Koncept Kleemann GTK

Jan Fiala, 10. dubna 2008, 08:20 Google+

V roce 2004 se dánská společnost Kleemann rozhodla pro ambiciózní plán - navrhovat unikátní a exkluzivní sportovní vozy Kleemann. Nyní, po třech letech práce a vývoje, přináší tedy Kleemann praktickou ukázku

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
GTK

GTK | foto: Kleemann

Sdílejte článek

svého know-how, dostupných technologií a vlastních zkušeností v podobe konceptu sportovního vozu GTK.

Kleemann je především znám svými zkušenostmi s přeplňováním spalovacích motorů kompresorem a také exkluzivními a skvěle stylovými úpravami vozů značky Mercedes-Benz.

Nyní však vstupuje na kolbiště těch nejúspěšnějších - výrobců supersportovních vozů. Koneckonců - kvůli tomu také Kleemann angažoval mezinárodně ostříleného designéra sportovních vozů Christiana Brandta. Christian se stal vedoucím tajného projektu - návrhu konceptu GTK, což není pouze sportovní vůz, ale současně je to výkladní skříň schopností a technologií společnosti Kleemann. Mnoho z řešení pro koncept GTK rovněž poslouží při úpravách vozů Mercedes-Benz, především pro modely třídy S a CLS.

Koncept Kleemann GTK má karoserii tvořenou díly z uhlíkových vláken, o patřičný výkon motoru se stará systém přeplňování kompresorem Kleemann, a vlastní řešení uplatnili návrháři rovněž u litých kol, brzd a podvozku. Jednotlivé prvky byly vyvíjeny a testovány od roku 2004 na voze Mercedes-Benz SLK 55 AMG, protože koncept GTK strukturálně v modelu SLK vychází.

Pod kapotu se dostal původně atmosféricky plněný motor z modelu SLK 55 AMG, ale Kleemann jej doplnil o vlastní systém přeplňování kompresorem - výsledkem je výkon motorum konceptu GTK 540 koní, točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm. O přenos síly motoru na vozovku se stará sedmistupňová automatická převodovka, diferenciál Kleemann s omezenou svorností a dvacetipalcová kola Kleemann s pneumatikami s extra nízkým profilem Toyo T1-R.

Kola byla pro koncept GTK speciálně navržena tak, aby zajistila řidiči maximální výkon a přitom kontrolu nad vozem. Koncept GTK přitom má dostát prohlášení, že by mělo jít o sportovní vůz, který je však současně bezpečný, vhodný pro každodenní jízdu a nabízející výkon v kombinaci s patřičným komfortem.

Výkony vozu jsou také zajímavé a nejednomu z konkurentů přidělají vrásky na čele - koncept GTK zrychlí z klidu na 100 km/h za puhých 3,7 sekundy a dosáhne elektronicky omezené maximální rychlosti 300 km/h.

O zastavení vozu se pak postará výkonný brzdový systém Kleemann s vrtanými kotouči o průměru 380 mm na přední nápravě, do kterých se zakusují osmipístkové pevně uchycené hliníkové brzdiče. Na zadní nápravě jsou montoány vrtané kotouče o průměru 345 mm, a použity pevné hliníkové třmeny se čtyřpístkovými brzdiči.

Bohužel Kleemann prozatím neplánuje produkci tohoto konceptu ...

Zdroj: Kleemann

Vytisknout

Diskuze: Koncept Kleemann GTK

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Transporter

Soutěž o ikonický Magic Bus Volkswagen

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud