Nová sanitka na bázi modelu Volkswagen Transporter páté generace se zvětšeným objemem skříně nástavby vznikla ve spolupráci s firmou FD servis Praha a dodavateli speciálního vybavení.
Nová sanitka Volkswagen s pohonem všech kol 4Motion je vyrobena speciálně pro účely rychlých záchranek a splňuje i ta nejpřísnější provozní a bezpečností kritéria včetně nárazového crash testu. Nástavba od firmy System Strobel je vyrobena z tři centimetry silného sendviče složeného ze dvou 2mm hliníkových plechů pevně spojených vrstvou polyuretanové pěny. Díky tomu je velmi lehká, extrémně pevná a odolná (samozřejmě i korozivzdorná) a zároveň skvěle iizoluje teplo i zvuk. Hmotnost skříně je pouhých 285 kg, což umožňuje, aby bylo vozidlo opatřeno bohatou zdravotnickou výbavou v rozsahu na minimálně stejné úrovni jako u celkově rozměrnějších a těžších vozidel vyšší kategorie.
V ambulantním prostoru je hydraulický stůl s nosítky a tři plnohodnotná sedadla pro zdravotnický personál. Stůl se dá bočně posouvat, takže lze optimálně uspořádat dispozice zdravotnického pracoviště. Při posunu stolu do středu ambulantního prostoru a sklopení sedaček je umožněn přístup k pacientovi ze tří stran, vysunutím desky stolu mimo prostor vozidla se značně usnadní nakládání a vykládání pacienta. Sedadla personálu mají tříbodové bezpečnostní pásy. Jejich vysoká opěradla, integrované opěrky hlav a pevné boční vedení zaručují pevné a komfortní sezení odpovídající náročným požadavkům bezpečnosti. Jedno sedadlo je umístěno na přepážce zády ke směru jízdy, dvě zbývající jsou otočná o 180 stupňů. Mají sklopné loketní opěrky a dají se snadno odklopit ke stěně, kde minimálně překážejí.
Nástavba poskytuje dostatek prostoru pro posádku a zdravotnické vybavení, takže lze i poměrně náročné lékařské zákroky provádět přímo na místě. Skříň je vybavena zdravotnickými skříňkami a držáky, umožňujícími bezpečné uložení zdravotnického materiálu včetně kyslíkových lahví. Vnitřní zařízení prošlo spolu s celou nástavbou dynamickou zkouškou podle normy EN 1789. Sanitní prostor je klimatizován a jeho osvětlení je řešeno zapuštěnými zářivkovými tělesy, nástupní schody jsou osvětleny LED lištou. Sanita je vybavena světelnou výstražnou rampou a přídavnými modrými světly osazenými technologií LED od firmy Woodway-Whelen z Velké Británie, od níž je i zvukové výstražné zařízení. V zadní části nástavby jsou dva stroboskopické majáky Comet firmy Hansch. V horní části boků a zadní stěny jsou namontovány pracovní světlomety, sloužící k osvětlení bezprostředního okolí vozu při zásahu.
Nástavba je postavena na podvozku VW Transporter páté generace s jednoduchou kabinou. Skvělé jízdní vlastnosti zajišťuje pohon všech čtyř kol s automatickým rozdělováním točivého momentu 4Motion. Samozřejmostí je stabilizační systém ESP společně s ABS, EBD a ASR. Zadní náprava je odpružena osvědčeným vzduchovým pérováním firmy Goldschmitt techmobil AG, které dovoluje zvýšit nejvyšší technicky přípustnou hmotnost vozidla na 3,5 tuny. Díky automatickému vyrovnávání světlé výšky a podélného a příčného náklonu je komfort jízdních vlastností skutečně mimořádný.
zdroj: Volkswagen cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.