Je téměř jisté, že si svého plechového miláčka za elektrickou tříkolku z Německa nevyměníte, ale Twike je zářným příkladem toho, že se i nadále pracuje na nenáročných dopravních prostředcích pro městský provoz.
Twike Tri Electric Hybrid je navržen jako dvousedadlová tříkolka tvaru kapky s plátěnou střechou. Pohon zajišťuje asynchronní elektromotor s výkonem 3 kW. 280 sériově zapojených článků generuje napětí 336 V. Díky rekuperační brzdové soustavě dobíjí akumulátor i brzdění.
Ale není to vše. Vozítko je vybaveno šlapátky a můžete elektromotoru pomoci i vlastními fyzickými silami. Věříme, že v Asii by mohl být Twike ideálním přestupovým prostředkem pro zapřísáhlé konzervativce mezi tradičními koly a automobily.
Tříkolka je určena mladým lidem, kteří se chtějí odlišit a nemají na Porsche či Ferrari. Zároveň by v ní mohli nalézt zalíbení vyznavači počítačových her. Nejenže je standardem palubní počítač, ale veškeré ovládání zajišťuje joystick a jedna ruka.
Výrobce deklaruje ekonomickou nenáročnost, ale co se týče bezpečnosti mlčí. Vozítko je možné registrovat jako motocykl, proti kterému je však Twike podstatně větší a hůře skladovatelný.
Předpokládáme, že pouze skutečně výrazné daňové zvýhodnění by mohlo přinést nějaký ten Twike na naše silnice, neboť jeho základní cena kolem půl milionu českých korun něco takového za současného stavu téměř vylučuje. Foto: Twike
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.