Výstavní areál Palexpo včera prvním novinářům předvedl nejnovější nablýskané novinky na čtyřech kolech: světových premiér má být celkem 135!
Dvěstě padesát vystavovatelů, sto pětatřicet nových modelů, sedmasedmdesátá výstava, 76 617 m2 výstavní plochy, jeden ze dvou významných světových autosalonů, které se konají každý rok: to je letošní výstava automobilů v Ženevě.
A když už jsme u těch čísel, ještě pár praktických informací: výstava pro veřejnost probíhá od 8.3. do 18.3.2007, otevřeno je od pondělí do pátku 10-20 hod., o víkendu 9-19 hod., denní vstupné pro dospělého přijde na 14 švýcarských fanrků, děti od 6 do 16 let a důchodci zaplatí 8 franků, a pokud přijedete ve skupině, která čítá více než 20 lidí, každý z vás zaplatí u vchodu pouze 9 franků.
Jednou z představovaných novinek je u nás velmi očekávaná Škoda Fabia, respektive její nejnovější model, vedle ní by se měla ukázat další studie - tentokrát sportovní, s pracovním názvem S2000. Z reálnějšího světa bude mírně do terénu upravený Roomster Scout.
Korejská automobilka Hyundai představí auto vyšší střední třídy, které se bude vyrábět také v naší republice: model s názvem i30 bude od podzimu v prodeji a původ bude mít v továrně v Nošovicích.
Kromě nových, vylepšených a zmodernizovaných aut však bude velkým tématem letošní ženevské výstavy i diskuse o ochraně klimatu a emisích CO2. Evropská komise chce totiž výrobce aut donutit, aby výrazně snižovali emise vozů, což se výrobcům zdá nemístné: domnívají se totiž, že množství emisí závisí i na kvalitě pohonných hmot a silnic, a tak by Evropská komise měla svými snahami mířit spíše na vlády jednotlivých zemí.
Ať se v zákulisí výrobci pohádají s úředníky či nikoli, pro nás, běžné smrtelníky, ženevský autosalon znamená hlavně přehlídku krásných, nových a nablýskaných aut, na která se těšíme, ať jsou jejich emise jakékoli.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.