Lamborghini Gallardo Superleggera, doposud nejsilnější a nejsportovnější verze Gallarda, končí. Zatímco standardní Gallardo dostalo facelift, tato vysoce sportovní verze vylepšení nepřežije a odejde do muzeí.
O faceliftu Gallarda a jeho povýšení na LP560-4 jsme již psali. Oproti dosavadní verzi získala vylepšením motoru řadu koní k dobru, konkrétně 40, čímž se dostala nad do té doby nejsilnější Superleggeru (v překladu superlehký, čtěte „lamborgíni superledžéra“).
O sedmdesát kilogramů odlehčený stroj byl však po celou dobu zamýšlen jen jako limitovaná edice, takže ukončení její výroby automobilku příliš nemrzí.
I přes hmotnostní redukci je Superleggera pomalejší než o třicet koní silnější pofaceliftové Gallardo LP560. Ve zrychlení na stovku je rozdíl 0,1 setiny sekundy, když LP560 zrychlí za 3,7 vteřiny. I maximální rychlost je o 10 km/h vyšší, 325 km/h.
Dá se ale očekávat, že v zatáčkách a na okruhu bude lehčí Gallardo obratnější. O tom, bude-li odlehčená verze odvozena i od v Ženevě představené novinky, nemáme informace. Konkurence Ferrari F430 Scuderia by ale byla na místě. Uvidíme také co se bude dít s oním dlouho avizovaným pohonem jen zadní nápravy.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?