Essen; Francouzský Peugeot přivezl svoji opečovávanou studii Moovie. Návrh studenta Andre Costy v soutěži vypsané automobilkou zvítězil a nyní je již představen ve skutečném měřítku.
Studie zaujme futuristickým tvarem, ale velmi příjemným na pohled. Jedná se o dvousedadlové vozidlo, jež je určeno především do města. Jak však tvrdí automobilka, ani za městem neskončí jeho možná pouť.
Skutečná studie byla vyrobena ve stylistickém centru Peugeotu z tradičních materiálů používaných pro koncepty představované na autosalonech. Díky oblým tvarům musela být příprava velmi pečlivá. Základem je ocelový podvozek, materiálem karoserie jsou dvě vrstvy tři milimetry tlusté epoxidové pryskyřice vyplněné pěnou, což zajišťuje dostatečnou mechanickou pevnost. Uplatnění našel také polykarbonát.
Moovie pohání energie z akumulátorů umístěných v podlaze. Hnací nápravou je zadní, jež je však jedním z nejzajímavějších prvků vozu. Posádka totiž po nastoupení odklápějícími se dveřmi proleze velkoprůměrovým kolem a usedá na sedadla umístěna vlastně na nápravě. Ovládání je řešeno volantem a pedály, ale vynikající manévrovatelnost vozu mají zajišťovat koule místo předních kol.
Kabina vozidla je bohatě prosklená, detailem je pak znak Peugeotu na přední části. Konceptu chybí tradiční maska, přesto Costa neopomněl tradiční prvek vozů francouzského výrobce použít. Lev na zadních bývá ohraničený chromovanými profily tvořícími U, které se tu přestěhovaly trochu dál a vlastně nejen lev, ale celé miniauto je sevřeno tímto prvkem, jenž vybíhá nahoru nad kabinu v její hraně.
Přestože se na předchozím autosalonu ve Frankfurtu považovalo Moovie za zajímavý projekt dalek výroby, jeho uvedení v Essenu v životní velikosti naznačuje, že jeho výroba nemusí být vůbec nereálná. Studie totiž sklidila po celém světě mnoho ohlasů a zájmu.
Foto: Peugeot
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?