Britská společnost produkující sportovní vozy pro náročné připravuje pro příští rok přepracovaný model Fighter s označením T.
Bristol má dlouholeté zkušenosti s přeplňováním atmosférických motorů a právě Bristol byl prvním britským výrobcem, který v lednu roku 1980 představil turbomotorem poháněný vůz Beaufighter.
Fighter T má být připraven pro první zákazníky za dvanáct měsíců a mají se na co těšit. Konstruktéři zůstali věrni charakteristickému tvaru britských sportovních vozů. Karosérie doznala změn především v důsledku technických inovací a aerodynamické účinnosti. Tvar "téčka" je velmi čistý a vůz má svým vzhledem do bojovníka daleko. Pečlivě jsou pojaty veškeré detaily počínaje přechody jednotlivých karosářských dílů, přes prolisy, kliky dveří až po zapuštěnou koncovku výfuku v bočním prahu. Při podrobnějším pohledu zaujmou převažující rovné linie vždy s jedním zakřivením.
Fighter T má dáno do vínku, být vzhledově ušlechtilý, a to se nesporně podařilo. Nejedná se o žádné dravé sportovní náčiní, pokud ovšem nezbystříme pozornost při pohledu na mohutný difuzor pod zadním čelem. Pro méně vnímavé je nutné nastartovat.
Osmilitrový desetiválec se dvěma turby už se přece jen přihlásí o vnímání. Ať už má kabát střih sportovní nebo elegantní, charakteristickým prvkem všech sportovních vozů je nízká hmotnost a vysoký výkon. Tato základní formule byla použita i u nového celohliníkového agregátu s kompresí 9,3:1. Poměr výkonu na litr objemu uvádí výrobce 127 koní : 1. Celkový počet koní k dispozici je 1012 při 5600 ot/min. Motor je spřažen se šestistipňovou manuální převodovkou a mamutí výkon je mohutným středovým tunelem uvnitř dvoumístného kokpitu přenášen na zadní nápravu. Maximální rychlost vozu je omezena elektronicky na 360 km/h a z nuly na sto vystřelí za méně než 3,5 vteřiny!
Cílem Bristolu bylo nabídnout náročným zákazníkům vůz s velkými možnostmi. Můžete ho využít na cestu do práce, výlet za město a nebo k opravdovému svezení na závodní dráze. Doporučení závěrem všem majitelům tzv. sporťáků, než si troufnete na tohoto britského skromně vyhlížejícího konkurenta, zapátrejte v paměti po tom, co jste se nyní dozvěděli...
Foto: Bristol
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?