Výstavní areál Palexpo včera prvním novinářům předvedl nejnovější nablýskané novinky na čtyřech kolech: světových premiér má být celkem 135!
Dvěstě padesát vystavovatelů, sto pětatřicet nových modelů, sedmasedmdesátá výstava, 76 617 m2 výstavní plochy, jeden ze dvou významných světových autosalonů, které se konají každý rok: to je letošní výstava automobilů v Ženevě.
A když už jsme u těch čísel, ještě pár praktických informací: výstava pro veřejnost probíhá od 8.3. do 18.3.2007, otevřeno je od pondělí do pátku 10-20 hod., o víkendu 9-19 hod., denní vstupné pro dospělého přijde na 14 švýcarských fanrků, děti od 6 do 16 let a důchodci zaplatí 8 franků, a pokud přijedete ve skupině, která čítá více než 20 lidí, každý z vás zaplatí u vchodu pouze 9 franků.
Jednou z představovaných novinek je u nás velmi očekávaná Škoda Fabia, respektive její nejnovější model, vedle ní by se měla ukázat další studie - tentokrát sportovní, s pracovním názvem S2000. Z reálnějšího světa bude mírně do terénu upravený Roomster Scout.
Korejská automobilka Hyundai představí auto vyšší střední třídy, které se bude vyrábět také v naší republice: model s názvem i30 bude od podzimu v prodeji a původ bude mít v továrně v Nošovicích.
Kromě nových, vylepšených a zmodernizovaných aut však bude velkým tématem letošní ženevské výstavy i diskuse o ochraně klimatu a emisích CO2. Evropská komise chce totiž výrobce aut donutit, aby výrazně snižovali emise vozů, což se výrobcům zdá nemístné: domnívají se totiž, že množství emisí závisí i na kvalitě pohonných hmot a silnic, a tak by Evropská komise měla svými snahami mířit spíše na vlády jednotlivých zemí.
Ať se v zákulisí výrobci pohádají s úředníky či nikoli, pro nás, běžné smrtelníky, ženevský autosalon znamená hlavně přehlídku krásných, nových a nablýskaných aut, na která se těšíme, ať jsou jejich emise jakékoli.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.