Peugeot 1007 nikdy neměl být mainstreamovým modelem, o tom svědčí o označení. I přesto by si automobilka asi slibovala vyšší prodeje. Upravila proto ceník a zároveň zveřejnila i ten pro model 207 RC.
Jak tedy nyní vypadá nabídka 1007? Existují jen dvě výbavy a čtyři motorizace, z toho dvě benzínové a 2 dieselové. Nižší výbava Urban lze pořídit jen k čtrnástistovkám a to jak benzínové, tak dieselové. Vyšší Premium lze pořídit k 1,6 benzínu a oběma dieselům, 1,4 HDI a nové 1,6 HDI.
Nabídka začíná na 379 tisících za 1,4 Urban a končí na 535 tisících za 1,6 HDI Premium. V základu je u Urbanu čtveřice airbagů, ABS, zatímco ESP zůstává za příplatek, dálkově ovládaný centrál, palubní počítač, elektricky ovládaná okna a nastavitelný volant. Premium k tomu přidává mlhovky, manuální klimatizaci, rádio, kožený volant, lakované doplňky karoserie a především možnost přikoupit si více prvků příplatkové výbavy, jako automatickou klimu, parkovací asistent, lepší rádio či navigaci. ESP a paket tří dalších airbagů, hlavových a kolenního, je k dispozici ke každé výbavě.
Peugeot 1007 stále zůstává poměrně drahým zbožím, které se určitě nebude prodávat po desetitisících, i v tom je možná jeho kouzlo. Navíc elektricky ovládané posuvné boční dveře mají taky cosi do sebe. Je to zkrátka vůz, do kterého se nejdřív musí nakupující zamilovat a poté za něj dát i onu navýšenou cenu.
Zároveň s novým ceníkem 1007 byl zveřejněn i ceník pro Peugeot 207 RC. Ten lze pořídit v jediné výbavě za 650 tisíc. V základu nalezneme 6 airbagů, ESP, mlhovky, centrál s dálkovým ovládáním, elektricky stahovatelná okna, sportovní sedadla a rádio. Připlácí se například za vyhřívaná sedadla, alarm, lepší rádio s MP3 či za navigaci.
zdroj: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.