Nová sanitka na bázi modelu Volkswagen Transporter páté generace se zvětšeným objemem skříně nástavby vznikla ve spolupráci s firmou FD servis Praha a dodavateli speciálního vybavení.
Nová sanitka Volkswagen s pohonem všech kol 4Motion je vyrobena speciálně pro účely rychlých záchranek a splňuje i ta nejpřísnější provozní a bezpečností kritéria včetně nárazového crash testu. Nástavba od firmy System Strobel je vyrobena z tři centimetry silného sendviče složeného ze dvou 2mm hliníkových plechů pevně spojených vrstvou polyuretanové pěny. Díky tomu je velmi lehká, extrémně pevná a odolná (samozřejmě i korozivzdorná) a zároveň skvěle iizoluje teplo i zvuk. Hmotnost skříně je pouhých 285 kg, což umožňuje, aby bylo vozidlo opatřeno bohatou zdravotnickou výbavou v rozsahu na minimálně stejné úrovni jako u celkově rozměrnějších a těžších vozidel vyšší kategorie.
V ambulantním prostoru je hydraulický stůl s nosítky a tři plnohodnotná sedadla pro zdravotnický personál. Stůl se dá bočně posouvat, takže lze optimálně uspořádat dispozice zdravotnického pracoviště. Při posunu stolu do středu ambulantního prostoru a sklopení sedaček je umožněn přístup k pacientovi ze tří stran, vysunutím desky stolu mimo prostor vozidla se značně usnadní nakládání a vykládání pacienta. Sedadla personálu mají tříbodové bezpečnostní pásy. Jejich vysoká opěradla, integrované opěrky hlav a pevné boční vedení zaručují pevné a komfortní sezení odpovídající náročným požadavkům bezpečnosti. Jedno sedadlo je umístěno na přepážce zády ke směru jízdy, dvě zbývající jsou otočná o 180 stupňů. Mají sklopné loketní opěrky a dají se snadno odklopit ke stěně, kde minimálně překážejí.
Nástavba poskytuje dostatek prostoru pro posádku a zdravotnické vybavení, takže lze i poměrně náročné lékařské zákroky provádět přímo na místě. Skříň je vybavena zdravotnickými skříňkami a držáky, umožňujícími bezpečné uložení zdravotnického materiálu včetně kyslíkových lahví. Vnitřní zařízení prošlo spolu s celou nástavbou dynamickou zkouškou podle normy EN 1789. Sanitní prostor je klimatizován a jeho osvětlení je řešeno zapuštěnými zářivkovými tělesy, nástupní schody jsou osvětleny LED lištou. Sanita je vybavena světelnou výstražnou rampou a přídavnými modrými světly osazenými technologií LED od firmy Woodway-Whelen z Velké Británie, od níž je i zvukové výstražné zařízení. V zadní části nástavby jsou dva stroboskopické majáky Comet firmy Hansch. V horní části boků a zadní stěny jsou namontovány pracovní světlomety, sloužící k osvětlení bezprostředního okolí vozu při zásahu.
Nástavba je postavena na podvozku VW Transporter páté generace s jednoduchou kabinou. Skvělé jízdní vlastnosti zajišťuje pohon všech čtyř kol s automatickým rozdělováním točivého momentu 4Motion. Samozřejmostí je stabilizační systém ESP společně s ABS, EBD a ASR. Zadní náprava je odpružena osvědčeným vzduchovým pérováním firmy Goldschmitt techmobil AG, které dovoluje zvýšit nejvyšší technicky přípustnou hmotnost vozidla na 3,5 tuny. Díky automatickému vyrovnávání světlé výšky a podélného a příčného náklonu je komfort jízdních vlastností skutečně mimořádný.
zdroj: Volkswagen cz
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?