Automobilka Renault si mne ruce. Fenomenální úspěch modelu Logan a dobré vyhlídky s kombi Logan MCV vyvolávají u Renaultu uspokojení. Ale ten již myslí na budoucnost.
V pondělí 18. prosince začnou v rumunské továrně Pitesti (vyrábí se zde modely Logan a Logan MCV) nebývalé úpravy. Současných 235 000 vozidel ročně, které je schopna továrna vyprodukovat, již přestává stačit. Proto se Renault rozhodl k investicím, které si značka Dacia jistě zaslouží. Vždyť boom modelu Logan jistě plní kapsu i Renaultu.
A protože automobilka Renault myslí na budoucnost a nechová se jako macecha, rozhodla se investovat 100 milionů Euro do nové lisovny, lakovny. svařovny a montážních dílen. Tato investice by měla přinést zvýšení výrobních kapacit až na 350 000 vozidel vyrobených v roce 2008. Navíc tento týden automobilka ukončila výrobu letitého modelu pickup založeného na Renaultu 12 a touto investicí chce Dacia udělat za minulostí tlustou čáru.
Foto: Renault
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.