Jak vysvětluje Hartmut Feyhl, prezident RENNTECHu a technický ex-ředitel AMG North America: "jeden z motorů pohání kola přední nápravy, druhý motor kola zadní nápravy. Jeden z našich zaměstnanců, Jo Borras, dříve pracoval u firmy Mosler na projektu jejich dvoumotorového vozu Cadillac TwinStar, a později vyrobil svůj vlastní dvoumotorový Hyundai Tiburon. Zdálo se nám, že zkusit to se Smartem je dobrý nápad, a tak jsme do toho šli."
Oba motory Smart jsou uloženy ve vlastním rámu a disponují vlastní elektronikou a řídící jednotkou, což celý proces distribuce výkonu zjednodušuje. Feyhl vysvětluje, že po zástavbě řízení do uložení motoru a příslušného rámu bylo možné dokonce použít původní bezpečnostní rám vozu i původní montážní body. Podle Feyhla bylo "nejobtížnějším úkolem vytvořit pro projekt 7.22 vhodný nový kabát".
Technici v RENNTECHu byli překvapeni (spíše šokováni) výsledkem, který se dostavil po odblokování originální elektroniky Smartu (kterou dodává Bosch electronics) a odstranění omezovače otáček motoru. Feyhl tvrdí, že "motor pak jde do otáček tak, jak tomu bývá u supersportovních vysokoobrátkových motocyklů", což prý nikdo nečekal.
Jako měřítko převzali softwaroví inženýři RENNTECHu výkonovou křivku motocyklu Triumph Speed Triple a podařilo se jim datové mapy motoru Smart doladit tak, že výkon litrového motoru činí 91 koní při 11800 otáčkách. Omezovač otáček je ale nastaven až na 13200 otáček ...
Výsledný výkon vozu tak činí 182 koní, a projekt 7.22 s pohonem všech kol sprintuje z klidu na 100 km/h za 5,1 sekundy, a maximální rychlost dosahuje 222 km/h.
O přenos síly projektu RENNTECH Smart 7.22 na silnici se starají speciálně navržená sedmnáctipalcová kovaná kola RENNTECH Monolite, obutá do pneumatik Michelin Pilot sport.
Cena RENNTECH Smart 7.22 činí přitom 40000 dolarů, čož je po přepočtu zhruba 640 tisíc korun ...
Zdroj: Renntech