Co nám Škoda nenabídla

Marek Litzman, 11. července 2007, 07:30 Google+

Škoda je sice stále považována za domácí automobilku a značná část z její produkce se prodá právě na našem trhu, i přesto nám však není úplně „věrná“ a jinde prodává modely, které doma nenabízí. Podívejme se na ně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Octavia

Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Octavia RS? Pche

U současných škodovek platí, že je-li v nabídce verze RS, je to ta nejsilnější a nejrychlejší motorizace. Ale neplatí to tak docela. Pokud bydlíte v Řecku, víte, že tam se v současné době RS první generace již neprodává. Zato se prodává Octavia GT193. Nemýlíte se, číslovka opravdu vyjadřuje výkon v koních, který podává motor. Ve skutečnosti je pod kapotou stejná 1,8T, jako v „našem“ RS, ale je naladěna na o 13 koní vyšší výkon. Má tak o pouhých 7 koní méně, než současná RS.

Díky výkonu navíc je schopno GT zrychlit na stovku za 7,6 sekundy, čímž se dostává přesně mezi RS první (7,9 s) a druhé generace (7,3 s). Překvapí však, že maximální rychlost je zkrouhnuta z 235 u RS první generace na 220 km/h. Spotřeba je shodná s RS. Co se exteriéru týče, GT používá stejný optipaket, jako RS.

Fabia RS? V Řecku na to jdou opět jinak

Zatímco v rodné zemi se prodávala Fabia první generace ve své nejsportovnější variantě jako RS, v Řecku to mají jinak. Jejich Fabia sport edition sice není výkonnější, než RS, ale i přesto stojí za to ji zmínit. Pod optipaketem eReSa se totiž nachází nejvýkonnější benzínový motor, jaký se ve Fabii sériově objevil, přesto čtrnáctistovka o výkonu 116 koní (86 kW) překonává benzínový dvoulitr o pouhý jeden kůň. Zdálo by se, že s nižší hmotností menšího motoru pojede Fabia svižněji, než s dvoulitrem, opak je však pravdou a ve zrychlení 0-100 zůstane Sport edition za klasickým dvoulitrem s časem 10,8 pozadu téměř o sekundu.

Po tom všem není divu, že kosmetické změny jsou i u motorů Superbu. Ten má pod kapotou stejný motor, jako Octavia GT, tedy o pár koní posílenou 1,8T

Škoda prakticky

Zatímco v naší kotlině Škoda nabízí jediné praktické auto – Škodu Praktik, tedy Roomstera zbaveného zadních sedadel. V Rakousku by taková nabídka však nestačila.

Fabia Combi Praktik byla nějakou dobu nabízena i u nás.

Octavia první generace v úpravě Praktik však na našem trhu nebyla nikdy. Je nabízena s motory 1,4 (benzín; 55kW / 75 koní) a 1,9 TDI (diesel; 74 kW / 101 koní) a podle motoru uveze 575 nebo 590 kilo nákladu. Toho může být až 2,3 m3.

Zajímavý je i poslední Praktik. Je totiž odvozen z Octavie druhé generace. Na výběr je jediný motor a to 1,9 TDI o výkonu 105 koní (77 kW). Ve svém nákladovém prostoru o objemu 2,4 m3 je schopno uvézt až 660 kg nákladu. A co je zajímavé, je na výběr jak z pohonu předních, tak všech kol. Ideální náklaďáček do hor.

Není snad třeba dodávat to, že všechny praktiky jsou dvoumístné, prostor zadních sedaček je využit pro náklad, který je od posádky oddělen pevnou přepážkou.

Pro zájemce ještě dodám cenu. Ta činí u 1. generace 17 730 euro (510 tisíc Kč) za motor 1,4 a 19 770 euro (560 tisíc Kč) za 1,9 TDI. Za druhou generaci zaplatíte 23 730 euro (680 tisíc Kč) za předokolku a 26 310 euro (755 tisíc Kč) za 4x4. Dovoz z Rakouska by v době EU neměl být problémem.

O verzích určených pro asijský trh si něco povíme zase příště.

Pokud víte o nějakém zajímavém modelu, na ktrerý jsem zapomněl, budu rád, když ho připíšete do diskuze pod článkem. Děkuji, autor.

Vytisknout

Diskuze: Co nám Škoda nenabídla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Video – jak nevytahovat auto ze závěje

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud