Essen; Francouzský Peugeot přivezl svoji opečovávanou studii Moovie. Návrh studenta Andre Costy v soutěži vypsané automobilkou zvítězil a nyní je již představen ve skutečném měřítku.
Studie zaujme futuristickým tvarem, ale velmi příjemným na pohled. Jedná se o dvousedadlové vozidlo, jež je určeno především do města. Jak však tvrdí automobilka, ani za městem neskončí jeho možná pouť.
Skutečná studie byla vyrobena ve stylistickém centru Peugeotu z tradičních materiálů používaných pro koncepty představované na autosalonech. Díky oblým tvarům musela být příprava velmi pečlivá. Základem je ocelový podvozek, materiálem karoserie jsou dvě vrstvy tři milimetry tlusté epoxidové pryskyřice vyplněné pěnou, což zajišťuje dostatečnou mechanickou pevnost. Uplatnění našel také polykarbonát.
Moovie pohání energie z akumulátorů umístěných v podlaze. Hnací nápravou je zadní, jež je však jedním z nejzajímavějších prvků vozu. Posádka totiž po nastoupení odklápějícími se dveřmi proleze velkoprůměrovým kolem a usedá na sedadla umístěna vlastně na nápravě. Ovládání je řešeno volantem a pedály, ale vynikající manévrovatelnost vozu mají zajišťovat koule místo předních kol.
Kabina vozidla je bohatě prosklená, detailem je pak znak Peugeotu na přední části. Konceptu chybí tradiční maska, přesto Costa neopomněl tradiční prvek vozů francouzského výrobce použít. Lev na zadních bývá ohraničený chromovanými profily tvořícími U, které se tu přestěhovaly trochu dál a vlastně nejen lev, ale celé miniauto je sevřeno tímto prvkem, jenž vybíhá nahoru nad kabinu v její hraně.
Přestože se na předchozím autosalonu ve Frankfurtu považovalo Moovie za zajímavý projekt dalek výroby, jeho uvedení v Essenu v životní velikosti naznačuje, že jeho výroba nemusí být vůbec nereálná. Studie totiž sklidila po celém světě mnoho ohlasů a zájmu.
Foto: Peugeot
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.