Koncept Kleemann GTK

Jan Fiala, 10. dubna 2008, 08:20 Google+

V roce 2004 se dánská společnost Kleemann rozhodla pro ambiciózní plán - navrhovat unikátní a exkluzivní sportovní vozy Kleemann. Nyní, po třech letech práce a vývoje, přináší tedy Kleemann praktickou ukázku

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GTK

GTK | foto: Kleemann

Sdílejte článek

svého know-how, dostupných technologií a vlastních zkušeností v podobe konceptu sportovního vozu GTK.

Kleemann je především znám svými zkušenostmi s přeplňováním spalovacích motorů kompresorem a také exkluzivními a skvěle stylovými úpravami vozů značky Mercedes-Benz.

Nyní však vstupuje na kolbiště těch nejúspěšnějších - výrobců supersportovních vozů. Koneckonců - kvůli tomu také Kleemann angažoval mezinárodně ostříleného designéra sportovních vozů Christiana Brandta. Christian se stal vedoucím tajného projektu - návrhu konceptu GTK, což není pouze sportovní vůz, ale současně je to výkladní skříň schopností a technologií společnosti Kleemann. Mnoho z řešení pro koncept GTK rovněž poslouží při úpravách vozů Mercedes-Benz, především pro modely třídy S a CLS.

Koncept Kleemann GTK má karoserii tvořenou díly z uhlíkových vláken, o patřičný výkon motoru se stará systém přeplňování kompresorem Kleemann, a vlastní řešení uplatnili návrháři rovněž u litých kol, brzd a podvozku. Jednotlivé prvky byly vyvíjeny a testovány od roku 2004 na voze Mercedes-Benz SLK 55 AMG, protože koncept GTK strukturálně v modelu SLK vychází.

Pod kapotu se dostal původně atmosféricky plněný motor z modelu SLK 55 AMG, ale Kleemann jej doplnil o vlastní systém přeplňování kompresorem - výsledkem je výkon motorum konceptu GTK 540 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm. O přenos síly motoru na vozovku se stará sedmistupňová automatická převodovka, diferenciál Kleemann s omezenou svorností a dvacetipalcová kola Kleemann s pneumatikami s extra nízkým profilem Toyo T1-R.

Kola byla pro koncept GTK speciálně navržena tak, aby zajistila řidiči maximální výkon a přitom kontrolu nad vozem. Koncept GTK přitom má dostát prohlášení, že by mělo jít o sportovní vůz, který je však současně bezpečný, vhodný pro každodenní jízdu a nabízející výkon v kombinaci s patřičným komfortem.

Výkony vozu jsou také zajímavé a nejednomu z konkurentů přidělají vrásky na čele - koncept GTK zrychlí z klidu na 100 km/h za puhých 3,7 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 300 km/h.

O zastavení vozu se pak postará výkonný brzdový systém Kleemann s vrtanými kotouči o průměru 380 mm na přední nápravě, do kterých se zakusují osmipístkové pevně uchycené hliníkové brzdiče. Na zadní nápravě jsou montoány vrtané kotouče o průměru 345 mm, a použity pevné hliníkové třmeny se čtyřpístkovými brzdiči.

Bohužel Kleemann prozatím neplánuje produkci tohoto konceptu ...

Zdroj: Kleemann

Vytisknout

Diskuze: Koncept Kleemann GTK

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Transporter

Soutěž o ikonický Magic Bus Volkswagen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud