Během loňského roku došlo k úplnému „přezbrojení“ automobilek v nepočetné kategorii terénních pick-upů.
Po Nissanu, Toyotě a Mitsubishi se k tomuto trendu nyní přidává také Ford se zbrusu novým Rangerem a s ním samozřejmě i jeho dvojče Mazda B-fighter.
Model Ranger prodává Ford po celém světě, na každý trh však vysílá trochu jiný automobil. Pro Evropu je speciálně konstruován Ranger, který se vyrábí v dalekém Thajsku na jedné výrobní lince společně s Mazdou B-fighter, jež si odbyla světovou výstavní premiéru nedávno na autosalonu v Šanghaji. Také nový Ford Ranger reaguje na současný trend posouvat automobily této kategorie z pracovní do lifestylové polohy, což s sebou samozřejmě nese vyšší komfort, lepší výkony a mnohem větší důraz na celkový design. Terénní pick-up by již neměl sloužit pouze při práci, ale měl by se stát, stejně jako v Americe, vyhledávaným pomocníkem vyznavačů nejrůznějších sportovních aktivit, které vyžadují velký nákladový prostor.Na první pohled zaujme nový Ranger svou impozantní přídí s rozměrnou maskou chladiče, světlomety s čirými překryty a masivními lemy podběhů kol. Styl nového fordu je zcela odlišný například od sportovně-aerodynamického pojetí designu Mitsubishi L200, někteří zákazníci však u svého terénního automobilu vyžadují právě takový vzhled. A budou si jej dokonce moci zvýraznit díky chromované sadě „Thunder“, obsahující přední i zadní trubkový rám či boční nášlapy. V interiéru modelu Ranger s paketem „Thunder“ pak na ně navíc čekají sedadla čalouněná kůží. Stylovost automobilu pro volný čas umocňují nová 16palcová kola z lehkých slitin, čistě užitkové varianty budou mít plechová 15palcová kola. Interiér nového Rangeru prošel kompletní proměnou. Sedadla mají opěradla v oblasti ramen širší a lépe čalouněná a také opěrky hlavy jsou větší. Zásadně byla změněna celá palubní deska, která působí stejně pěkným dojmem jako v Mondeu. Tento dojem umocňuje i atraktivní stříbřité obložení středového panelu. V interiéru nového Rangeru je k dispozici množství odkládacích schránek, zajímavá je originální výklopná a vysouvací schránka na dokumenty. Ranger má standardně zabudován audiosystém s CD/MP3 přehrávačem integrovaným do palubní desky. Současný Ranger pohání dvanáctiventilový turbodiesel s nepřímým vstřikováním o objemu 2,5 l a výkonu 80 kW. Ten nyní nahrazuje nový šestnáctiventilový čtyřválec Duratorq 2.5 TDCi, vybavený systémem common-rail o nejvyšším výkonu 105 kW a točivém momentu 330 N.m, jenž je k dispozici již od 1800 1/min. Křivku průběhu točivého momentu optimalizuje turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola (VGT), které celkem úspěšně eliminuje turbodíru typickou pro tyto motory. Přenos točivého momentu na zadní nebo všechna kola zajišťuje původní pětistupňová ručně řazená převodovka, která tentokrát nese název Durashift. Převodné ústrojí žádnou revolucí neprošlo, Ranger disponuje i nadále přiřaditelným pohonem všech kol bez mezinápravového diferenciálu s elektronickým zařízením „shift on-the-fly“, které umožňuje zvolit pohon 4x4 za jízdy. Samozřejmostí jsou účinná terénní redukce a také zadní diferenciál se zvýšenou svorností. Karoserie Rangeru spočívá i nadále na poctivém žebřinovém rámu, přední kola jsou nezávisle zavěšená a odpružená vinutými pružinami, zadní náprava je tuhá s listovými pery a její součástí je také stabilizátor, který by měl eliminovat odskakování zadní nápravy u prázdného automobilu. Nový Ranger má mimochodem o 6 cm zvýšené bočnice ložné plochy, a díky tomu nabízí největší přepravní kapacitu ve své třídě. Vázací oka v bočnicích jsou posunuta o něco níže, a tak je možné převážený náklad bezpečněji ukotvit. Do ložné plochy je navíc začleněna praktická odkládací schránka. Užitečná hmotnost Fordu Ranger činí až 1000 kg, za automobil je pak možné připojit brzděný přívěs do hmotnosti 3000 kg. Vzhledem ke svému lifestylovému určení se může nový Ranger pochlubit výrazně nižší hladinou vnitřního hluku, k níž přispívá nejen tišší chod nového turbodieselu, ale také lepší odhlučnění a nové tlumicí materiály. Bezpečnost cestujících zajišťuje standardně stará dvojice čelních airbagů, airbagy boční se budou dodávat pouze za příplatek a airbagy hlavové nebudou k dispozici vůbec. Bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači, nechybí úchyty pro upevnění dětských sedaček. Všechny evropské Rangery pak budou disponovat ABS. „Ranger je modelem, který pomáhá upevňovat zákaznickou loajalitu evropských zákazníků k naší značce,“ říká Peter Fleet, ředitel pro marketing, prodej a servis užitkových automobilů společnosti Ford of Europe, což platí i pro zákazníky modrého oválu v České republice. Ranger nikdy nepatřil mezi nejprodávanější terénní pick-upy, nicméně představoval plnohodnotnou alternativu k nissanu či mitsubishi. Nový Ranger se však na český trh dostane až začátkem příštího roku.foto: Ford Motor Company
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.