Volkswagne rozšiřuje nabídku motorů u svého kupé-kabria o šestiválcový 3,2 FSI. Pozor, přijíždí král kabrioletů!
K dosavadním benzínovým motorům 1,6 FSI, 2,0 FSI, 2,0 TFSI a jednomu turbodieselu 2,0 TDI nyní pribývá první šestiválec pod kapotou kupé-kabria 3,2 FSI. Naladěný bude na 184 kW (250 koní), točivý moment bude vrcholit hodnotou 320 Nm v rozmezí 2500 až 3000 ot/min. Eos s tímto motorem bude dodáván standartně s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG, se kterou zrychlí na stokilometrovou rychlost za velmi příjemných 7,3 vteřiny, maximálně to Eos rozjede na 247 km/hod.
Eos, jako první na světě, přinesl do segmentu kupé-kabrio pětidílnou skládací pevnou střechu s integrovaným střešním oknem. Složení resp. rozložení střechy trvá 25 vteřin, stačí k tomu zmáčknout tlačítko a o všechno se postará elektrohydraulika.
Jestliže si jej objednáte, dostanete Eos V6 na 17'' litých kolech, s automatickou klimatizací, s chromovou mřížkou chladiče nebo zadními svítilnami , které jsou sestavené z LED diod. Za vše ostatní si připlatíte. Zbývá jenom maličkost: základní cena je 983 200 Kč.
Foto: Volkswagen
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?