Evropská odnož Fordu věnuje v posledních letech mimořádnou pozornost velkoprostorovým automobilům.
Jde o rozvíjející se segment, kde lze ještě hledat růstový potencial. Není proto divu, že se vedle Fordu Galaxy v Ženevě představil také S-Max.
Nechci si osobovat právo hodnotit marketingové specialisty takového gigantu, jakým Ford bezpochyby je, nicméně ze svého laického pohledu vidím jednoznačné pochybení v minulosti. Za praotce velkoprostorových automobilů je považován Chrysler Voyager, který se o tuto pozici z různých úhlů pohledu pere s evropským Espacem. Přibližně ve stejné době do této kategorie vstoupil za mořem i Ford a českým motoristům určitě neunikla existence modelu Aerostar, který se v Česku objevil jako ojetina na počátku 90. let. Krátce nato se zrodil Windstar, který již svým vzhledem jednoznačně oslovoval evropskou klientelu. Pak však přišlo na pořad jednoznačně ekonomické rozhodnutí a Ford zahájil spolupráci s koncernem VW. Těžko spekulovat nad tím, jaká by byla dnes pozice MPV s modrým oválem, kdyby šla firma vlastní cestou. Dnes ovšem vlastní cestou vykročila a dlužno říci, že skutečně razantně.Spolu s novým Galaxy přišel na svět i S-Max. Technicky jde v podstatě o identický automobil, pojetím, a především sportovní duší se v emotivní rovině rodinnému pojetí Galaxy ovšem poněkud vzdaluje. S-Max se na první pohled snaží nabídnout mladým a dynamickým zákazníkům vedle užitných vlastností klasických MPV i něco jako sportovní duši. Přední poloviny obou MPV se příliš neliší, přestože bychom našli rozdílů více než dost, kdybychom chtěli. Realizované změny mají v podstatě za cíl odlišit oba automobily v estetické a emotivní rovině. Zatímco se Galaxy okázale chlubí nadprůměrným vnitřním prostorem a linie jeho střechy tuto snahu nepřehlédnutelně podporuje, svažuje se střecha S-Maxu směrem dozadu tak, že vytváří dojem, jako by se jednalo o sportovních kupé.Přes rozdílné pojetí nabízejí pochopitelně oba automobily velkoryse pojatý vnitřní prostor a variabilitu jeho uspořádání, kterou dnes každý zákazník očekává. V případě Fordu S-Max měl design jednoznačnou prioritu, a tak o 69 mm méně na výšku nebude rozhodně pro zájemce zklamáním, naopak tento krok, který eliminuje převis nabídky prostoru v oblasti hlavy, uvítají. Na nedostatek místa v oblasti hlavy si však žádný cestující v S-Maxu rozhodně stěžovat nemůže. Stejně tak zkrácení zadního převisu a odlišné zpracování předního nárazníku vedlo k celkovému snížení délky vozu o 50 mm. Díky tomu mohla být dynamičtěji ztvárněna zadní část automobilu, jejíž vzhled podtrhují samozřejmě linie bočních oken a proporce mezi lakovanými a zasklenými částmi karoserie. V obou případech vás čeká příjemné překvapení v podobě nabídky místa pro nohy.V interiéru je méně změn než na vnějším vzhledu automobilu. Přístrojové desky Galaxy a S-maxu jsou v podstatě identické a liší se jen barevným provedením a dekoračními materiály. Ford však použitím kvalitních a měkkých materiálů vyšel vstříc opakovaným požadavkům trhu. Stejně tak přehledně umístěné a dostatečně velké ovládací prvky usnadňují ovládání příslušenství a ventilační soustavy za jízdy, což významně přispívá k bezpečnosti jízdy. Zajímavé je bezesporu ztvárnění sedadel, které Ford nazývá FFS (FoldFlatSystem). Tento systém umožňuje podle sdělení výrobce až 32 variant uspořádání interiéru. Sedadla lze velice snadno sklápět do podlahy.Ford Galaxy i S-Max povyrostly ve srovnání s první generací Galaxy ve všech směrech. Menší S-Max nabízí i při konfiguraci sedmi sedadel o 0,050 m3 větší zavazadlový prostor, než jaký mohlo nabídnout cestujícím první Galaxy. Pokud se sklopí všechna sedadla do podlahy, vznikne prostor o objemu 2,000 m3, přičemž zcela rovná plocha zavazadelníku má 2000 mm na délku a 1150 mm na šířku.Nabídka motorů pro Ford S-Max zahrnuje dvě zážehové pohonné jednotky Duratec a tři vznětové čtyřválce Duratorq TDCi, které tradičně nabízejí příznivou ekonomiku provozu. Dva výkonnější diesely jsou vybaveny filtry pevných částic DPF.Ford S-Max je rozhodně z nezaujatého pohledu velmi zajímavou alternativou v segmentu MPV. Nezbývá doufat, že nás o správnosti takového sympatického kroku přesvědčí čas a reálné prodejní výsledky.Foto: Ford
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.