V roce 2004 se dánská společnost Kleemann rozhodla pro ambiciózní plán - navrhovat unikátní a exkluzivní sportovní vozy Kleemann. Nyní, po třech letech práce a vývoje, přináší tedy Kleemann praktickou ukázku
svého know-how, dostupných technologií a vlastních zkušeností v podobe konceptu sportovního vozu GTK.
Kleemann je především znám svými zkušenostmi s přeplňováním spalovacích motorů kompresorem a také exkluzivními a skvěle stylovými úpravami vozů značky Mercedes-Benz.
Nyní však vstupuje na kolbiště těch nejúspěšnějších - výrobců supersportovních vozů. Koneckonců - kvůli tomu také Kleemann angažoval mezinárodně ostříleného designéra sportovních vozů Christiana Brandta. Christian se stal vedoucím tajného projektu - návrhu konceptu GTK, což není pouze sportovní vůz, ale současně je to výkladní skříň schopností a technologií společnosti Kleemann. Mnoho z řešení pro koncept GTK rovněž poslouží při úpravách vozů Mercedes-Benz, především pro modely třídy S a CLS.
Koncept Kleemann GTK má karoserii tvořenou díly z uhlíkových vláken, o patřičný výkon motoru se stará systém přeplňování kompresorem Kleemann, a vlastní řešení uplatnili návrháři rovněž u litých kol, brzd a podvozku. Jednotlivé prvky byly vyvíjeny a testovány od roku 2004 na voze Mercedes-Benz SLK 55 AMG, protože koncept GTK strukturálně v modelu SLK vychází.
Pod kapotu se dostal původně atmosféricky plněný motor z modelu SLK 55 AMG, ale Kleemann jej doplnil o vlastní systém přeplňování kompresorem - výsledkem je výkon motorum konceptu GTK 540 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm. O přenos síly motoru na vozovku se stará sedmistupňová automatická převodovka, diferenciál Kleemann s omezenou svorností a dvacetipalcová kola Kleemann s pneumatikami s extra nízkým profilem Toyo T1-R.
Kola byla pro koncept GTK speciálně navržena tak, aby zajistila řidiči maximální výkon a přitom kontrolu nad vozem. Koncept GTK přitom má dostát prohlášení, že by mělo jít o sportovní vůz, který je však současně bezpečný, vhodný pro každodenní jízdu a nabízející výkon v kombinaci s patřičným komfortem.
Výkony vozu jsou také zajímavé a nejednomu z konkurentů přidělají vrásky na čele - koncept GTK zrychlí z klidu na 100 km/h za puhých 3,7 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 300 km/h.
O zastavení vozu se pak postará výkonný brzdový systém Kleemann s vrtanými kotouči o průměru 380 mm na přední nápravě, do kterých se zakusují osmipístkové pevně uchycené hliníkové brzdiče. Na zadní nápravě jsou montoány vrtané kotouče o průměru 345 mm, a použity pevné hliníkové třmeny se čtyřpístkovými brzdiči.
Bohužel Kleemann prozatím neplánuje produkci tohoto konceptu ...
Zdroj: Kleemann
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).