Je téměř jisté, že si svého plechového miláčka za elektrickou tříkolku z Německa nevyměníte, ale Twike je zářným příkladem toho, že se i nadále pracuje na nenáročných dopravních prostředcích pro městský provoz.
Twike Tri Electric Hybrid je navržen jako dvousedadlová tříkolka tvaru kapky s plátěnou střechou. Pohon zajišťuje asynchronní elektromotor s výkonem 3 kW. 280 sériově zapojených článků generuje napětí 336 V. Díky rekuperační brzdové soustavě dobíjí akumulátor i brzdění.
Ale není to vše. Vozítko je vybaveno šlapátky a můžete elektromotoru pomoci i vlastními fyzickými silami. Věříme, že v Asii by mohl být Twike ideálním přestupovým prostředkem pro zapřísáhlé konzervativce mezi tradičními koly a automobily.
Tříkolka je určena mladým lidem, kteří se chtějí odlišit a nemají na Porsche či Ferrari. Zároveň by v ní mohli nalézt zalíbení vyznavači počítačových her. Nejenže je standardem palubní počítač, ale veškeré ovládání zajišťuje joystick a jedna ruka.
Výrobce deklaruje ekonomickou nenáročnost, ale co se týče bezpečnosti mlčí. Vozítko je možné registrovat jako motocykl, proti kterému je však Twike podstatně větší a hůře skladovatelný.
Předpokládáme, že pouze skutečně výrazné daňové zvýhodnění by mohlo přinést nějaký ten Twike na naše silnice, neboť jeho základní cena kolem půl milionu českých korun něco takového za současného stavu téměř vylučuje. Foto: Twike
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?