Během loňského roku došlo k úplnému „přezbrojení“ automobilek v nepočetné kategorii terénních pick-upů.
Po Nissanu, Toyotě a Mitsubishi se k tomuto trendu nyní přidává také Ford se zbrusu novým Rangerem a s ním samozřejmě i jeho dvojče Mazda B-fighter.
Model Ranger prodává Ford po celém světě, na každý trh však vysílá trochu jiný automobil. Pro Evropu je speciálně konstruován Ranger, který se vyrábí v dalekém Thajsku na jedné výrobní lince společně s Mazdou B-fighter, jež si odbyla světovou výstavní premiéru nedávno na autosalonu v Šanghaji. Také nový Ford Ranger reaguje na současný trend posouvat automobily této kategorie z pracovní do lifestylové polohy, což s sebou samozřejmě nese vyšší komfort, lepší výkony a mnohem větší důraz na celkový design. Terénní pick-up by již neměl sloužit pouze při práci, ale měl by se stát, stejně jako v Americe, vyhledávaným pomocníkem vyznavačů nejrůznějších sportovních aktivit, které vyžadují velký nákladový prostor.Na první pohled zaujme nový Ranger svou impozantní přídí s rozměrnou maskou chladiče, světlomety s čirými překryty a masivními lemy podběhů kol. Styl nového fordu je zcela odlišný například od sportovně-aerodynamického pojetí designu Mitsubishi L200, někteří zákazníci však u svého terénního automobilu vyžadují právě takový vzhled. A budou si jej dokonce moci zvýraznit díky chromované sadě „Thunder“, obsahující přední i zadní trubkový rám či boční nášlapy. V interiéru modelu Ranger s paketem „Thunder“ pak na ně navíc čekají sedadla čalouněná kůží. Stylovost automobilu pro volný čas umocňují nová 16palcová kola z lehkých slitin, čistě užitkové varianty budou mít plechová 15palcová kola. Interiér nového Rangeru prošel kompletní proměnou. Sedadla mají opěradla v oblasti ramen širší a lépe čalouněná a také opěrky hlavy jsou větší. Zásadně byla změněna celá palubní deska, která působí stejně pěkným dojmem jako v Mondeu. Tento dojem umocňuje i atraktivní stříbřité obložení středového panelu. V interiéru nového Rangeru je k dispozici množství odkládacích schránek, zajímavá je originální výklopná a vysouvací schránka na dokumenty. Ranger má standardně zabudován audiosystém s CD/MP3 přehrávačem integrovaným do palubní desky. Současný Ranger pohání dvanáctiventilový turbodiesel s nepřímým vstřikováním o objemu 2,5 l a výkonu 80 kW. Ten nyní nahrazuje nový šestnáctiventilový čtyřválec Duratorq 2.5 TDCi, vybavený systémem common-rail o nejvyšším výkonu 105 kW a točivém momentu 330 N.m, jenž je k dispozici již od 1800 1/min. Křivku průběhu točivého momentu optimalizuje turbodmychadlo s proměnnou geometrií lopatek rozváděcího kola (VGT), které celkem úspěšně eliminuje turbodíru typickou pro tyto motory. Přenos točivého momentu na zadní nebo všechna kola zajišťuje původní pětistupňová ručně řazená převodovka, která tentokrát nese název Durashift. Převodné ústrojí žádnou revolucí neprošlo, Ranger disponuje i nadále přiřaditelným pohonem všech kol bez mezinápravového diferenciálu s elektronickým zařízením „shift on-the-fly“, které umožňuje zvolit pohon 4x4 za jízdy. Samozřejmostí jsou účinná terénní redukce a také zadní diferenciál se zvýšenou svorností. Karoserie Rangeru spočívá i nadále na poctivém žebřinovém rámu, přední kola jsou nezávisle zavěšená a odpružená vinutými pružinami, zadní náprava je tuhá s listovými pery a její součástí je také stabilizátor, který by měl eliminovat odskakování zadní nápravy u prázdného automobilu. Nový Ranger má mimochodem o 6 cm zvýšené bočnice ložné plochy, a díky tomu nabízí největší přepravní kapacitu ve své třídě. Vázací oka v bočnicích jsou posunuta o něco níže, a tak je možné převážený náklad bezpečněji ukotvit. Do ložné plochy je navíc začleněna praktická odkládací schránka. Užitečná hmotnost Fordu Ranger činí až 1000 kg, za automobil je pak možné připojit brzděný přívěs do hmotnosti 3000 kg. Vzhledem ke svému lifestylovému určení se může nový Ranger pochlubit výrazně nižší hladinou vnitřního hluku, k níž přispívá nejen tišší chod nového turbodieselu, ale také lepší odhlučnění a nové tlumicí materiály. Bezpečnost cestujících zajišťuje standardně stará dvojice čelních airbagů, airbagy boční se budou dodávat pouze za příplatek a airbagy hlavové nebudou k dispozici vůbec. Bezpečnostní pásy jsou vybaveny předpínači, nechybí úchyty pro upevnění dětských sedaček. Všechny evropské Rangery pak budou disponovat ABS. „Ranger je modelem, který pomáhá upevňovat zákaznickou loajalitu evropských zákazníků k naší značce,“ říká Peter Fleet, ředitel pro marketing, prodej a servis užitkových automobilů společnosti Ford of Europe, což platí i pro zákazníky modrého oválu v České republice. Ranger nikdy nepatřil mezi nejprodávanější terénní pick-upy, nicméně představoval plnohodnotnou alternativu k nissanu či mitsubishi. Nový Ranger se však na český trh dostane až začátkem příštího roku.foto: Ford Motor Company
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).