Lamborghini Gallardo Superleggera, doposud nejsilnější a nejsportovnější verze Gallarda, končí. Zatímco standardní Gallardo dostalo facelift, tato vysoce sportovní verze vylepšení nepřežije a odejde do muzeí.
O faceliftu Gallarda a jeho povýšení na LP560-4 jsme již psali. Oproti dosavadní verzi získala vylepšením motoru řadu koní k dobru, konkrétně 40, čímž se dostala nad do té doby nejsilnější Superleggeru (v překladu superlehký, čtěte „lamborgíni superledžéra“).
O sedmdesát kilogramů odlehčený stroj byl však po celou dobu zamýšlen jen jako limitovaná edice, takže ukončení její výroby automobilku příliš nemrzí.
I přes hmotnostní redukci je Superleggera pomalejší než o třicet koní silnější pofaceliftové Gallardo LP560. Ve zrychlení na stovku je rozdíl 0,1 setiny sekundy, když LP560 zrychlí za 3,7 vteřiny. I maximální rychlost je o 10 km/h vyšší, 325 km/h.
Dá se ale očekávat, že v zatáčkách a na okruhu bude lehčí Gallardo obratnější. O tom, bude-li odlehčená verze odvozena i od v Ženevě představené novinky, nemáme informace. Konkurence Ferrari F430 Scuderia by ale byla na místě. Uvidíme také co se bude dít s oním dlouho avizovaným pohonem jen zadní nápravy.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.