Lamborghini Gallardo Superleggera, doposud nejsilnější a nejsportovnější verze Gallarda, končí. Zatímco standardní Gallardo dostalo facelift, tato vysoce sportovní verze vylepšení nepřežije a odejde do muzeí.
O faceliftu Gallarda a jeho povýšení na LP560-4 jsme již psali. Oproti dosavadní verzi získala vylepšením motoru řadu koní k dobru, konkrétně 40, čímž se dostala nad do té doby nejsilnější Superleggeru (v překladu superlehký, čtěte „lamborgíni superledžéra“).
O sedmdesát kilogramů odlehčený stroj byl však po celou dobu zamýšlen jen jako limitovaná edice, takže ukončení její výroby automobilku příliš nemrzí.
I přes hmotnostní redukci je Superleggera pomalejší než o třicet koní silnější pofaceliftové Gallardo LP560. Ve zrychlení na stovku je rozdíl 0,1 setiny sekundy, když LP560 zrychlí za 3,7 vteřiny. I maximální rychlost je o 10 km/h vyšší, 325 km/h.
Dá se ale očekávat, že v zatáčkách a na okruhu bude lehčí Gallardo obratnější. O tom, bude-li odlehčená verze odvozena i od v Ženevě představené novinky, nemáme informace. Konkurence Ferrari F430 Scuderia by ale byla na místě. Uvidíme také co se bude dít s oním dlouho avizovaným pohonem jen zadní nápravy.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?