O expanzi čínských výrobců se mluví čím dál tím více a posměšné reakce některých představitelů automobilové konkurence se začínají měnit v trpkou grimasu nepříjemného poznání.
Čínský průmysl máme spojený především s levným textilem, který brzy ztrácí svoje původní barvy a tvary. Z tohoto poznatku vycházelo i očekávání dlouhých roků růstu kvality a designu nebývale rychle rostoucího automobilového průmyslu nejlidnatější země světa.
Poněkud se však zapomnělo na to, že si Čína může design a kvalitu koupit od renomovaných společností. Před deseti roky začala automobilka Chery s výrobou vozů na pronajatých linkách od Fordu, dnes prodává přes 300 tisíc aut ročně.
Na důležitý domácí autosalon v Šanghaji si připravila ve spolupráci s italským Torino Design velmi zajímavý koncept malého sportovního dvoudveřového čtyřsedadlového hatchbacku vycházejícího z dříve prezentovaných skic. Ostrý dynamický design dostal jemnější kontury, ale ponechal si vysoké robustní dveře s malými bočními okny. Provedení horní části konceptu dost možná naznačuje úvahy nad dozadu protaženým čelním sklem či velkorysým otevřením střechy.
O motorizaci čtyři metry dlouhého vozu výrobce mlčí, stejně tak o výbavě. Obecně se ale soudí, že bude bohatá a bude odpovídat současnému standardu světových automobilek, neboť je téměř jisté, že pokud půjde v budoucnu do výroby, bude evropsky vyhlížející Shooting Sport důležitým expanzním artiklem čínské automobilky při skutečném útoku na trhy za hranicí Velké čínské zdi.
Foto: Torino DesignMladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.