Volkswagne rozšiřuje nabídku motorů u svého kupé-kabria o šestiválcový 3,2 FSI. Pozor, přijíždí král kabrioletů!
K dosavadním benzínovým motorům 1,6 FSI, 2,0 FSI, 2,0 TFSI a jednomu turbodieselu 2,0 TDI nyní pribývá první šestiválec pod kapotou kupé-kabria 3,2 FSI. Naladěný bude na 184 kW (250 koní), točivý moment bude vrcholit hodnotou 320 Nm v rozmezí 2500 až 3000 ot/min. Eos s tímto motorem bude dodáván standartně s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG, se kterou zrychlí na stokilometrovou rychlost za velmi příjemných 7,3 vteřiny, maximálně to Eos rozjede na 247 km/hod.
Eos, jako první na světě, přinesl do segmentu kupé-kabrio pětidílnou skládací pevnou střechu s integrovaným střešním oknem. Složení resp. rozložení střechy trvá 25 vteřin, stačí k tomu zmáčknout tlačítko a o všechno se postará elektrohydraulika.
Jestliže si jej objednáte, dostanete Eos V6 na 17'' litých kolech, s automatickou klimatizací, s chromovou mřížkou chladiče nebo zadními svítilnami , které jsou sestavené z LED diod. Za vše ostatní si připlatíte. Zbývá jenom maličkost: základní cena je 983 200 Kč.
Foto: Volkswagen
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?