Volkswagne rozšiřuje nabídku motorů u svého kupé-kabria o šestiválcový 3,2 FSI. Pozor, přijíždí král kabrioletů!
K dosavadním benzínovým motorům 1,6 FSI, 2,0 FSI, 2,0 TFSI a jednomu turbodieselu 2,0 TDI nyní pribývá první šestiválec pod kapotou kupé-kabria 3,2 FSI. Naladěný bude na 184 kW (250 koní), točivý moment bude vrcholit hodnotou 320 Nm v rozmezí 2500 až 3000 ot/min. Eos s tímto motorem bude dodáván standartně s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG, se kterou zrychlí na stokilometrovou rychlost za velmi příjemných 7,3 vteřiny, maximálně to Eos rozjede na 247 km/hod.
Eos, jako první na světě, přinesl do segmentu kupé-kabrio pětidílnou skládací pevnou střechu s integrovaným střešním oknem. Složení resp. rozložení střechy trvá 25 vteřin, stačí k tomu zmáčknout tlačítko a o všechno se postará elektrohydraulika.
Jestliže si jej objednáte, dostanete Eos V6 na 17'' litých kolech, s automatickou klimatizací, s chromovou mřížkou chladiče nebo zadními svítilnami , které jsou sestavené z LED diod. Za vše ostatní si připlatíte. Zbývá jenom maličkost: základní cena je 983 200 Kč.
Foto: Volkswagen
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.