Automobilka Renault si mne ruce. Fenomenální úspěch modelu Logan a dobré vyhlídky s kombi Logan MCV vyvolávají u Renaultu uspokojení. Ale ten již myslí na budoucnost.
V pondělí 18. prosince začnou v rumunské továrně Pitesti (vyrábí se zde modely Logan a Logan MCV) nebývalé úpravy. Současných 235 000 vozidel ročně, které je schopna továrna vyprodukovat, již přestává stačit. Proto se Renault rozhodl k investicím, které si značka Dacia jistě zaslouží. Vždyť boom modelu Logan jistě plní kapsu i Renaultu.
A protože automobilka Renault myslí na budoucnost a nechová se jako macecha, rozhodla se investovat 100 milionů Euro do nové lisovny, lakovny. svařovny a montážních dílen. Tato investice by měla přinést zvýšení výrobních kapacit až na 350 000 vozidel vyrobených v roce 2008. Navíc tento týden automobilka ukončila výrobu letitého modelu pickup založeného na Renaultu 12 a touto investicí chce Dacia udělat za minulostí tlustou čáru.
Foto: Renault
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?