Peugeot Moovie, studie do města

Pavel Stavebník, 4. prosince 2006, 10:49 Google+

Essen; Francouzský Peugeot přivezl svoji opečovávanou studii Moovie. Návrh studenta Andre Costy v soutěži vypsané automobilkou zvítězil a nyní je již představen ve skutečném měřítku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Moovie

Moovie | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Studie zaujme futuristickým tvarem, ale velmi příjemným na pohled. Jedná se o dvousedadlové vozidlo, jež je určeno především do města. Jak však tvrdí automobilka, ani za městem neskončí jeho možná pouť.

Skutečná studie byla vyrobena ve stylistickém centru Peugeotu z tradičních materiálů používaných pro koncepty představované na autosalonech. Díky oblým tvarům musela být příprava velmi pečlivá.  Základem je ocelový podvozek, materiálem karoserie jsou dvě vrstvy tři milimetry tlusté epoxidové pryskyřice vyplněné pěnou, což zajišťuje dostatečnou mechanickou pevnost. Uplatnění našel také polykarbonát.

Moovie pohání energie z akumulátorů umístěných v podlaze. Hnací nápravou je zadní, jež je však jedním z nejzajímavějších prvků vozu. Posádka totiž po nastoupení odklápějícími se dveřmi proleze velkoprůměrovým kolem a usedá na sedadla umístěna vlastně na nápravě. Ovládání je řešeno volantem a pedály, ale vynikající manévrovatelnost vozu mají zajišťovat koule místo předních kol.

Kabina vozidla je bohatě prosklená, detailem je pak znak Peugeotu na přední části. Konceptu chybí tradiční maska, přesto Costa neopomněl tradiční prvek vozů francouzského výrobce použít. Lev na zadních bývá ohraničený chromovanými profily tvořícími U, které se tu přestěhovaly trochu dál a vlastně nejen lev, ale celé miniauto je sevřeno tímto prvkem, jenž vybíhá nahoru nad kabinu v její hraně.

Přestože se na předchozím autosalonu ve Frankfurtu považovalo Moovie za zajímavý projekt dalek výroby, jeho uvedení v Essenu v životní velikosti naznačuje, že jeho výroba nemusí být vůbec nereálná. Studie totiž sklidila po celém světě mnoho ohlasů a zájmu.


Foto: Peugeot

Vytisknout

Diskuze: Peugeot Moovie, studie do města

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Megané

Nový motor pro Renault Mégane GT 2007

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud