O expanzi čínských výrobců se mluví čím dál tím více a posměšné reakce některých představitelů automobilové konkurence se začínají měnit v trpkou grimasu nepříjemného poznání.
Čínský průmysl máme spojený především s levným textilem, který brzy ztrácí svoje původní barvy a tvary. Z tohoto poznatku vycházelo i očekávání dlouhých roků růstu kvality a designu nebývale rychle rostoucího automobilového průmyslu nejlidnatější země světa.
Poněkud se však zapomnělo na to, že si Čína může design a kvalitu koupit od renomovaných společností. Před deseti roky začala automobilka Chery s výrobou vozů na pronajatých linkách od Fordu, dnes prodává přes 300 tisíc aut ročně.
Na důležitý domácí autosalon v Šanghaji si připravila ve spolupráci s italským Torino Design velmi zajímavý koncept malého sportovního dvoudveřového čtyřsedadlového hatchbacku vycházejícího z dříve prezentovaných skic. Ostrý dynamický design dostal jemnější kontury, ale ponechal si vysoké robustní dveře s malými bočními okny. Provedení horní části konceptu dost možná naznačuje úvahy nad dozadu protaženým čelním sklem či velkorysým otevřením střechy.
O motorizaci čtyři metry dlouhého vozu výrobce mlčí, stejně tak o výbavě. Obecně se ale soudí, že bude bohatá a bude odpovídat současnému standardu světových automobilek, neboť je téměř jisté, že pokud půjde v budoucnu do výroby, bude evropsky vyhlížející Shooting Sport důležitým expanzním artiklem čínské automobilky při skutečném útoku na trhy za hranicí Velké čínské zdi.
Foto: Torino DesignElektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?