Porsche se pustilo do londýnských představitelů za enormní zvýšení polplatků za vjezd do města. Tvrdí, že tohle nařízení je nefér a nepřípustné. Do automobilky se za tuto kritiku zase pustili ekologové...
V Londýně začíná být pěkné horko. Alespoň se tak zdá, neboť starosta Ken Livingstone se pustil do boje o záchranu planety před skleníkovými plyny.
Není tomu tak dávno co Londýn zavedl poplatek za pobyt v centrální části města a stanovil jej až na osm liber za den, pro rezidenty je částka desetinová. (250 a 25 Kč). Efekt byl jednoznačný, počet vozidel ihned klesl, zato se zvýšilo využití hromadné dopravy. Poplatek je progresivní, čím více neekologické je vaše vozidlo, tím vyšší platíte sazbu.
Starosta se nyní odhodlal k drastickému kroku, poplatek za den zvýšil na celých 25 liber, tedy asi 800 Kč. Výjimku měli původně tvořit opět rezideni, ale výjimka byla zrušena pro majitele SUV a luxusních vozů.
Není divu, že proti takovémuto rozhodnutí se bouří prodejci a výrobci těchto vozů, kupříkladu takové Porsche. To dalo návrh k britskému soudu na přezkoumání legálnosti tohoto poplatku a vytvoření precedenčního rozhodnutí (v Británii je precedens mnohem důležitější než u nás a další soudy se řídí podle něj).
Za tento krok se do automobilky pustili Přátelé země, ekologové, kteří prohlásili, že automobilka by si měla více hledět toho, aby produkovala ekologická auta a chtějí aby společnost žádost o přezkoumání stáhla.
Komentář autora: Řekl bych, že Přátelé země by se měli opět začít soustředit na objímání stromů a automobilovou tématiku nechat na pokoji. Reakce Porsche je naprosto logická a přiměřená nelogičnosti takovéhoto nařízení. Všichni víme, že emise oxidu uhličitého nejsou přímo tím, co způsobuje znečištění ve městech. Smysl by proto mělo zdanění podle zplodin oxidů dusíku, oxidu uhelnatého a v neposlední řadě i pevných částic. Za snahou Londýna vidím spíše pseudoekologické snahy, tedy skrývání jiných problémů pod hlavičku ekologie, možná i lobby prodejců menších aut s nižšími emisemi.
Současné, již tak poměrně vysoké poplatky jsou dostačující k tomu, aby zbavily Londýn přebytečných aut, které denně zacpávají silnice. Proč je tedy zvyšovat? Není to náhodou jen snaha Londýna vydělat na bohatších lidech, kterým několik liber vytažených z kapsy navíc stejně neublíží a rozmělní se v celkových nákladech na provoz jejich obřího vozu? Nebylo by efektivnější dostat ze silnic starší, méně ekologické a vlastně i méně bezpečné vozy a snažit se nahradit novějšími, které potom mají logicky nižší emise?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).