Americká tuningová firma RENNTECH představila podrobnosti jednoho vskmutku zajímavého projektu, který ponese název 7.22. Vychází z nového Smart ForTwo, ale o pohon projektu 7.22 se starají 2 (slovy DVA) litrové tříválce Smart, každý spřažený se svou vlastní pětistupňovou automatickou převodovkou.
Jak vysvětluje Hartmut Feyhl, prezident RENNTECHu a technický ex-ředitel AMG North America: "jeden z motorů pohání kola přední nápravy, druhý motor kola zadní nápravy. Jeden z našich zaměstnanců, Jo Borras, dříve pracoval u firmy Mosler na projektu jejich dvoumotorového vozu Cadillac TwinStar, a později vyrobil svůj vlastní dvoumotorový Hyundai Tiburon. Zdálo se nám, že zkusit to se Smartem je dobrý nápad, a tak jsme do toho šli."
Oba motory Smart jsou uloženy ve vlastním rámu a disponují vlastní elektronikou a řídící jednotkou, což celý proces distribuce výkonu zjednodušuje. Feyhl vysvětluje, že po zástavbě řízení do uložení motoru a příslušného rámu bylo možné dokonce použít původní bezpečnostní rám vozu i původní montážní body. Podle Feyhla bylo "nejobtížnějším úkolem vytvořit pro projekt 7.22 vhodný nový kabát".
Technici v RENNTECHu byli překvapeni (spíše šokováni) výsledkem, který se dostavil po odblokování originální elektroniky Smartu (kterou dodává Bosch electronics) a odstranění omezovače otáček motoru. Feyhl tvrdí, že "motor pak jde do otáček tak, jak tomu bývá u supersportovních vysokoobrátkových motocyklů", což prý nikdo nečekal.
Jako měřítko převzali softwaroví inženýři RENNTECHu výkonovou křivku motocyklu Triumph Speed Triple a podařilo se jim datové mapy motoru Smart doladit tak, že výkon litrového motoru činí 91 koní při 11800 otáčkách. Omezovač otáček je ale nastaven až na 13200 otáček ...
Výsledný výkon vozu tak činí 182 koní, a projekt 7.22 s pohonem všech kol sprintuje z klidu na 100 km/h za 5,1 sekundy, a maximální rychlost dosahuje 222 km/h.
O přenos síly projektu RENNTECH Smart 7.22 na silnici se starají speciálně navržená sedmnáctipalcová kovaná kola RENNTECH Monolite, obutá do pneumatik Michelin Pilot sport. Cena RENNTECH Smart 7.22 činí přitom 40000 dolarů, čož je po přepočtu zhruba 640 tisíc korun ...
Zdroj: Renntech
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?