Co nám Škoda nenabídla

Marek Litzman, 11. července 2007, 07:30 Google+

Škoda je sice stále považována za domácí automobilku a značná část z její produkce se prodá právě na našem trhu, i přesto nám však není úplně „věrná“ a jinde prodává modely, které doma nenabízí. Podívejme se na ně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Octavia

Octavia | foto: Škoda Auto

Sdílejte článek

Octavia RS? Pche

U současných škodovek platí, že je-li v nabídce verze RS, je to ta nejsilnější a nejrychlejší motorizace. Ale neplatí to tak docela. Pokud bydlíte v Řecku, víte, že tam se v současné době RS první generace již neprodává. Zato se prodává Octavia GT193. Nemýlíte se, číslovka opravdu vyjadřuje výkon v koních, který podává motor. Ve skutečnosti je pod kapotou stejná 1,8T, jako v „našem“ RS, ale je naladěna na o 13 koní vyšší výkon. Má tak o pouhých 7 koní méně, než současná RS.

Díky výkonu navíc je schopno GT zrychlit na stovku za 7,6 sekundy, čímž se dostává přesně mezi RS první (7,9 s) a druhé generace (7,3 s). Překvapí však, že maximální rychlost je zkrouhnuta z 235 u RS první generace na 220 km/h. Spotřeba je shodná s RS. Co se exteriéru týče, GT používá stejný optipaket, jako RS.

Fabia RS? V Řecku na to jdou opět jinak

Zatímco v rodné zemi se prodávala Fabia první generace ve své nejsportovnější variantě jako RS, v Řecku to mají jinak. Jejich Fabia sport edition sice není výkonnější, než RS, ale i přesto stojí za to ji zmínit. Pod optipaketem eReSa se totiž nachází nejvýkonnější benzínový motor, jaký se ve Fabii sériově objevil, přesto čtrnáctistovka o výkonu 116 koní (86 kW) překonává benzínový dvoulitr o pouhý jeden kůň. Zdálo by se, že s nižší hmotností menšího motoru pojede Fabia svižněji, než s dvoulitrem, opak je však pravdou a ve zrychlení 0-100 zůstane Sport edition za klasickým dvoulitrem s časem 10,8 pozadu téměř o sekundu.

Po tom všem není divu, že kosmetické změny jsou i u motorů Superbu. Ten má pod kapotou stejný motor, jako Octavia GT, tedy o pár koní posílenou 1,8T

Škoda prakticky

Zatímco v naší kotlině Škoda nabízí jediné praktické auto – Škodu Praktik, tedy Roomstera zbaveného zadních sedadel. V Rakousku by taková nabídka však nestačila.

Fabia Combi Praktik byla nějakou dobu nabízena i u nás.

Octavia první generace v úpravě Praktik však na našem trhu nebyla nikdy. Je nabízena s motory 1,4 (benzín; 55kW / 75 koní) a 1,9 TDI (diesel; 74 kW / 101 koní) a podle motoru uveze 575 nebo 590 kilo nákladu. Toho může být až 2,3 m3.

Zajímavý je i poslední Praktik. Je totiž odvozen z Octavie druhé generace. Na výběr je jediný motor a to 1,9 TDI o výkonu 105 koní (77 kW). Ve svém nákladovém prostoru o objemu 2,4 m3 je schopno uvézt až 660 kg nákladu. A co je zajímavé, je na výběr jak z pohonu předních, tak všech kol. Ideální náklaďáček do hor.

Není snad třeba dodávat to, že všechny praktiky jsou dvoumístné, prostor zadních sedaček je využit pro náklad, který je od posádky oddělen pevnou přepážkou.

Pro zájemce ještě dodám cenu. Ta činí u 1. generace 17 730 euro (510 tisíc Kč) za motor 1,4 a 19 770 euro (560 tisíc Kč) za 1,9 TDI. Za druhou generaci zaplatíte 23 730 euro (680 tisíc Kč) za předokolku a 26 310 euro (755 tisíc Kč) za 4x4. Dovoz z Rakouska by v době EU neměl být problémem.

O verzích určených pro asijský trh si něco povíme zase příště.

Pokud víte o nějakém zajímavém modelu, na ktrerý jsem zapomněl, budu rád, když ho připíšete do diskuze pod článkem. Děkuji, autor.

Vytisknout

Diskuze: Co nám Škoda nenabídla

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Video – jak nevytahovat auto ze závěje

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud