Výstavní areál Palexpo včera prvním novinářům předvedl nejnovější nablýskané novinky na čtyřech kolech: světových premiér má být celkem 135!
Dvěstě padesát vystavovatelů, sto pětatřicet nových modelů, sedmasedmdesátá výstava, 76 617 m2 výstavní plochy, jeden ze dvou významných světových autosalonů, které se konají každý rok: to je letošní výstava automobilů v Ženevě.
A když už jsme u těch čísel, ještě pár praktických informací: výstava pro veřejnost probíhá od 8.3. do 18.3.2007, otevřeno je od pondělí do pátku 10-20 hod., o víkendu 9-19 hod., denní vstupné pro dospělého přijde na 14 švýcarských fanrků, děti od 6 do 16 let a důchodci zaplatí 8 franků, a pokud přijedete ve skupině, která čítá více než 20 lidí, každý z vás zaplatí u vchodu pouze 9 franků.
Jednou z představovaných novinek je u nás velmi očekávaná Škoda Fabia, respektive její nejnovější model, vedle ní by se měla ukázat další studie - tentokrát sportovní, s pracovním názvem S2000. Z reálnějšího světa bude mírně do terénu upravený Roomster Scout.
Korejská automobilka Hyundai představí auto vyšší střední třídy, které se bude vyrábět také v naší republice: model s názvem i30 bude od podzimu v prodeji a původ bude mít v továrně v Nošovicích.
Kromě nových, vylepšených a zmodernizovaných aut však bude velkým tématem letošní ženevské výstavy i diskuse o ochraně klimatu a emisích CO2. Evropská komise chce totiž výrobce aut donutit, aby výrazně snižovali emise vozů, což se výrobcům zdá nemístné: domnívají se totiž, že množství emisí závisí i na kvalitě pohonných hmot a silnic, a tak by Evropská komise měla svými snahami mířit spíše na vlády jednotlivých zemí.
Ať se v zákulisí výrobci pohádají s úředníky či nikoli, pro nás, běžné smrtelníky, ženevský autosalon znamená hlavně přehlídku krásných, nových a nablýskaných aut, na která se těšíme, ať jsou jejich emise jakékoli.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.