Nový sanitní vůz od Volkswagenu

Transporter Sanitka
Transporter Sanitka, foto: Volkswagen CR
Martin Kovalčík 15. prosince 2006 11:14
Sdílej:

Nová sanitka na bázi modelu Volkswagen Transporter páté generace se zvětšeným objemem skříně nástavby vznikla ve spolupráci s firmou FD servis Praha a dodavateli speciálního vybavení.

Nová sanitka Volkswagen s pohonem všech kol 4Motion je vyrobena speciálně pro účely rychlých záchranek a splňuje i ta nejpřísnější provozní a bezpečností kritéria včetně nárazového crash testu. Nástavba od firmy System Strobel je vyrobena z tři centimetry silného sendviče složeného ze dvou 2mm hliníkových plechů pevně spojených vrstvou polyuretanové pěny. Díky tomu je velmi lehká, extrémně pevná a odolná (samozřejmě i korozivzdorná) a zároveň skvěle iizoluje teplo i zvuk. Hmotnost skříně je pouhých 285 kg, což umožňuje, aby bylo vozidlo opatřeno bohatou zdravotnickou výbavou v rozsahu na minimálně stejné úrovni jako u celkově rozměrnějších a těžších vozidel vyšší kategorie.

V ambulantním prostoru je hydraulický stůl s nosítky a tři plnohodnotná sedadla pro zdravotnický personál. Stůl se dá bočně posouvat, takže lze optimálně uspořádat dispozice zdravotnického pracoviště. Při posunu stolu do středu ambulantního prostoru a sklopení sedaček je umožněn přístup k pacientovi ze tří stran, vysunutím desky stolu mimo prostor vozidla se značně usnadní nakládání a vykládání pacienta. Sedadla personálu mají tříbodové bezpečnostní pásy. Jejich vysoká opěradla, integrované opěrky hlav a pevné boční vedení zaručují pevné a komfortní sezení odpovídající náročným požadavkům bezpečnosti. Jedno sedadlo je umístěno na přepážce zády ke směru jízdy, dvě zbývající jsou otočná o 180 stupňů. Mají sklopné loketní opěrky a dají se snadno odklopit ke stěně, kde minimálně překážejí.

Nástavba poskytuje dostatek prostoru pro posádku a zdravotnické vybavení, takže lze i poměrně náročné lékařské zákroky provádět přímo na místě. Skříň je vybavena zdravotnickými skříňkami a držáky, umožňujícími bezpečné uložení zdravotnického materiálu včetně kyslíkových lahví. Vnitřní zařízení prošlo spolu s celou nástavbou dynamickou zkouškou podle normy EN 1789. Sanitní prostor je klimatizován a jeho osvětlení je řešeno zapuštěnými zářivkovými tělesy, nástupní schody jsou osvětleny LED lištou. Sanita je vybavena světelnou výstražnou rampou a přídavnými modrými světly osazenými technologií LED od firmy Woodway-Whelen z Velké Británie, od níž je i zvukové výstražné zařízení. V zadní části nástavby jsou dva stroboskopické majáky Comet firmy Hansch. V horní části boků a zadní stěny jsou namontovány pracovní světlomety, sloužící k osvětlení bezprostředního okolí vozu při zásahu.

Nástavba je postavena na podvozku VW Transporter páté generace s jednoduchou kabinou. Skvělé jízdní vlastnosti zajišťuje pohon všech čtyř kol s automatickým rozdělováním točivého momentu 4Motion. Samozřejmostí je stabilizační systém ESP společně s ABS, EBD a ASR. Zadní náprava je odpružena osvědčeným vzduchovým pérováním firmy Goldschmitt techmobil AG, které dovoluje zvýšit nejvyšší technicky přípustnou hmotnost vozidla na 3,5 tuny. Díky automatickému vyrovnávání světlé výšky a podélného a příčného náklonu je komfort jízdních vlastností skutečně mimořádný.

zdroj: Volkswagen cz

Témata:
Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.