BMW se chce udržet jako lídr na poli nových technologií, takže vyvíjí zajímavé systémy. Prvním z nich je automatické rozpoznávání obličeje, druhým je internetování přímo na displeji v autě. Který bude užitečnější?
Máte-li novější a trochu luxusnější auto, možná to znáte. Přijdete ráno do svého vozu, který předtím řídil syn, kolega, manželka..., zmáčknete tlačítko a sedadlo se sešteluje do správné polohy. Jste-li šťastný člověk, vůz vám správně nastaví i volant a rádio.
Dosud využívaly automobilky technologii rozpoznávání obličeje především k tomu, aby odhalily spáče za volantem či unavené jedince a potom ho vzbudily třeba rázným „vstávej!“. BMW jde dál a krom tohoto jediného využití chce použít technologii i k ryze praktickým účelům.
Dnes už nastavit vůz neznamená jen posunout si sedačku. Je třeba nastavit všech 26 směrů, kterými umí správné sedadlo jezdit, nastavit všechna zrcátka, volant, tuhost odpružení, ostrost reakce na plyn, režim automatické převodovky, nastavit rádio, správnou teplotu klimatizace a určitě jsem ještě na něco zapomněl. BMW blízké budoucnosti po usednutí do vozu vše samo nastaví a to jenom dle vašeho obličeje.
Přináší to plno výhod. Tou první je to, že zatímco dnes je tlačítek na samonastavení omezený počet, rozpoznaných osob může být teoreticky nekonečně mnoho.
Druhá výhoda je o bezpečnosti. Jistě nebude problém nastavit to, že koho systém nerozpozná, ten zkrátka neodjede třeba do zadání kódu. Zloději budou mít zase o komplikaci více.
Další novinkou, kterou BMW v nedávných dnech představilo je prohlížení internetu přes rozhraní iDrive. Data půjdou přes technologii EDGE s rychlostí téměř 250 kb/s. Na mobilní internet stačí.
Technologii bude moct řidič využívat až co rychlosti 5 km/h, poté se v rámci bezpečnosti zablokuje. 5 km/h je ale dostatečná hodnota pro popojíždění v ranní špičce, kdy tak bude možné mít maily přečteny již ve chvíli, kdy se dostavíte do práce.
V případě, že bude systém ovládat spolujezdec, jej rychlost nezablokuje.
Termín uvedení autointernetu se příjemně shoduje s datem představení nového BMW 7, tedy konec letošního roku.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).