Automobilka Renault si mne ruce. Fenomenální úspěch modelu Logan a dobré vyhlídky s kombi Logan MCV vyvolávají u Renaultu uspokojení. Ale ten již myslí na budoucnost.
V pondělí 18. prosince začnou v rumunské továrně Pitesti (vyrábí se zde modely Logan a Logan MCV) nebývalé úpravy. Současných 235 000 vozidel ročně, které je schopna továrna vyprodukovat, již přestává stačit. Proto se Renault rozhodl k investicím, které si značka Dacia jistě zaslouží. Vždyť boom modelu Logan jistě plní kapsu i Renaultu.
A protože automobilka Renault myslí na budoucnost a nechová se jako macecha, rozhodla se investovat 100 milionů Euro do nové lisovny, lakovny. svařovny a montážních dílen. Tato investice by měla přinést zvýšení výrobních kapacit až na 350 000 vozidel vyrobených v roce 2008. Navíc tento týden automobilka ukončila výrobu letitého modelu pickup založeného na Renaultu 12 a touto investicí chce Dacia udělat za minulostí tlustou čáru.
Foto: Renault
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?