Je téměř jisté, že si svého plechového miláčka za elektrickou tříkolku z Německa nevyměníte, ale Twike je zářným příkladem toho, že se i nadále pracuje na nenáročných dopravních prostředcích pro městský provoz.
Twike Tri Electric Hybrid je navržen jako dvousedadlová tříkolka tvaru kapky s plátěnou střechou. Pohon zajišťuje asynchronní elektromotor s výkonem 3 kW. 280 sériově zapojených článků generuje napětí 336 V. Díky rekuperační brzdové soustavě dobíjí akumulátor i brzdění.
Ale není to vše. Vozítko je vybaveno šlapátky a můžete elektromotoru pomoci i vlastními fyzickými silami. Věříme, že v Asii by mohl být Twike ideálním přestupovým prostředkem pro zapřísáhlé konzervativce mezi tradičními koly a automobily.
Tříkolka je určena mladým lidem, kteří se chtějí odlišit a nemají na Porsche či Ferrari. Zároveň by v ní mohli nalézt zalíbení vyznavači počítačových her. Nejenže je standardem palubní počítač, ale veškeré ovládání zajišťuje joystick a jedna ruka.
Výrobce deklaruje ekonomickou nenáročnost, ale co se týče bezpečnosti mlčí. Vozítko je možné registrovat jako motocykl, proti kterému je však Twike podstatně větší a hůře skladovatelný.
Předpokládáme, že pouze skutečně výrazné daňové zvýhodnění by mohlo přinést nějaký ten Twike na naše silnice, neboť jeho základní cena kolem půl milionu českých korun něco takového za současného stavu téměř vylučuje. Foto: Twike
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?