Ford Ranger - Střídání stráží

Jiří Kaloč, 11. června 2006, 08:48 Google+

Během loňského roku došlo k úplnému „přezbrojení“ automobilek v nepočetné kategorii terénních pick-upů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ranger

Ranger | foto: Ford Motor Company

Sdílejte článek

Po Nissanu, Toyotě a Mitsubishi se k tomuto trendu nyní přidává také Ford se zbrusu novým Rangerem a s ním samozřejmě i jeho dvojče Mazda B-fighter.

Model Ranger prodává Ford po celém světě, na každý trh však vysílá trochu jiný automobil. Pro Evropu je speciálně konstruován Ranger, který se vyrábí v dalekém Thajsku na jedné výrobní lince společně s Mazdou B-fighter, jež si odbyla světovou výstavní premiéru nedávno na autosalonu v Šanghaji. Také nový Ford Ranger reaguje na současný trend posouvat automobily této kategorie z pracovní do lifestylové polohy, což s sebou samozřejmě nese vyšší komfort, lepší výkony a mnohem větší důraz na celkový design. Terénní pick-up by již neměl sloužit pouze při práci, ale měl by se stát, stejně jako v Americe, vyhledávaným pomocníkem vyznavačů nejrůznějších sportovních aktivit, které vyžadují velký nákladový prostor.

Na první pohled zaujme nový Ranger svou impozantní přídí s rozměrnou maskou chladiče, světlomety s čirými překryty a masivními lemy podběhů kol. Styl nového fordu je zcela odlišný například od sportovně-aerodynamického pojetí designu Mitsubishi L200, někteří zákazníci však u svého terénního automobilu vyžadují právě takový vzhled. A budou si jej dokonce moci zvýraznit díky chromované sadě „Thunder“, obsahující přední i zadní trubkový rám či boční nášlapy. V interiéru modelu Ranger s paketem „Thunder“ pak na ně navíc čekají sedadla čalouněná kůží. Stylovost automobilu pro volný čas umocňují nová 16palcová kola z lehkých slitin, čistě užitkové varianty budou mít plechová 15palcová kola.

Interiér nového Rangeru prošel kompletní proměnou. Sedadla mají opěradla v oblasti ramen širší a lépe čalouněná a také opěrky hlavy jsou větší. Zásadně byla změněna celá palubní deska, která působí stejně pěkným dojmem jako v Mondeu. Tento dojem umocňuje i atraktivní stříbřité obložení středového panelu. V interiéru nového Rangeru je k dispozici množství odkládacích schránek, zajímavá je originální výklopná a vysouvací schránka na dokumenty. Ranger má standardně zabudován audiosystém s CD/MP3 přehrávačem integrovaným do palubní desky.

Současný Ranger pohání dvanáctiventilový turbodiesel s nepřímým vstřikováním o objemu 2,5 l a výkonu 80 kW. Ten nyní nahrazuje nový šestnáctiventilový čtyřválec Duratorq 2.5 TDCi, vybavený systémem common-rail o nejvyšším výkonu 105 kW a točivém momentu 330 N.m, jenž je k dispozici již od 1800 1/min. Křivku průběhu točivého momentu optimalizuje turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola (VGT), které celkem úspěšně eliminuje turbodíru typickou pro tyto motory. Přenos točivého momentu na zadní nebo všechna kola zajišťuje původní pětistupňová ručně řazená převodovka, která tentokrát nese název Durashift. Převodné ústrojí žádnou revolucí neprošlo, Ranger disponuje i nadále přiřaditelným pohonem všech kol bez mezinápravového diferenciálu s elektronickým zařízením „shift on-the-fly“, které umožňuje zvolit pohon 4x4 za jízdy. Samozřejmostí jsou účinná terénní redukce a také zadní diferenciál se zvýšenou svorností. Karoserie Rangeru spočívá i nadále na poctivém žebřinovém rámu, přední kola jsou nezávisle zavěšená a odpružená vinutými pružinami, zadní náprava je tuhá s listovými pery a její součástí je také stabilizátor, který by měl eliminovat odskakování zadní nápravy u prázdného automobilu. Nový Ranger má mimochodem o 6 cm zvýšené bočnice ložné plochy, a díky tomu nabízí největší přepravní kapacitu ve své třídě. Vázací oka v bočnicích jsou posunuta o něco níže, a tak je možné převážený náklad bezpečněji ukotvit. Do ložné plochy je navíc začleněna praktická odkládací schránka. Užitečná hmotnost Fordu Ranger činí až 1000 kg, za automobil je pak možné připojit brzděný přívěs do hmotnosti 3000 kg.

Vzhledem ke svému lifestylovému určení se může nový Ranger pochlubit výrazně nižší hladinou vnitřního hluku, k níž přispívá nejen tišší chod nového turbodieselu, ale také lepší odhlučnění a nové tlumicí materiály. Bezpečnost cestujících zajišťuje standardně stará dvojice čelních airbagů, airbagy boční se budou dodávat pouze za příplatek a airbagy hlavové nebudou k dispozici vůbec. Bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači, nechybí úchyty pro upevnění dětských sedaček. Všechny evropské Rangery pak budou disponovat ABS.

„Ranger je modelem, který pomáhá upevňovat zákaznickou loajalitu evropských zákazníků k naší značce,“ říká Peter Fleet, ředitel pro marketing, prodej a servis užitkových automobilů společnosti Ford of Europe, což platí i pro zákazníky modrého oválu v České republice. Ranger nikdy nepatřil mezi nejprodávanější terénní pick-upy, nicméně představoval plnohodnotnou alternativu k nissanu či mitsubishi. Nový Ranger se však na český trh dostane až začátkem příštího roku.

foto: Ford Motor Company

Vytisknout

Diskuze: Ford Ranger - Střídání stráží

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

SLK 55 AMG

Vylepšení pro Mercedes SLK 55 AMG

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud