TWIKE, elektrický Velorex s joystickem

Pavel Stavebník, 19. dubna 2007, 15:40 Google+

Je téměř jisté, že si svého plechového miláčka za elektrickou tříkolku z Německa nevyměníte, ale Twike je zářným příkladem toho, že se i nadále pracuje na nenáročných dopravních prostředcích pro městský provoz.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
F 700

F 700 | foto: Twike

Sdílejte článek

Twike Tri Electric Hybrid je navržen jako dvousedadlová tříkolka tvaru kapky s plátěnou střechou. Pohon zajišťuje asynchronní elektromotor s výkonem 3 kW. 280 sériově zapojených článků generuje napětí 336 V. Díky rekuperační brzdové soustavě dobíjí akumulátor i brzdění.

Ale není to vše. Vozítko je vybaveno šlapátky a můžete elektromotoru pomoci i vlastními fyzickými silami. Věříme, že v Asii by mohl být Twike ideálním přestupovým prostředkem pro zapřísáhlé konzervativce mezi tradičními koly a automobily.

Tříkolka je určena mladým lidem, kteří se chtějí odlišit a nemají na Porsche či Ferrari. Zároveň by v ní mohli nalézt zalíbení vyznavači počítačových her. Nejenže je standardem palubní počítač, ale veškeré ovládání zajišťuje joystick a jedna ruka.

Výrobce deklaruje ekonomickou nenáročnost, ale co se týče bezpečnosti mlčí. Vozítko je možné registrovat jako motocykl, proti kterému je však Twike podstatně větší a hůře skladovatelný.

Předpokládáme, že pouze skutečně výrazné daňové zvýhodnění by mohlo  přinést nějaký ten Twike na naše silnice, neboť jeho základní cena kolem půl milionu českých korun něco takového za současného stavu téměř vylučuje.

Foto: Twike

Vytisknout

Diskuze: TWIKE, elektrický Velorex s joystickem

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Sport Coupe

Šok: Etanol není správnou cestou

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud