Peugeot Moovie, studie do města

Pavel Stavebník, 4. prosince 2006, 10:49 Google+

Essen; Francouzský Peugeot přivezl svoji opečovávanou studii Moovie. Návrh studenta Andre Costy v soutěži vypsané automobilkou zvítězil a nyní je již představen ve skutečném měřítku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Moovie

Moovie | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Studie zaujme futuristickým tvarem, ale velmi příjemným na pohled. Jedná se o dvousedadlové vozidlo, jež je určeno především do města. Jak však tvrdí automobilka, ani za městem neskončí jeho možná pouť.

Skutečná studie byla vyrobena ve stylistickém centru Peugeotu z tradičních materiálů používaných pro koncepty představované na autosalonech. Díky oblým tvarům musela být příprava velmi pečlivá.  Základem je ocelový podvozek, materiálem karoserie jsou dvě vrstvy tři milimetry tlusté epoxidové pryskyřice vyplněné pěnou, což zajišťuje dostatečnou mechanickou pevnost. Uplatnění našel také polykarbonát.

Moovie pohání energie z akumulátorů umístěných v podlaze. Hnací nápravou je zadní, jež je však jedním z nejzajímavějších prvků vozu. Posádka totiž po nastoupení odklápějícími se dveřmi proleze velkoprůměrovým kolem a usedá na sedadla umístěna vlastně na nápravě. Ovládání je řešeno volantem a pedály, ale vynikající manévrovatelnost vozu mají zajišťovat koule místo předních kol.

Kabina vozidla je bohatě prosklená, detailem je pak znak Peugeotu na přední části. Konceptu chybí tradiční maska, přesto Costa neopomněl tradiční prvek vozů francouzského výrobce použít. Lev na zadních bývá ohraničený chromovanými profily tvořícími U, které se tu přestěhovaly trochu dál a vlastně nejen lev, ale celé miniauto je sevřeno tímto prvkem, jenž vybíhá nahoru nad kabinu v její hraně.

Přestože se na předchozím autosalonu ve Frankfurtu považovalo Moovie za zajímavý projekt dalek výroby, jeho uvedení v Essenu v životní velikosti naznačuje, že jeho výroba nemusí být vůbec nereálná. Studie totiž sklidila po celém světě mnoho ohlasů a zájmu.


Foto: Peugeot

Vytisknout

Diskuze: Peugeot Moovie, studie do města

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Megané

Nový motor pro Renault Mégane GT 2007

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud