Essen; Francouzský Peugeot přivezl svoji opečovávanou studii Moovie. Návrh studenta Andre Costy v soutěži vypsané automobilkou zvítězil a nyní je již představen ve skutečném měřítku.
Studie zaujme futuristickým tvarem, ale velmi příjemným na pohled. Jedná se o dvousedadlové vozidlo, jež je určeno především do města. Jak však tvrdí automobilka, ani za městem neskončí jeho možná pouť.
Skutečná studie byla vyrobena ve stylistickém centru Peugeotu z tradičních materiálů používaných pro koncepty představované na autosalonech. Díky oblým tvarům musela být příprava velmi pečlivá. Základem je ocelový podvozek, materiálem karoserie jsou dvě vrstvy tři milimetry tlusté epoxidové pryskyřice vyplněné pěnou, což zajišťuje dostatečnou mechanickou pevnost. Uplatnění našel také polykarbonát.
Moovie pohání energie z akumulátorů umístěných v podlaze. Hnací nápravou je zadní, jež je však jedním z nejzajímavějších prvků vozu. Posádka totiž po nastoupení odklápějícími se dveřmi proleze velkoprůměrovým kolem a usedá na sedadla umístěna vlastně na nápravě. Ovládání je řešeno volantem a pedály, ale vynikající manévrovatelnost vozu mají zajišťovat koule místo předních kol.
Kabina vozidla je bohatě prosklená, detailem je pak znak Peugeotu na přední části. Konceptu chybí tradiční maska, přesto Costa neopomněl tradiční prvek vozů francouzského výrobce použít. Lev na zadních bývá ohraničený chromovanými profily tvořícími U, které se tu přestěhovaly trochu dál a vlastně nejen lev, ale celé miniauto je sevřeno tímto prvkem, jenž vybíhá nahoru nad kabinu v její hraně.
Přestože se na předchozím autosalonu ve Frankfurtu považovalo Moovie za zajímavý projekt dalek výroby, jeho uvedení v Essenu v životní velikosti naznačuje, že jeho výroba nemusí být vůbec nereálná. Studie totiž sklidila po celém světě mnoho ohlasů a zájmu.
Foto: Peugeot
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.