BMW se chce udržet jako lídr na poli nových technologií, takže vyvíjí zajímavé systémy. Prvním z nich je automatické rozpoznávání obličeje, druhým je internetování přímo na displeji v autě. Který bude užitečnější?
Máte-li novější a trochu luxusnější auto, možná to znáte. Přijdete ráno do svého vozu, který předtím řídil syn, kolega, manželka..., zmáčknete tlačítko a sedadlo se sešteluje do správné polohy. Jste-li šťastný člověk, vůz vám správně nastaví i volant a rádio.
Dosud využívaly automobilky technologii rozpoznávání obličeje především k tomu, aby odhalily spáče za volantem či unavené jedince a potom ho vzbudily třeba rázným „vstávej!“. BMW jde dál a krom tohoto jediného využití chce použít technologii i k ryze praktickým účelům.
Dnes už nastavit vůz neznamená jen posunout si sedačku. Je třeba nastavit všech 26 směrů, kterými umí správné sedadlo jezdit, nastavit všechna zrcátka, volant, tuhost odpružení, ostrost reakce na plyn, režim automatické převodovky, nastavit rádio, správnou teplotu klimatizace a určitě jsem ještě na něco zapomněl. BMW blízké budoucnosti po usednutí do vozu vše samo nastaví a to jenom dle vašeho obličeje.
Přináší to plno výhod. Tou první je to, že zatímco dnes je tlačítek na samonastavení omezený počet, rozpoznaných osob může být teoreticky nekonečně mnoho.
Druhá výhoda je o bezpečnosti. Jistě nebude problém nastavit to, že koho systém nerozpozná, ten zkrátka neodjede třeba do zadání kódu. Zloději budou mít zase o komplikaci více.
Další novinkou, kterou BMW v nedávných dnech představilo je prohlížení internetu přes rozhraní iDrive. Data půjdou přes technologii EDGE s rychlostí téměř 250 kb/s. Na mobilní internet stačí.
Technologii bude moct řidič využívat až co rychlosti 5 km/h, poté se v rámci bezpečnosti zablokuje. 5 km/h je ale dostatečná hodnota pro popojíždění v ranní špičce, kdy tak bude možné mít maily přečteny již ve chvíli, kdy se dostavíte do práce.
V případě, že bude systém ovládat spolujezdec, jej rychlost nezablokuje.
Termín uvedení autointernetu se příjemně shoduje s datem představení nového BMW 7, tedy konec letošního roku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?