14040) zkoumá a potvrzuje celý výrobní proces, kterým automobil prochází, a vliv jednotlivých kroků při výrobě na životní prostředí, včetně výběru výrobních materiálů – Kia cee’d je například vybavována lehčími celohliníkovými motory (úspora přibližně 15 kg hmotnosti) a dveřní výplně jsou z recyklovaného materiálu Kenaf – obojí přispívá ke snížení spotřeby paliva i množství emisí.
Nová továrna Kia v Žilině získala certifikát o plnění požadavků normy ISO 14001 v roce 2007. Většina technologií, používaných při výrobě i manipulaci s odpady v této továrně, patří mezi světovou špičku, a minimalizují negativní vliv automobilové výroby na životní prostředí.
TÜV NORD a její partnerské společnosti v rámci skopiny TÜV zaměstnávají více než 8000 inženýrů, kteří provádějí kontrolní prohlídky a audity v mnoha různých oborech. Certifikáty TÜV NORD, týkající se ohleduplnosti k životnímu prostředí, není snadné získat. Kupříkladu Mercedes-Benz třídy S v roce 2005 a model třídy C v roce 2006 získaly oba certifikáty DFE i LCA, ale koncernové modely Volkswagen GOlf a Volkswagen Passat v roce 2007 získaly pouze certifikát LCA.
Zdroj: Kia Motors Corporation
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?