Měsíc po zásadní úpravě BMW M3 od slavného německého tunera přichází další ostré BMW, které dostalo tentokrát jen špetku účelného tuningu a detailně tak vylepšuje téměř dokonalé. Jak to vypadá se podívejte dovnitř.
BMW 135i asi netřeba dlouze představovat. Třílitrový šestiválec se dvěma turby o výkonu přes 300 koní v kupé velikosti Golfu. Výkon je dost vysoký na to, aby Hartage považoval tuning za hotový i přes to, že se motoru ani nedotkl.
Změny se tedy týkají především litých kol, která jsou lehká a to i při průměru 18, resp. 19 palců. Odpružení je o něco tvrdší a na karoserii se objevilo několik nových dílů.
Za povšimnutí stojí karbonové zpětné zrcátko, přičemž karbonem se nešetřilo ani v interiéru. Pedály jsou naproti tomu z hliníku. Jak jsem psal, hlavně funkční kosmetika.
Abychom ale Hartagi nekřivdili, víme, že motory s turbem jdou ladit poměrně dobře. Jsme si tak jisti, že kit pro zvýšení výkonu se objeví velmi rychle. Navíc se tuner tváří, že podle pravítka by se do motorového prostoru měl vlézt i osmiválec z BMW M3 o výkonu 420 koní...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.