Bristol Fighter T, tak toho nepokoušejte

Pavel Stavebník, 9. listopadu 2006, 09:35 Google+

Britská společnost produkující sportovní vozy pro náročné připravuje pro příští rok přepracovaný model Fighter s označením T.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Fighter T

Fighter T | foto: Bristol

Sdílejte článek

Bristol má dlouholeté zkušenosti s přeplňováním atmosférických motorů a právě Bristol byl prvním britským výrobcem, který v lednu roku 1980 představil turbomotorem poháněný vůz Beaufighter.

Fighter T má být připraven pro první zákazníky za dvanáct měsíců a mají se na co těšit. Konstruktéři zůstali věrni charakteristickému tvaru britských sportovních vozů. Karosérie doznala změn především v důsledku technických inovací a aerodynamické účinnosti. Tvar "téčka" je velmi čistý a vůz má svým vzhledem do bojovníka daleko. Pečlivě jsou pojaty veškeré detaily počínaje přechody jednotlivých karosářských dílů, přes prolisy, kliky dveří až po zapuštěnou koncovku výfuku v bočním prahu. Při podrobnějším pohledu zaujmou převažující rovné linie vždy s jedním zakřivením.

Fighter T má dáno do vínku, být vzhledově ušlechtilý, a to se nesporně podařilo. Nejedná se o žádné dravé sportovní náčiní, pokud ovšem nezbystříme pozornost při pohledu na mohutný difuzor pod zadním čelem. Pro méně vnímavé je nutné nastartovat.

Osmilitrový desetiválec se dvěma turby už se přece jen přihlásí o vnímání. Ať už má kabát střih sportovní nebo elegantní, charakteristickým prvkem všech sportovních vozů je nízká hmotnost a vysoký výkon. Tato základní formule byla použita i u nového celohliníkového agregátu s kompresí 9,3:1. Poměr výkonu na litr objemu uvádí výrobce 127 koní : 1. Celkový počet koní k dispozici je 1012 při 5600 ot/min. Motor je spřažen se šestistipňovou manuální převodovkou a mamutí výkon je mohutným středovým tunelem uvnitř dvoumístného kokpitu přenášen na zadní nápravu. Maximální rychlost vozu je omezena elektronicky na 360 km/h a z nuly na sto vystřelí za méně než 3,5 vteřiny!

Cílem Bristolu bylo nabídnout náročným zákazníkům vůz s velkými možnostmi. Můžete ho využít na cestu do práce, výlet za město a nebo k opravdovému svezení na závodní dráze. Doporučení závěrem všem majitelům tzv. sporťáků, než si troufnete na tohoto britského skromně vyhlížejícího konkurenta, zapátrejte v paměti po tom, co jste se nyní dozvěděli...


Foto: Bristol

Vytisknout

Diskuze: Bristol Fighter T, tak toho nepokoušejte

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

C30

Technologie FlexiFuel i v novém Volvu C30

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud